Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: tempo 100 Jamet  (gelezen 6038 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

martijng72

  • Gast
Re: tempo 100 Jamet
« Reactie #15 Gepost op: mei 29, 2013, 09:30:10 pm »

Wil de volgende set aanschaffen. Zou dan alleen nog extra de schetsplaten voor ana het chassis moeten aanschaffen, klopt idt iemand ervaring mee.
https://www.wiedemann-fahrzeugtechnik.de/stossdaempfer-fuer-anhaenger-100km-h/stossdaempfer-knott/hwr-stossdaempfer-fuer-100-km-h-achsstossdaempfer-fuer-alle-achsen/a-1176/
Het gaat me niet alleen om legaal 100 km/u te mogen in Dld maar ook dat de vouwwagen dan stabieler is. Ik heb een paar jaar in Dld gewerkt dus weet dat de bekeuringen minder zijn dan in Nld. Hier bedoeld om het begrotingstekort weg te werken. >:(
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: tempo 100 Jamet
« Reactie #16 Gepost op: mei 29, 2013, 09:55:31 pm »

Deze kan je monteren, de plaatjes moet je aan de as (laten) lassen, vervolgens de chassis beugels erbij bestellen, die monteer je op de juiste afstand (zie beschrijving bij de schokdempers) extra gaatjes boren kan gerust in het chassis, is echt wel sterk genoeg!

Zelf heb ik de groene schokdempers besteld  via deze site
Gelogd

martijng72

  • Gast
Re: tempo 100 Jamet
« Reactie #17 Gepost op: mei 29, 2013, 10:04:00 pm »

Ok dan heb ik dus de goede!!!! Dacht het al maar beter zeker.
Voor aan de as heb ik deze besteld.
https://www.wiedemann-fahrzeugtechnik.de/stossdaempfer-fuer-anhaenger-100km-h/stossdaempferhalter/stossdaempfer-haltewinkel-von-750-bis-3500kg/a-1430/
Een gat bijboren in het chassis.
De andere schetsplaten laten lassen.   WW
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: tempo 100 Jamet
« Reactie #18 Gepost op: mei 30, 2013, 05:58:25 am »

Ik heb ook de groene besteld vorig jaar. Die zijn tot 900 kg geloof ik. Meer in overeenstemming met het gewicht van de vw. Deze zwarte zijn van 750 tot 1800 kg. Die zijn eigenlijk voor zwaardere aanhangers. wellicht dat die toch te hard dempen en de vw meer kan stuiteren vanwege de hardere demping.
Toen ik de groene bestelde heb ik ook gedubd over de zwarte omdat die goedkoper waren dan de groene, maar uiteindelijk gekozen voor bij de vw passende schokdempers.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Bosje

  • Gast
Re: tempo 100 Jamet
« Reactie #19 Gepost op: mei 31, 2013, 08:56:32 am »

Ok dan heb ik dus de goede!!!! Dacht het al maar beter zeker.
Voor aan de as heb ik deze besteld.
https://www.wiedemann-fahrzeugtechnik.de/stossdaempfer-fuer-anhaenger-100km-h/stossdaempferhalter/stossdaempfer-haltewinkel-von-750-bis-3500kg/a-1430/
Een gat bijboren in het chassis.
De andere schetsplaten laten lassen.   WW

De link hier verwijst naar de beugels die je op het chassis vastbout, de beugels die bij de schokdempers zitten, die moeten op de as gelast worden
Gelogd

FiPe

  • Gast
Re: tempo 100 Jamet
« Reactie #20 Gepost op: mei 31, 2013, 04:56:22 pm »

Nadat mijn 4x4 CP vorig jaar bij Erica in Zeist tempo 100 gekeurd werd zat ik ook met het probleem dat grote vignet te plaatsen.
Zie mijn oplossing. Naast de prijs van het bordje moet je nog investeren in een blindklinktang en potnagels.

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=9230.0
« Laatst bewerkt op: mei 31, 2013, 07:17:43 pm door FiPe »
Gelogd

Slompie

  • Gast
Re: tempo 100 Jamet
« Reactie #21 Gepost op: juni 09, 2013, 07:44:58 pm »

Ik zou me niet echt zorgen maken. In Duitsland wordt je aan de voorzijde geflitst en de sticker zit aan ..... De achterzijde. Vorig jaar met het gehuurde bakkie ook door Dld gereden, net over de 100 km en daarbij ook "commissaris Rex" ingehaald.

Geen enkel probleem!

Dit jaar weer door Dld, met onze eigen Jamet zonder sticker. Eens kijken of we nu Cobra 11 tegen komen  :J
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: tempo 100 Jamet
« Reactie #22 Gepost op: juni 10, 2013, 03:00:27 pm »

Wij zijn ook al een paar keer door Duitsland gereden met vouwwagen met de teller op 100, en alleen inhalen als je niemand hindert (goed kijken of er geen snelle auto aan komt) Zelfs een paar keer ingehaald door de Polizei maar die keken niet op of om. Maar goed, dat bied nog geen garantie voor een boetevrije reis.
Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: tempo 100 Jamet
« Reactie #23 Gepost op: juni 10, 2013, 07:10:58 pm »

Wij zijn ook al een paar keer door Duitsland gereden met vouwwagen met de teller op 100, en alleen inhalen als je niemand hindert (goed kijken of er geen snelle auto aan komt) Zelfs een paar keer ingehaald door de Polizei maar die keken niet op of om. Maar goed, dat bied nog geen garantie voor een boetevrije reis.

Kennissen van ons werden ook met 100 op de teller door der Polizei ingehaald (en hadden ook geen tempo 100 sticker) maar warden mooi afgeremd terug naar 80. Verscheen zo'n mooi matrixbord op de hoedenplank dus dat was een duidelijk signaal. Het gaat 100x goed, maar vroeg of laat ben je een keer aan de beurt. Maar dat is natuurlijk met alles in het verkeer  ;)
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal