Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Innovaties Roadmaster  (gelezen 19788 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #15 Gepost op: april 25, 2013, 08:29:05 pm »

Ik hoop dat de roadmaster nog lange tijd zal bestaan. Zijn zeer degelijke vouwwagens. Wij beleven veel plezier aan die van ons. Kunnen niet wachten tot dat we de RM weer mogen open klappen.  :>

Ik denk dat Ad hoopt het hiermee uit te kunnen zingen tot aan zijn pensioen.
Er zal daar niet veel meer gebeuren aan ontwikkeling.
Of hij dat zo vol houd, waag ik ook te betwijfelen.

Het zou i.d.d. mooi zijn als hij een tunnel voortent ontwikkeld, en een inritsbaar kuip zeil in de vouwwagen zou maken, lattenbodems met betere matrassen. Ook de keuken mag wel eens een opknap beurt mogen hebben.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

JanW

  • Gast
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #16 Gepost op: april 25, 2013, 11:00:17 pm »

Wij hebben de roadmaster nu vier jaar en zijn er nog steeds erg mee in onze sas.

Gedateerd? Ja.
Verder is het een oerdegelijke vouwwagen die alles heeft wat ik ervan verwacht, en ik hoop dat ie nog vele jaren meegaat. Natuurlijk hebben we voor de opzet tijd wel eens naar wat ander gekeken. Als je dan ?10.000 voor een mooie aart kok bijvoorbeeld gaat uitgeven omdat deze dan makkelijk opzet terwijl je verder tevreden bent ben je mijns inziens ook niet goed bezig.

Elk jaar weer krijgen wij nog meedere opmerkingen dat wij zo'n mooie wagen hebben en dat ie zo mooi strak staat. ;)
Gelogd

Martin333

  • Gast
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #17 Gepost op: mei 04, 2013, 01:04:44 pm »

Hallo,

Slapen in een roadmaster, ja dat is persoonlijk. Ik heb een family S uit 2003, deze heeft nog niet de verhoogde klep.
Ik hou wel van comfort daarom in een uurtje tijd lattenbodem ingebouwd.
Probleem is dat je ze wel even op maat moet zagen (breedte) om het in de wagenbak te krijgen. De 2 lattenbodems waren per stuk 2m x0,8m en moesten naar 2m x0,7m daarom per lattenbodem even 1 zijkant eraf en met de decoupeerzaag alle latjes ingekort, boel weer monteren, de twee lattenbodems met bouten aan elkaar gekoppeld en in de wagenbak gelegd.
Bij het inklappen leggen we de standaard matrasjes onder de lattenbodem anders krijg je de boel niet ingeklapt.
Zal eens een foto maken.

NB nabericht 1-1-2015: het is niet meer nodig 's ochtends de matrassen omhoog te zetten om te ventileren. Heb nu ook de foto's toegevoegd.

Groet,
Martin
« Laatst bewerkt op: januari 01, 2015, 12:59:31 pm door Martin333 »
Gelogd

ralpje

  • Gast
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #18 Gepost op: mei 12, 2013, 12:41:39 am »

Zijn die matrasjes in de family s nu echt zo beroerd?
Ik heb een runner s en dus geen 'vast deksel' maar een zeil en daardoor wat meer mogelijkheden om een dikker matras te gebruiken en ben dan ook simpelweg tevreden over die kar. Natuurlijk zijn er hier en daar wat gebreken, maar dat is niet vreemd voor een vw die al sinds '97 (als ik het goed heb) niet meer wordt geproduceerd. Zal binnenkort toch eens kijken of ik het serienummer en dus de leeftijd van mij bak kan terugvinden ;)
Gelogd

toonvkr

  • Gast
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #19 Gepost op: mei 12, 2013, 01:13:09 pm »

Modernisering is niet altijd beter of praktischer.
Een aantal merken biedt haar voortent aan in de vorm van een tunneltent. Nadeel gebogen stokken die allemaal op één manier in elkaar gezet moeten worden, minder stahoogte aan de zijkant.  Voordelen? Ik hoor het graag, ken ze zelf niet.

Ingeritst grondzeil: Veel werk om het in te ritsen. Regelmatig lees ik op dit forum dat het slecht past, dat ritsen niet lekker lopen. Zware, lastig op te vouwen dingen.  Moet toch nog een zeiltje onder om het schoon te houden, en ik loop liever op het bekende gaatjestapijt.  Bij de ingang van de tent lastige oplossingen.

Stromend water en wasbak ingebouwd in het keukentje. Dus minder ruimte in je keuken, terwijl ik liever met mijn wasbak naar het wc gebouw loop.

Steeds luxere en zwaardere keukens, die inmiddels 1500 tot 1800 euro kosten. Er moeten wielen onder om ze nog te kunnen verplaatsen.Leeglopende accu's voor stromend water, gasleidingen tussen disselbak en keuken die lostrillen, ingebouwd koelkastje zodat je geen ander model mee kan nemen.

Jammer dat de AlpenKreuzer uit 1980 niet meer bestaat!   Maar beste mensen, even zo goed is het als u juist wel liever een tunnelvoortent etc heeft :J 
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #20 Gepost op: mei 12, 2013, 02:08:48 pm »

Modernisering is niet altijd beter of praktischer.
Een aantal merken biedt haar voortent aan in de vorm van een tunneltent. Nadeel gebogen stokken die allemaal op één manier in elkaar gezet moeten worden, minder stahoogte aan de zijkant. .

Ingeritst grondzeil: Veel werk om het in te ritsen. .

Stromend water en wasbak ingebouwd in het keukentje.

Vooral blijven geloven. Ik denk dat dat hele internet ook niets wordt.

Verstuurd van mijn Nexus 4

Gelogd

Jurricane

  • Gast
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #21 Gepost op: mei 13, 2013, 04:39:59 pm »

Mjah, laat ik eens reageren.
Al met al al 1x de Roadmaster Runner (uit 2001, dus toen werden deze ook nog gemaakt) opgezet.
De eerste keer opzetten vergde wat tijd, maar met 2,5 uur stond deze toch echt geheel (incl 2x uitbouw en luifel) en was de boel ingericht. Daar mn vrouw pas later op de avond kwam, heb ik het voor een groot deel alleen moeten doen (met wat hulp van vrienden waaronder een meer ervaren klapper)

Matrasjes: Ik ben zelf 120+kg en lig op een dubbel matras gewoon goed. Tja. je moet het matras ventileren, maar een lattenbodem (zonder plank eronder geeft weer sneller koude door.  De bedplank (want een Runner heeft geen deksel) buigt iets door, maar daar zijn we mee bezig (gewoon een 2e set pootjes eronder)
Een lattenbodem is ook niet alles (zeker met meer dan 100kg, waar deze ook niet op berekend zijn)

Gedateerd.. mjah het heeft geen hippe strepen als bijv een Jamet, maar kreeg op de camping toch te horen van de 'overbuurman' goh.. mooie vouwwagen, zeker nog niet zo oud..  Mijn antwoord was, nee inderdaad, pas 12 jaar .. en zn ogen vielen er bijna uit.. Dat ze er wat concervatief uitzien ben ik helemaal eens, maar gedateerd.. zeker niet.

Keuken: Ja hij is zwaar, en wij hebben wel een wasbak, maar geen kraantje (en dat hoeft van mij ook niet) maar wel lekker ruim en degelijk. Iets wat ik niet kan zeggen van menig ander keukenblok uit dezelfde periode.

Moderne snufjes nodig ?
Wellicht afritsbare flappen... kan je ze apart opbergen (en schoonmaken) en wel zo makkelijk met opvouwen.

Inritsbaar grondzeil.. die zijn vaak snel kapot (omdat er toch 'te veel' kracht op komt te staan, of beestjes die alsnog willen binnenkomen en er gewoon een gat in maken. Dus die optie hoeft van mij niet echt.

Een oplossing voor de opslag van de (toch redelijk lange) stokken zou mooi zijn. Daar deze niet alleen lang, maar ook relatief zwaar zijn wil je deze laag in de wagen houden. Wellicht een buis eronder.

Verder.. heb ik tot op heden weinig te klagen over de klappert.
 

Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #22 Gepost op: mei 13, 2013, 04:48:11 pm »

Inritsbaar grondzeil.. die zijn vaak snel kapot (omdat er toch 'te veel' kracht op komt te staan, of beestjes die alsnog willen binnenkomen en er gewoon een gat in maken. Dus die optie hoeft van mij niet echt.
Heb je voor deze bewering ook een bron?

Overigens, mijn eerste wens was de Roadmaster, maar de verkopers kregen de wagen niet op tijd uit de stalling en toen kwam er een andere wagen op het pad. Ik vind ze er zeker niet verouderd uitzien.
Verstuurd van mijn Nexus 4

Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #23 Gepost op: mei 13, 2013, 05:05:17 pm »

Hallo,

Slapen in een roadmaster, ja dat is persoonlijk. Ik heb een family S uit 2003, deze heeft nog niet de verhoogde klep.
Ik hou wel van comfort daarom in een uurtje tijd lattenbodem ingebouwd.
Probleem is dat je ze wel even op maat moet zagen (breedte) om het in de wagenbak te krijgen. De 2 lattenbodems waren per stuk 2m x0,8m en moesten naar 2m x0,7m daarom per lattenbodem even 1 zijkant eraf en met de decoupeerzaag alle laatjes ingekort, boel weer monteren, de twee lattenbodems met bouten aan elkaar gekoppeld en in de wagenbak gelegd.
Bij het inklappen leggen we de standaard matrasjes onder de lattenbodem anders krijg je de boel niet ingeklapt.
Zal eens een foto maken.

Groet,
Martin

Ik vraag me af of een lattenbodem het slaapcomfort nou zo verhoogt. Het lijkt mij vooral bedoeld om beter te ventileren. Maar een lattenbodem in een dichte bak ventileert natuurlijk nog niet. Of is er om je matras heen nog ruimte voor de ventilatie.

Ik lig nu gewoon in de bak, maar mijn matras was wel nat van het zweet na het klapweekend.
Gelogd

toonvkr

  • Gast
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #24 Gepost op: mei 13, 2013, 05:18:50 pm »

Als we het dan toch over innovaties hebben;

http://www.cc-club.nl/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=19&Itemid=38

Wat een prachtige keuken!
Gelogd

hurenkam

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style 2013
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #25 Gepost op: mei 13, 2013, 05:50:04 pm »

Modernisering is niet altijd beter of praktischer.
Dat is zeker waar, verandering is niet altijd verbetering...
Maar draai het eens om, elke verbetering is namelijk wel een verandering.
M.a.w. zonder verandering (==innovatie) is verbetering niet mogelijk.
En tja, je kunt wel altijd alles bij het oude willen laten, maar dan leef je zo ongeveer als de Amish...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Amish
(niet dat daar wat op tegen is hoor, maar het heeft niet mijn voorkeur)

Een aantal merken biedt haar voortent aan in de vorm van een tunneltent. Nadeel gebogen stokken die allemaal op één manier in elkaar gezet moeten worden, minder stahoogte aan de zijkant.  Voordelen? Ik hoor het graag, ken ze zelf niet.
Ken je ze niet, of wil je ze niet kennen (dat vang ik tussen de regels zo op...)? Zelf heb ik geen voortent in de vorm van een tunneltent, maar ik heb verschillende Cabanon tunnel modellen bekeken, en doorgaans is stahoogte (wel natuurlijk vooral in het midden) juist hoger. Ook zijn de voortenten sneller op te zetten dan de traditionele voortenten zoals bij de roadmaster, jamet louisiana/arizona en andere soortgelijke modellen. Ze voelen ook erg ruim aan vergeleken bij een traditioneel model.
Persoonlijk vindt ik de Cabanon Safari Lodge de mooiste die ze hebben (geen tunnel model), maar het is tegelijk ook het meeste opzet werk. De Cabanon Columbia (wel tunnel model) staat een stuk sneller en heeft dezelfde ruimte. Over smaak valt te twisten (mijn vrouw vindt een tunnelmodel mooier), maar opzetgemak is al veel minder subjectief, en weegt toch ook mee bij velen (bij ons in ieder geval wel, vandaar de Jametic).

Ingeritst grondzeil: Veel werk om het in te ritsen. Regelmatig lees ik op dit forum dat het slecht past, dat ritsen niet lekker lopen.
Zware, lastig op te vouwen dingen.  Moet toch nog een zeiltje onder om het schoon te houden, en ik loop liever op het bekende gaatjestapijt.  Bij de ingang van de tent lastige oplossingen.
Ik heb ook zo'n gaatjestapijt, maar ons inritsbare kuipzeil vouwt toch net zo gemakkelijk hoor. En als je een gaatjestapijt schoon wilt houden moet er toch ook een zeiltje onder?

Stromend water en wasbak ingebouwd in het keukentje. Dus minder ruimte in je keuken, terwijl ik liever met mijn wasbak naar het wc gebouw loop.

Steeds luxere en zwaardere keukens, die inmiddels 1500 tot 1800 euro kosten. Er moeten wielen onder om ze nog te kunnen verplaatsen.Leeglopende accu's voor stromend water, gasleidingen tussen disselbak en keuken die lostrillen, ingebouwd koelkastje zodat je geen ander model mee kan nemen.
Tja, als je alle kinderziektes van verschillende merken/modellen achter elkaar zet, komt zo'n moderne luxe keuken wel erg slecht uit de bus... maar als je ze individueel beoordeelt, dan zijn de meeste keukentjes toch prima hoor. Wel natuurlijk een kwestie van persoonlijke voorkeur of je de kraan en wasbak wel/niet gebruikt, of dat je de koelkast wel/niet in de keuken wilt. Sommige modellen laten je daar zelf in kiezen, en anders kun je een andere vouwwagen kiezen (keus is er voldoende). Wij vinden een kraantje met wasbak prettig, en een groot fornuis. Dus is er geen plek voor de koelkast in onze keuken, en wij vinden dat prima. Anderen hebben liever geen kraantje met wasbak, en wel een koelkast, daar zijn dan andere merken weer sterk (b.v. Aart Kok/Holtkamper). Maar als er niet geinnoveerd word, en er geen keuze is, jaag je je (potentiele) klanten die net iets anders/beters willen per defenitie weg naar een ander merk.

Jammer dat de AlpenKreuzer uit 1980 niet meer bestaat!   Maar beste mensen, even zo goed is het als u juist wel liever een tunnelvoortent etc heeft :J
Tja, Alpen Kreuzer was een sterk merk, maar deed wel degelijk aan innovatie... ik vindt het ook jammer dat ze er niet meer zijn, maar juist omdat ik het wel interessant zou vinden met wat voor ideeen zij nu op de proppen zouden zijn gekomen...

Maar wie weet komt ook Roadmaster nog met verrassingen ;-)
Gelogd

toonvkr

  • Gast
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #26 Gepost op: mei 13, 2013, 07:00:20 pm »

Mijn opmerkingen @Hurenkam zijn ook bedoeld om tot nadenken aan te zetten. Inderdaad, als er geen veranderingen waren zaten we allemaal in een wigwam, iglo of hunebed. (overigens, de wigwam zie je regelmatig weer)  Neem alleen al die gasveren die ons leven en de deksel lichter maken.  En gelukkig zijn de kleine wieltjes uit de jaren 70 vervangen door robuuste exemplaren, waardoor de naam "klapper" niet meer op de banden slaat, maar op het openklappen van de vw. Eerlijk gezegd heb ik geen enkele ervaring met een boogvoortent en zijn mijn opmerkingen daarover uit de lucht gegrepen. Ook heb ik geen ingeritst grondzeil en heb geen idee wat ik zou doen als het alsnog tegen een redelijke meerprijs aangeschaft kan worden. Jouw laatste opmerking over de Alpenkreuzer kan ik van harte ondersteunen (de andere opmerkingen ook). Alleen al de nostalgische klank van deze naam, maar ook het feit dat deze vw ook in zijn tijd andere voorbijstreefde met die prachtige disselbak en de forse autobanden doet mij geloven dat als ie er nog steeds geweest was hij een werpvoortent zou hebben die zich in 3 seconden neerzet. :J :J
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #27 Gepost op: juni 20, 2013, 08:54:39 pm »

Ik lig nu gewoon in de bak, maar mijn matras was wel nat van het zweet na het klapweekend.
Zet je 's morgens wel iets onder het matras? Wij kregen van diverse kanten te horen dat je iedere dag iets onder het matras moet leggen om deze te ventileren. Dit is voor behoud van het matras en de plank.  :K
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #28 Gepost op: juni 20, 2013, 09:20:51 pm »

Ja weet ik, maar ik was het dit weekend "vergeten". Ik vind het ook vrij irritant dat dat nodig is trouwens.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #29 Gepost op: juni 20, 2013, 09:43:39 pm »

Ja weet ik, maar ik was het dit weekend "vergeten". Ik vind het ook vrij irritant dat dat nodig is trouwens.
Klopt maar ik denk dat dat bij alle klappers waar het matras op een plank ligt wel nodig is.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal