Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: tempo 100 Jamet  (gelezen 6037 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

martijng72

  • Gast
tempo 100 Jamet
« Gepost op: mei 17, 2013, 10:06:29 am »

Hoi,

Ik ben nieuw sinds vorig jaar september een vouwwagen gekocht. Met hemelvaart proefgekampeerd. ging goed. Van de zomer gaan we naar Kroatie. Nu willen wij door Duitsland harder dan 80 rijden.
Nu heb ik gelezen dat je er schokbrekers onder moet gaan zetten. Andres mag de maximale belading 30% van de max toegelaten massa zijn. In mijn geval 0.3 * 1050 is 315 Kg.
Ik ben zelf totaal niet handig. Maar is er nog een verschil tussen de verschillende typen Jamets. Wat ik las over het gat in de balk die zit aan de voorzijde.
En is het lastig zelf te doen? Of lukt dat als je zelf niet zo handig bent ook wel?
Ik woon in Zutphen gld.

Groet Martijn
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re: tempo 100 Jamet
« Reactie #1 Gepost op: mei 17, 2013, 10:50:55 am »

Zitten die er bij Jamet niet standaard onder?
De 2013 modellen namelijk wel.

Als het toen een optie was kun je er denk ik vrij veilig vanuit gaan dat alle ogen/gaten er al zitten.
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

martijng72

  • Gast
Re: tempo 100 Jamet
« Reactie #2 Gepost op: mei 17, 2013, 10:57:52 am »

hij is 2e hands gekocht. Dus wel een gat maar geen schokbrekers.
« Laatst bewerkt op: mei 17, 2013, 12:25:33 pm door martijng72 »
Gelogd

martijng72

  • Gast
Re: tempo 100 Jamet
« Reactie #3 Gepost op: mei 17, 2013, 12:27:32 pm »

Ik heb gekeken bij het topic tempo 100 jamet arizona. En het lijkt mij als ik onder mijn vw kijk dat er aan de as 2 plaatjes moeten worden gelast welke de schokbreker met het chassis moeten gaan verbinden. 1 gat welke al aanwezig is opboren en de andere bijboren. Zou dit kunnen kloppen?
En waar moet je dan precies dat plaatje oplassen?
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: tempo 100 Jamet
« Reactie #4 Gepost op: mei 17, 2013, 08:43:00 pm »

Ik heb geen keuring en rij in Duitsland gewoon 100 km. Zorg dat je een beetje netjes rijd en er is niets aan de hand. Mocht je doordeweeks rijden, in Duitsland stikt het overdag van de inhaalverboden voor vrachtwagens EN auto's met aanhangers. Je schiet er dan ook weinig mee op.
Gelogd

oscar

  • Gast
Re: tempo 100 Jamet
« Reactie #5 Gepost op: mei 17, 2013, 09:08:59 pm »

Hoi martijn ik ben benieuwd hoe oud de vouwwagen is? Want de wat jongere jamets zitten schokbrekers onder. En misschien is de jouwne al voorbereid!!!! Dan  zouden ze er zo onder kunnnen, als dat zo is dan is dit zelf goed te realiseren.
Gelogd

martijng72

  • Gast
Re: tempo 100 Jamet
« Reactie #6 Gepost op: mei 17, 2013, 11:09:44 pm »

Volgens mij is hij van 2004/2006 althans de banden zijn van 2004.
Dus zo jong is hij niet meer. Is volgens mij een Jamet Kentucky. Op de as is niets voorbereid op het chassis is een gat.
Ik ga de schokbrekers bestellen in Dld totaal 60 euro. En nieuwe banden kosten me na 6 bedrijven gebeld te hebben tussen de 120 e n140 euro.

Bedankt.
Gelogd

jozefien

  • Gast
Re: tempo 100 Jamet
« Reactie #7 Gepost op: mei 18, 2013, 12:34:49 am »

Weet iemand hier op het forum toevallig hoe hoog de bekeuring zal zijn,
 Als ik (per ongeluk) 100 km rijd zonder tempo 100 keuring sticker?
Ik zit namelijk nog te dubben wat wijsheid is.

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: tempo 100 Jamet
« Reactie #8 Gepost op: mei 18, 2013, 07:23:12 am »

Weet iemand hier op het forum toevallig hoe hoog de bekeuring zal zijn,
 Als ik (per ongeluk) 100 km rijd zonder tempo 100 keuring sticker?
Ik zit namelijk nog te dubben wat wijsheid is.
Merk je vanzelf. Wij hebben al 3 jaar door Duitsland gereden met zo'n 100 km/u. en nooit een boete gehad. gewoon niet opvallen en een beetje opletten op flitsers en wat er achter je rijdt. Heb sinds vorig jaar wel schokbrekers onder de Jamet gebouwd. Maar niet voor de Tempo 100 keuring, maar voor de betere wegligging. En die is toch beduidend beter heb ik gemerkt.
@Martijng72, je max. aanhangergewicht  zal er niet hoger door worden als je laat keuren. Aan de pootjes van de as waar de wielen zitten bevestigd zouden 2 oogjes kunnen zitten. Daaraan bevestig je een schetsplaat aan iedere zijde van de vw. Daar komt de schokbreker dan weer aan te hangen. Onder aan de chassisbalk komt ook een schetsplaat voor het andere eind van de schokbreker. Dus hopelijk heb je ook meteen de juiste schetsplaten meebesteld voor de bevestiging, anders moet je die zelf (laten) maken. Aan de prijs van 60 eu te zien heb je alleen schokbrekers besteld. Elders op dit forum is nog een Topic waar alles uitvoerig is beschreven.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

martijng72

  • Gast
Re: tempo 100 Jamet
« Reactie #9 Gepost op: mei 18, 2013, 09:37:16 am »

ik heb in het aangehaalde topic gekeken en schokbrekers bij gezocht via de link. De schokbrekerset en bevestiging voor aan het chassis samen kost 60 euro. Voor aan de as omdat er geen schroefgaten zijn dacht ik dat de schokbrekers met het materiaal wat er bij zit aan de as vastgelast kan worden? Als ik op die site verderkijk dan vibd ij namelijk bevestiging voor aan de as. Echter die verschillen niet veel van de bijgeleverde bevestigingen. 
Mocht iemand hier ervaring mee hebben hoor ik het graag.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: tempo 100 Jamet
« Reactie #10 Gepost op: mei 21, 2013, 08:50:57 pm »

Weet iemand hier op het forum toevallig hoe hoog de bekeuring zal zijn,
 Als ik (per ongeluk) 100 km rijd zonder tempo 100 keuring sticker?
Ik zit namelijk nog te dubben wat wijsheid is.

Snelheidsovertredingen in Duitsland zijn meestal om te lachen... voor 20 km te hard (dus ipv 80, 100 rijden) normaal 20 EUR. Echter: let op inhaalverboden (soms telt het inhaalverbod voor vrachtwagens ook voor aanhangers) en Baustellen: daar zijn ze wat minder makkelijk.

De Polizei bekeurt zelden of nooit voor snelheid, mits veilig voor jezelf en anderen. De flitspalen maken geen onderscheid.

Overigens is met vragen over boetehoogte Dr. Google je vriend...  :)
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: tempo 100 Jamet
« Reactie #11 Gepost op: mei 21, 2013, 10:47:07 pm »

Wel iets meer dan 20 euro hoor...
KLIK
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: tempo 100 Jamet
« Reactie #12 Gepost op: mei 23, 2013, 10:51:38 am »

Die link is voor LKW en Omnibusse... (vrachtwagens en bussen). Personenauto's zijn aanzienlijk voordeliger. Er zit ook een vertaalfunctie op Google  :H

Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: tempo 100 Jamet
« Reactie #13 Gepost op: mei 23, 2013, 08:04:28 pm »

Voor zover ik weet gaat die link ook op voor personenwagens met aanhanger, neem aan dat het hier op dit forum over overtredingen met de vouwwagen gaat  ;)
« Laatst bewerkt op: mei 23, 2013, 08:13:04 pm door Blackraven »
Gelogd

petertje1970

  • Gast
Re: tempo 100 Jamet
« Reactie #14 Gepost op: mei 29, 2013, 09:05:30 pm »

Ben het met jullie eens afgelopen 2 jaar door Duitsland gereden en gewoon 100 km p/u en dan wordt je nog zat ingehaald door vw en zelfs caravans. Ben van mening als je geen gekke dingen doet dus niet opvalt loop je weinig risico......of hebben wij gewoon mazzel gehad : :H :H :> :>
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal