Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Innovaties Roadmaster  (gelezen 19785 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

krebster

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Innovaties Roadmaster
« Gepost op: april 22, 2013, 02:34:20 pm »

In een aantal ander topic's kwam het al zijdelings voorbij, modificaties en wijzigingen in je roadmaster (bv de banken eruit),
maar Roadmaster is verder niet heel erg vernieuwend, ze hebben daar zo hun eigen kijk op kamperen!
Dus de vraag is: Wat zou je anders willen zien aan je roadmaster ?

Ik zou graag een tunnelvoortent willen, scheelt heel veel buizen in elkaar schuiven en vergroot het opzet gemak.....
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #1 Gepost op: april 22, 2013, 06:11:14 pm »

Zal er niet meer inzitten, is inmiddels een 1-/2- manszaak.
Gelogd

villeke

  • Gast
Innovaties Roadmaster
« Reactie #2 Gepost op: april 22, 2013, 06:16:17 pm »

Ze zullen wel moeten. Innovaties zijn nodig om te overleven en daarbij kun je best je identiteit behouden.
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #3 Gepost op: april 23, 2013, 03:08:25 pm »

Duidelijk minpunten van de Roadmaster vind ik.
1. het slaapcomfort. Je moet echt nog extra matrassen meenemen om goed te kunnen slapen.  Daarnaast is de ventilatie in een dichte bak of op een plank natuurlijk slecht. Ik heb overigens geen ervaring met andere wagens.
2. Het uiterlijk. Zowel tent als wagen zien er gedateerd uit. De kleur van de wagen vind ik echt  :ca 1980
3. De afwerking van de wagen met die losse hangsloten.  :N
4. Alles is zwaar! Ook het opzetten vereist aardig wat inspanning. Dat is de prijs van degelijkheid hoop ik.
5. De Keuken. Die vind ik nu niet praktisch ingedeeld. En het oog wil ook wat.

Het is jammer dat roadmaster redelijk stil staat qua innovatie.  Het is nu nog 1 van de toppers in vouwagens,  maar als het zo doorgaat zullen ze worden ingehaald. Aan de andere kant is innovatie duur en nu biedt een RM heel veel waar voor zijn geld. Daarnaast zijn lang niet alle noviteiten beter. Ik ben dus toch erg blij met mijn RM. Vaak is rond beter, soms vierkant. (vrij gequoot uit fruitella reclame)


Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #4 Gepost op: april 23, 2013, 03:22:47 pm »

Ik zou graag een tunnelvoortent willen, scheelt heel veel buizen in elkaar schuiven en vergroot het opzet gemak.....

Ik ben benieuwd hoeveel sneller een cabanon columbia voortent sneller gaat dan een roadmaster voortent. Volgens mij valt dat verschil reuze mee.
Ik vind het in ieder geval  niet veel werk om dat frame in elkaar te zetten. Het lastigste van de voortent is eigenlijk dat dat doek zo verdomd zwaar is en dat je op een trapje moet staan om het op het frame te leggen.

Het bungalowtentmodel is misschien niet zo mooi om te zien. maar de "rechte"wanden zijn wel erg praktisch. Je hebt bijna overal stahoogte.
Gelogd

gizmo

  • Gast
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #5 Gepost op: april 23, 2013, 05:39:45 pm »

Het is een spuper kar, alleen het slapen...
Afmetingen van de bedden zijn ruimschoots voldoende,
maar de matrasjes zijn echt te dun.
Iets van een lattebodem zou erg fijn zijn, ook ivm de ventilatie.
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #6 Gepost op: april 23, 2013, 06:58:02 pm »


Het spijt me, maar als ik een klapper wil die eruit ziet alsof ie uit 1980 komt, dan koop ik er eentje uit 1980, niet nieuw. Toen wij op zoek gingen naar een klapper hebben we RM links laten liggen, niet eens naar gekeken. En ja, hij is degelijk, value for money en nog meer, maar het is gewoon te gedateerd! En ik denk niet dat er nog innovaties te verwachten zijn als ik he artikel in de KCK lees.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #7 Gepost op: april 23, 2013, 08:18:34 pm »

Ik ben benieuwd hoeveel sneller een cabanon columbia voortent sneller gaat dan een roadmaster voortent. Volgens mij valt dat verschil reuze mee.
Wat is de opzettijd van de voortent?
Gelogd

krebster

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #8 Gepost op: april 23, 2013, 08:24:37 pm »

Goeie vraag,heb t nooit apart gemeten, ben ongeveer 2,5 uur bezig van parkeren tot compleet geinstalleerd....
En als ik de tussentent meeneem ietsje langer. Misschien valt het ook wel mee, heb geen ervaring met andere klappers,
wat ik vermoeiend vind is de grote hoeveelheid haringen die je nodig hebt...

Het inpakken duurt overigens langer.......

Qua slapen, wij slapen altijd op de twee schuimmatrasjes, en op de plank een luchtbed, en die heeft mijn voorkeur!
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #9 Gepost op: april 23, 2013, 08:41:23 pm »

Wat is de opzettijd van de voortent?

Als je aan een stuk door gaat ben je met  15-20 minuutjes een heel eind denk ik. Maar meestal hebben we nog andere dingen (lees kinderen)tussendoor. Ik ben niet zo'n haringliefhebber, maar mijn vrouw wil ze er allemaal in.
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #10 Gepost op: april 23, 2013, 08:47:01 pm »

Het spijt me, maar als ik een klapper wil die eruit ziet alsof ie uit 1980 komt, dan koop ik er eentje uit 1980, niet nieuw. Toen wij op zoek gingen naar een klapper hebben we RM links laten liggen, niet eens naar gekeken. En ja, hij is degelijk, value for money en nog meer, maar het is gewoon te gedateerd! En ik denk niet dat er nog innovaties te verwachten zijn als ik he artikel in de KCK lees.

Je hoeft je niet te verontschuldigen, je hebt vooral jezelf te kort gedaan. Tenzij je het uiterlijk heel belangrijk vindt. Voor mij is dat een nice-to-have.
Ook mijn andere kritiekpuntjes vind ik niet doorslaggevend. Er blijft gewoon nog wat te wensen over.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #11 Gepost op: april 23, 2013, 09:36:31 pm »

Ik heb natuurlijk geen recht van spreken want ik heb geen Roadmaster. 
Een Roadmaster heeft een heel eigen karakter. Prima! Een de Waard heeft dat ook, en daar zijn innovaties ook ver te zoeken.

Een beetje updaten zou denk ik wel wonderen doen. Een op enkele accenten na ecru tentdoek bijvoorbeeld, ik denk dat zo iets de wagen een compleet andere aanblik geeft. De wagen heeft een robuuste aanblik, maar ook daar zou je met kleuren kunnen werken, of iets andere materialen. Net als bij de keuken.   Maar verder is een Roadmaster gewoon een Roadmaster en zo hoort het ook.

Als veel klanten om een lattenbodem vragen zou ik dat als fabrikant toch overwegen, of standaard een Froli bedsysteem aanbieden. volgens mij is dat iets wat je er makkelijk uit kunt halen zonder dat je het concept van de wagen geweld aan hoeft te doen.

Gewoon lekker genieten van jullie Roadmasters mensen!
Gelogd
Adventure Awaits

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #12 Gepost op: april 24, 2013, 08:47:38 am »

+Rm is superdegelijk
+Rm is groot
+Bij problemen kun je rechtstreeks naar de fabriek
+Bij Rm kennen ze hun produkt van en buiten
+Value for money

-Rm IS achterhaald
-Rm ben je even bezig met opzetten.

Bedden ervaren wij niet als onconfortabel.
Het scheelt welke schuimmatrassen je hebt.
Ik denk dat Rm 1 van de beste vw is in vw-land.
Dat is-ie al 30/40 jaar omdat die 30/40 jaar niet veranderd is.

Mijn mening is dat als op 1 plek blijft met een (groot)gezin dat je met een Rm het beste uit bent.
Wil je iets hip,of trek je rond,of ben je maar met zijn tweetjes/drietjes dan zou ik niet een Rm keizen.
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re: Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #13 Gepost op: april 24, 2013, 08:53:48 am »

Als je aan een stuk door gaat ben je met  15-20 minuutjes een heel eind denk ik. Maar meestal hebben we nog andere dingen (lees kinderen)tussendoor. Ik ben niet zo'n haringliefhebber, maar mijn vrouw wil ze er allemaal in.

Wij zijn wel wat langer bezig.
Vooral de uitbouw (keuken) kost weer even wat langer.(zijn toch weer 5 stangen extra)
Sommige Rm hebben een dubbelle uitbouw zijn 2x5 stangen =toch zeker een 15/20 min extra.
Heb je wel een joekel van een voortent,bent er wel even zoet me
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #14 Gepost op: april 24, 2013, 09:17:20 am »

Wij ook wel, maar a.s. hemelvaart wordt pas de 4e keer dat we hem opzetten. (en ik heb er zo'n zin in!)
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal