Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: werkwijze easy power grip  (gelezen 2966 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angel

  • Gast
werkwijze easy power grip
« Gepost op: april 10, 2013, 09:21:38 pm »

http://www.kampeertopper.nl/artikel.php?id=2553&pagina=brand-powergrip-set-22-mm-(5-stuks)

Een paar weken terug 3 van deze dingen gekocht, maar heb geen idee hoe het werkt. Ik heb de "ouderwetse" schroefjes eraf gehaald en zo'n ding er op gezet, maar het zit wel strak om de buis, maar de buis die er in schuift blijft los zitten. Het principe is volgens mij dat er een puntje (in ons geval een vierkantje) van de powergrip in de buis terecht komt, maar dat vierkantje is veel groter dan het gaatje waar de schroef in zat. Doe ik iets verkeerd of moet ik het gaatje helemaal gaan uitboren ofzo....?

Iemand enig idee. Vindt het toch zonde dat ik een tientje heb uitgegeven en het vervolgens niet werkt.
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 866
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: werkwijze easy power grip
« Reactie #1 Gepost op: april 10, 2013, 10:24:10 pm »

Ik weet niet of er verschillende powergrips zijn, maar die van ons werkt als volgt.

De powergrip zit op de dunste buis, dus die naar binnen schuift. Als je de powergrip vergrendelt klemt de powergrip zich vast aan de dunste buis, zodat die niet verder naar binnen kan schuiven.

Als jij hetzelfde principe hebt heb je waarschijnlijk niet de juiste maat, maar een maat te groot.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Angel

  • Gast
Re: werkwijze easy power grip
« Reactie #2 Gepost op: april 11, 2013, 07:14:27 am »

Ik zal het weekend nog eens even kijken. Ik heb ze getest op de stokken van de luifel, omdat ik die op zolder had liggen de stokken van de tent heb ik niet voorhanden. Misschien dat die iets dikker zijn. Ik had goed gekeken naar de maar die op de tekening van de tent stond en dus ook op de verpakking van de power grip. (22 mm over 25 mm) Bedankt voor de tip.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: werkwijze easy power grip
« Reactie #3 Gepost op: april 15, 2013, 08:26:58 pm »

Nou de 3 die ik gekocht hebben passen wel bij de voortent (luifel heeft waarschijnlijk andere maat stokken). Nu wil ik er meer gaan bestellen, maar loop ik weer tegen een ander probleem aan. Deze 3 heb ik gekocht en daar stond op de verpakking duidelijk. Voor stokken met van 25 mm over 22 mm. Wanneer ik de grips via internet wil gaan bestellen noemen ze telkens maar 1 maat en moet ik dus gokken of ik de 22 of de 25mm moet hebben. Ik denk zelf de 25 mm, omdat de klem daarop gaat (en blijft zitten) maar ben er niet zeker van iemand hier enig idee hoe dat zit?
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: werkwijze easy power grip
« Reactie #4 Gepost op: april 16, 2013, 08:20:01 pm »

De stok waar de grip vast op zit geeft de maat aan, vindt het een geweldige vinding, en kampeertopper absoluut het goedkoopst en inmiddels bewezen goede kwaliteit, heb inmiddels 2 grippers toe gepast, overweeg om ze op alle stokken toe te passen.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: werkwijze easy power grip
« Reactie #5 Gepost op: april 16, 2013, 08:57:33 pm »

Ik heb er dus ook 3 gekocht voor een tientje in de winkel van de kampeertopper (Coppens, Best). Maar op de website verkopen ze ze nu alleen nog maar per 5 of per 15 en dan nog duurder ook dus ga ik maar weer een keer naar Best toe om te kijken of die van 3 verpakt er ook nog liggen. Als ik ze allemaal moet gaan vervangen moet ik er 15 hebben, maar dat vind ik wel een beetje prijzig worden dus denk ik dat ik ze alleen maar voor het dak aanschaf dus nog 2 setjes van 3 en ik ben voorlopig even compleet.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal