Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Inpakken Dakota  (gelezen 3050 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Inpakken Dakota
« Gepost op: mei 07, 2013, 06:20:48 pm »

Vandaag de Dakota opgehaald en haast het huis uitgeklapt. Ging toch best wel snel, dat viel dus mee.

Toen ingedeeld, en dat viel niet mee. Ik zit met de plek van voortent en grondzeil. Dit is erg volumineus, dus wat is de beste plek? In de banken zit nu de uitbouw, de luifel, de stokken en nog wat klein grut. Is vooral veel lucht in de banken dus!

Tussen de banken passen precies twee klapkratjes naast elkaar en daar heb ik eentje voor electraspul, eentje voor gas en overige rommel, eentje met speelgoed en in principe heb ik er nog 3, alleen nog niets om er in te doen  ::)

In de disselbak zit leveler, de cadac, gasfles groen en een campinggaz tankje, worteldoek en voortent tapijt. Onder het zeil twee stoelen, tafel en een kastje.

Dit heeft uiteindelijk een disselsdruk van 65 kilo tot gevolg als ik voortent en grondzeil op de as leg. Maar helemaal gelukkig ben ik niet met de plek van grondzeil want dat wordt vies en wil i, eigenlijk niet in de wagenbak. Hoe doen jullie dat?
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Inpakken Dakota
« Reactie #1 Gepost op: mei 07, 2013, 07:11:39 pm »

Als je het tenttapijt, al dan niet in een zak, uit de dissel en naar de ruimte tussen de banken verhuist dan kan dat druk schelen. Het tapijt kan beschermen tegen het zeil en moet er toch altijd uit omdat het gebruikt wordt.

In het middenstuk doe ik ook altijd zoveel mogelijk zaken die ik direct nodig heb bij uitklappen. Scheelt verplaatsen van 'zooi'   


// Marcelino Pane e Vino \\
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Inpakken Dakota
« Reactie #2 Gepost op: mei 07, 2013, 07:44:56 pm »

In de bankkastjes hebben wij juist alle "kleine" spullen die je niet meteen nodig hebt!! Maar op deze manier hun vaste plek hebben in de vw zodat je ze niet meer hoeft te zoeken!
Tussen de banken liggen de grote zaken die je meestal meteen nodig hebt zoals, voortent+stokken en luifel+stokken, de porta-potti,
opstapje, opvouwbare keukenkast, gasstraalkacheltje!
Zo pakken we de klapkar in wanneer we rechtstreeks naar onze bestemming rijden!
Bij een overnachting onderweg houden we daar rekening mee met het inpakken!
Dan gaat tent/luifel en stokken in de auto, daarvoor in de plaats zetten we bakken met kleding,schoenen, kussens, dekbed en toiletspullen neer.
Deze spullen kan ik dan snel op de banken zetten zodat het gangpad vrijkomt, anders kunnen we het bed niet in!
De tafel en stoelen liggen onder het zeil!
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Inpakken Dakota
« Reactie #3 Gepost op: mei 07, 2013, 09:47:29 pm »

Het idee is eigenlijk om de kratjes in de ondertentjes te zetten bij een kort verblijf. Annex en voortent zullen we niet altijd opzetten en om dat steeds in de auto te zetten zien we niet zitten. We hebben an gewoon ruimte in de wagenbak.

En we gaan hoe dan ook zorgen dat we alleen een luifel aan de wagenbak kunnen ritsen, dus de overige tentspullen willen we dan niet indeweg hebben liggen.
Gelogd

danny060473

  • Gast
Inpakken Dakota
« Reactie #4 Gepost op: mei 20, 2013, 08:07:08 pm »

Wijzelf hebben de jamet rondo en wij vouwen het grondzeil zodanig dat hij prcies bovenop de kar past en dan het dekzeil erop blijt dan een kleine cm hoog te zijn
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Inpakken Dakota
« Reactie #5 Gepost op: mei 20, 2013, 08:39:51 pm »

Bij ons liggen ook alle stokken en de luifel en zijwanden in de bankjes met nog heel veel klein spul. Tussen de bankjes hebben wij de kacheltjes, de watertanks en 2 vouwkratten, de kleine campingtafel (we hebben er 2, waarvan de grootste bovenop de wagen gaat), de campingkast, 2 voetensteunen die aan de stoelen kunnen, het vloerkleed en de voortent in de zak. Het kuipgrondzeil ligt vervolgens bovenop de wagen.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

FiPe

  • Gast
Re: Inpakken Dakota
« Reactie #6 Gepost op: juni 01, 2013, 02:04:56 pm »

In plaats van een disselbak hebben wij een fietsenrek met daarop onze elektrische fietsen op de dissel staan.
De wagen leeg en de fietsen op de dissel heb ik een kogeldruk van 80 kilo.
Doordat wij de doorloopkeuken hebben plaats ik de Fiama watertank blauw , gevuld met water, in de doorloop.
In eerste instantie gebruikte ik ook de Fiama afvalwatertank, gevuld met water, in de bak tegen het keukenblok aan.
De kogeldruk was daardoor onder de 40 kilo gekomen.
Door twee Campingaz 907 gasflessen, accu's van de fietsen en gereedschappenkist met hamer en 6" haringen tegen het keukenblokje te plaatsen heb ik nu een kogeldruk van 60 kilo. (Vakantie is begonnen en morgenochtend vroeg rijd ik naar Spanje  :J )

Om slingeren te voorkomen heb ik de originele koppeling vervangen met de Alko AKS1300 anti-slinger koppeling.
« Laatst bewerkt op: juni 01, 2013, 02:06:54 pm door FiPe »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal