Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Bankjes uit een Roadmaster halen.  (gelezen 9249 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mennovd

  • Gast
Bankjes uit een Roadmaster halen.
« Gepost op: april 17, 2013, 12:04:39 am »

Beste mede vouwwagen liefhebbers,

Wij hebben een sinds een half jaar een RM family s. Heb zojuist h? berichtje van Gizmo gelezen ivm het weer terugplaatsen van de bankjes in de wagenbak, maar ik wil ze er graag uit de wagenbak halen. Heeft iemand informatie tips etc om de bankjes eruit te halen??

Heb Ad van Roadmaster natuurlijk zelf ook even gevraagd of dit mogelijk was en hij raadt dit niet aan om dit zelf te doen. Om dit bij hun uit te laten voeren zou ik ongeveer ?800 kwijt zijn. Ik ben iemand die vaak klust en heb veel gereedschap tot mijn beschikking dus ik denk dat me dit wel moet gaan lukken....

Graag hoor ik van jullie of ik hier aan moet beginnen.

Gr.
Menno
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Bankjes uit een Roadmaster halen.
« Reactie #1 Gepost op: april 17, 2013, 06:34:23 pm »

Hallo Menno,

Ik heb bij en door Ad een gereviseerde RM Family S gekocht. Hier heeft hij de bankjes er uitgelaten. We zijn er erg blij mee zo heb je mooi een grote laadruimte. Tevens hebben we daar tijdens onze vakantie twee van die vouwkastjes staan. Past precies en ze staan je niet in de weg.

Wat ik begrepen heb is als je de bankjes er uit sloopt je gaten overhoud en dat wil je niet.

Je kunt ook eens bellen met Pauwels Kamperen in Almelo die hebben ook ervaring met Roadmaster Vouwwagens.

Suc6 Olaf

Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

villeke

  • Gast
Bankjes uit een Roadmaster halen.
« Reactie #2 Gepost op: april 17, 2013, 07:28:11 pm »

Ik begin een beetje de indruk te krijgen dat Ad vooral veel geld wil verdienen. Wat een enorm bedrag bedrag voor iets dat met gezond verstand vast zelf te doen is zoals ook uit het verwante topic blijkt. Als de bankjes geen onderdeel zijn van de dragende constructie zou ik het gewoon zelf doen.
Gelogd

Mennovd

  • Gast
Re: Bankjes uit een Roadmaster halen.
« Reactie #3 Gepost op: april 17, 2013, 08:11:56 pm »

Hoi Olav en Villeke,

Villeke, die indruk krijg ik namelijk ook, ik snap dat je werk wilt houden en commercieel bent, maar het lijkt mij namelijk niet zo super uitdaging. Mijn motto is altijd, alles is te maken als je er maar met meerdere mensen over na denkt en je gezonde verstand gebruikt.

Olav, ik ga zeker eens bellen met Pauwels en daar wat wijzer te worden, ik kan dan altijd nog afwegen of ik het moet doen of niet.

Bedankt bedankt!!

Mochten jullie nog iets te weten komen dan hoor ik dit natuurlijk graag!!


Gr.
Menno
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Bankjes uit een Roadmaster halen.
« Reactie #4 Gepost op: april 17, 2013, 08:16:59 pm »

Ik begin een beetje de indruk te krijgen dat Ad vooral veel geld wil verdienen.

Denk eerder aan overleven. Doorontwikkelen verliest het uiteindelijk van echte innovatie.
Gelogd

Mennovd

  • Gast
Re: Bankjes uit een Roadmaster halen.
« Reactie #5 Gepost op: april 17, 2013, 08:20:51 pm »

Denk eerder aan overleven. Doorontwikkelen verliest het uiteindelijk van echte innovatie.

Mee eens!!!

Gr.
Menno
Gelogd

villeke

  • Gast
Bankjes uit een Roadmaster halen.
« Reactie #6 Gepost op: april 17, 2013, 08:25:27 pm »

Denk eerder aan overleven. Doorontwikkelen verliest het uiteindelijk van echte innovatie.

Zal zeker zo zijn maar dat is dan de verkeerde keus m.i.
Inderdaad is innovatie beter, kijk naar alle andere merken die doen dat wel, maar goed dat is wat off topic....
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Bankjes uit een Roadmaster halen.
« Reactie #7 Gepost op: april 17, 2013, 08:28:39 pm »

?800 zou zeg maar zo rond de 10-16 uur werk moeten betekenen. Geen idee of dat reƫel is.
Gelogd

Mennovd

  • Gast
Re: Bankjes uit een Roadmaster halen.
« Reactie #8 Gepost op: april 17, 2013, 08:34:55 pm »

Als het nu zo is dat de constructie aangepast moet worden dan kan ik daar in komen. Ik weet via dit forum dankzij Gizmo dat onze RM in de categorie valt, als je de bankjes eruit haalt dat ook de stevigheid hier onder gaat lijden. Ik ga het dit weekend maar eens goed bekijken en zal het laten weten wat het geworden is.

Bedankt!

Gr.
Menno
Gelogd

krebster

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Bankjes uit een Roadmaster halen.
« Reactie #9 Gepost op: april 17, 2013, 10:59:59 pm »

Volgens mij zit daar een verschil in tussen oude en nieuwe roadmasters, ik heb een model 2008 en daar was het twee uurtjes werk.
Het is vooral veel popnagels uitboren! In de vloer alleen de kop er halen, dan ik er niks aan de hand, mocht je die wel helemaal uitboren:
nieuwe popnagel erin en vanonder even tectyleren met een spuitbus van de halfords. Aan de scherpe zijkant die je nu overhoudt
 "kantprofiel met metalenklem kleur ZWART" (besteld bij gorubber.nl) plaatsen.

Gr

Rick
Gelogd

Mennovd

  • Gast
Re: Bankjes uit een Roadmaster halen.
« Reactie #10 Gepost op: april 18, 2013, 08:11:27 am »

Beste Rick,

Onze vouwwagen is van eind 2002 dus wij hebben de oude versie zeg maar. Ik denk dat te dan wel iets moeilijker is, maar ik ga het eens bekijken aankomend weekend en we zullen zien of het gaat.

Bedankt voor je info!!

Gr.
Menno

Gelogd

krebster

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Bankjes uit een Roadmaster halen.
« Reactie #11 Gepost op: april 18, 2013, 10:19:27 pm »

Menno,

Ik begrijp dat het verschil is dat een nieuwe bak een soort van zelfdragend is, terwijl een oude bak is voorzien van een steunbalk voor
de stabiliteit welke dan ik de bank is weggewerkt. Als je de bovenkant van de kastjes eraf hebt en je bekijkt de verbindingen dan zou
je dat denk ik snel moeten zien. Bij mij zat het balkje van de voorbank met maar 2 popnagels (links en rechts) vast aan de zijkanten.

Succes, de extra ruimte is het naar mijn mening waard.

Gr

Rick

ps de gaten(2 of 3 dacht ik) van de afgeboorde popnagels in het grijze zeil heb ik hersteld met een klein beetje kit,
valt bij mij niet op, anders moet je de hele bodem voorzien van nieuwe zeil.
Gelogd

Mennovd

  • Gast
Re: Bankjes uit een Roadmaster halen.
« Reactie #12 Gepost op: april 19, 2013, 11:03:39 am »

Rick,

Ik ga het morgen bekijken, als ik er niet uit kom dan laat ik je het weten!

Bedankt weer zover!!!

Gr.
Menno
Gelogd

wegbaas

  • Gast
Re: Bankjes uit een Roadmaster halen.
« Reactie #13 Gepost op: april 19, 2013, 09:43:23 pm »

Denk eerder aan overleven. Doorontwikkelen verliest het uiteindelijk van echte innovatie.

Ik zou prima kunnen overleven van 800 euro voor zo`n klusje.....
gr.
Gelogd

krebster

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Bankjes uit een Roadmaster halen.
« Reactie #14 Gepost op: april 22, 2013, 02:31:09 pm »

Menno,

Wat zijn de bevindingen, lukt het om de banken eruit te halen?

Gr

Rick
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal