Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Innovaties Roadmaster  (gelezen 19787 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Goolse Klapper

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 115
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S.
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #30 Gepost op: juni 20, 2013, 10:05:04 pm »

Heb deze week mijn Roadmaster weer uit de garage gereden en loop er dan echt wel trots als een pauw omheen. Beetje nakijken en poetsen. Elk jaar, en echt elk jaar, reacties van mensen op de camping: zo das zeker een nieuwe! Toen ze dat aan ons in 2005 vroegen was dat ook zo, maar vorig jaar toch echt allang niet meer. En dit jaar zal het zeker en vast weer voorkomen dat ie voor nieuw wordt aangezien :J.
In 1,5 uur tijd hebben wij hem compleet opgezet en ingericht. Niet veel langer dan andere kampeerders denk ik.
Tsja, onze kinderen worden groter en als die straks apart in een tentje gaan slapen dan wordt ie denk ik wel te groot. Maar dan doen we hem "misschien" wel weg en om die reden, maar zeker niet omdat het een zogenaamd achterhaalde wagen is.
Gelogd

RMC

  • Gast
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #31 Gepost op: juni 21, 2013, 11:01:39 am »

Ik heb mijn 2003 Family S nu een paar jaar en het is inderdaad een degelijke, zeer ruime (3 kinderen...) vouwwagen. Ik denk dat ze er goed aan zouden doen te innoveren, vouwwagens zijn traditioneel toch vaak het kampeermiddel voor jonge gezinnen en dan is bijv. het gedateerde uiterlijk bepaald geen pré. Door een ander kleurtje, bestickering en andere achterlichten (die laten zien dat onze Ad soms ook geen oog voor detail heeft, verlichting is echt sluitpost) kom je al een eind. Bredere as zou ook helpen, ziet hij er wat robuuster uit. Voegt allemaal niets toe aan het kamperen an sich, maar het oog wil ook wat.
Daarnaast is het opzetten best wel een klus. Met name het openen van de klep (iig bij mijn 2003) is zwaar (eigenlijk niet te doen door 1 persoon), maar misschien is dat inmiddels beter met de nieuwere modellen. Maar als 'ie staat regelmatig interesse van andere kampeerders, dus op ruimte ed scoort hij zeker.
Vrees dat met de huidige koers de RM door een kleine groep liefhebbers wel zal worden gekoesterd maar er weinig toekomstmuziek in zit. Helaas...
« Laatst bewerkt op: juni 21, 2013, 11:03:20 am door RMC »
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #32 Gepost op: juni 21, 2013, 12:09:15 pm »

@RMC i.d.d. helaas..

Als Ad niet aan innovatie doet zal het voor hem moeilijk gaan worden.

Als ik naar de prijsverhoging kijk van de Accessoires dan schrik je je een hoedje.

Ik hoop niet voor Ad dat het potentiele nieuwe RM bezitters afschrikt.   :N

De zijwand luifel is van ? 159,- naar ? 198,- gegaan. Kleine 80 euro verschil.  :(
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #33 Gepost op: december 23, 2013, 10:28:07 am »

Mmm.. heb in de wandelgangen vernomen dat wegen vervelende omstandigheden de zaak te koop staat! :(
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #34 Gepost op: december 23, 2013, 05:59:10 pm »

De redenen zijn niet leuk maar voor het merk hoeft het niet slecht te zijn.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #35 Gepost op: december 24, 2013, 06:31:40 pm »

De redenen zijn niet leuk maar voor het merk hoeft het niet slecht te zijn.
Nee zeker niet.
Als er een nieuwe eigenaar komt die ook wil/kan investeren zal dat een goede zaak zijn.

Afgelopen jaar zijn er bijna geen nieuwe Roadmasters de weg op gegaan. Almelo heeft er geen verkocht daar in tegen gingen de mensen die voor een Roadmaster gingen kijken met een Cabanon de deur uit. Daarom is Almelo met Roadmaster gestopt.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

muis

  • Gast
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #36 Gepost op: december 26, 2013, 12:36:00 pm »


De zijwand luifel is van ? 159,- naar ? 198,- gegaan. Kleine 80 euro verschil.  :(
kleine 40 euro toch? Nog een flink percentage op de prijs maar minder drastisch tov 80 euro
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #37 Gepost op: december 26, 2013, 05:49:08 pm »

daar in tegen gingen de mensen die voor een Roadmaster gingen kijken met een Cabanon de deur uit. Daarom is Almelo met Roadmaster gestopt.
Min of meer is het ons zo ook gegaan. Ik had mijn oog eerst op een (2e hands) Roadmaster laten vallen, maar toen kwam de Cabanon voorbij. De keuze was snel gemaakt.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #38 Gepost op: december 26, 2013, 07:06:02 pm »

Min of meer is het ons zo ook gegaan. Ik had mijn oog eerst op een (2e hands) Roadmaster laten vallen, maar toen kwam de Cabanon voorbij. De keuze was snel gemaakt.
Zou bij ons ook zo gegaan zijn. Na onze aankoop (waar we uiterst content mee zijn hoor  ;) ) van onze Roadmaster bij Ad, gingen we nog even een keer kijken bij Pauwels hoe de vouwwagen er ook al weer uitzag. Toen hebben we kennis gemaakt met de Cabanons en ze zijn super.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

smitsp

  • Gast
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #39 Gepost op: augustus 17, 2014, 10:37:31 pm »

Nadeel van de meeste andere merken is dat het slaapgedeelte te klein is. Dit was voor ons (2 volwassenen, 1 peuter) de reden om drie jaar geleden een tweedehands Roadmaster aan te schaffen. Hoewel ik als langste 1,84 meet, vind ik 2 meter echt te kort. We hebben bij De Wit en een vouwwagendealer daar in de buurt verschillende merken uitgeprobeerd, maar liepen stuk op dat slaapgedeelte bij Cabonon en Jamet van 2 meter. Tot we niet lang daarna ineens op fora tegen Roadmaster aanliepen. Na een bezoek aan Goirle bijna een nieuwe gekocht, maar vlak voor koop kwam op MP ineens daar in de buurt een goede aanbieding voorbij van slechts 1 jaar oud en precies volgens onze wensen.

Hoewel het de eerste paar keer flink uitzoeken was hoe je het opzetten nou het handigst doet, is dit inmiddels geen probleem meer. We gebruiken geen (grond)zeilen, maar leggen de flappen gewoon op de grond. De ruimte onder de wagen gebruiken we vooral als extra berging. Bij slecht weer leggen we daar een zeil onder met opstaande randjes. Werkt prima en scheelt een hoop gedoe met schoonmaken. De tentslippen vegen we met een vochtige handdoek schoon en inklappen maar.
Gelogd

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #40 Gepost op: september 03, 2014, 11:53:46 pm »

Wij hebben onze RM van mijn schoonzus gekregen en zijn er tot op de dag van vandaag zeer content mee we zijn al een paar weekenden weg gegaan en gebruiken hen ook bijna ieder zondag als hé goed weer is in het recreatiegebied het twiske dit in verband met volleyballen en daarna leker een bak koffie  zetten op de oude manier keteltje en een opzet filter ik heb al verschillende VW bekeken op mp maar ik vindt de roadmaster toch nog steeds erg mooi

By the way wij hebben een roadmaster ideal ut1988 en hij fungeert nog steeds uitstekend, ik zet hem binnen 1.30 op en dat in mijn eentje dit is inclusief voortent en haringen
Gelogd

Zandbats

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 56
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #41 Gepost op: september 05, 2015, 02:56:22 pm »

Ik maak me sterk dat er in de jaren toch vele verbeteringen zijn doorgevoerd. Waarom zie ik nergens wat de verschillen zijn bij de verschillende bouwjaren?
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Innovaties Roadmaster
« Reactie #42 Gepost op: september 05, 2015, 04:04:34 pm »

Naar wat ik weet is de keuken vernieuwd. Ook zijn er veren in gekomen om de klep makkelijk te openen.
En de stickers zijn nieuw.

Verders vind ik Roadmaster een van de beste vouwwagen die er te koop is stevig snel op zetten en kan tegen een stootje.
Gelogd

Zandbats

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 56
Innovaties Roadmaster
« Reactie #43 Gepost op: september 07, 2015, 09:48:35 am »

Wanneer wat is gekomen weet ik niet. Maar de disselbak is vergroot, het onderstel/trailer is verbeterd, tentdoek verbeterd, het deksel is verhoogd en dergelijke. Kan Ad (of iemand anders die het weet) niet een keer een lijst maken wat alle verbeteringen zijn van de afgelopen jaren ?
« Laatst bewerkt op: september 12, 2015, 02:02:40 pm door Zandbats »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal