Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Oplossing Jamet Dakota  (gelezen 8289 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Oplossing Jamet Dakota
« Gepost op: mei 17, 2013, 06:00:01 pm »

Sinds de aanschaf van de Dakota had ik een probleem. Mijn vrouw vond het een bezwaar dat de luifel niet rechtstreeks op de wagenbak gemonteerd kan worden. Ik was iets te enthousiast en nu blijkt dat toch wel heel handig te zijn voor een enkele overnachting.

Na enige studie hebben wij vandaag bij Karsten de oplossing bedacht. Wij brengen de voortent naar Karsten die een nieuwe rits voor ons gaat bestellen. Deze rits zetten wij ff op de wagenbak en geven met streepjes de positie van de stokken aan. Dit is van belang omdat de wagenbak asymetrisch is. Vervolgens wordt een luifel in de dakkleur van de Dakota gemaakt van 2,5 meter diep. Met drie telescopische stokken aan de voorkant is het geheel compleet. Kosten: 225 euro excl. Stokken want die hebben we al voor de Tarp.

Enige mits is de rits, maar dat zou geen probleem mogen zijn volgens Karsten, het is alleen geen rits die ze op voorraad hebben.

Zodra hij klaar is maak ik foto's van he resultaat. Oh ja, hij an gewoon meeklappen dus das lekker handig voor onderweg.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Oplossing Jamet Dakota
« Reactie #1 Gepost op: mei 17, 2013, 06:07:41 pm »

Goed bedacht!


// Marcelino Pane e Vino \\
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Oplossing Jamet Dakota
« Reactie #2 Gepost op: mei 17, 2013, 07:10:01 pm »

Maar, begrijp ik nu goed dat je een nieuwe rits aan de voortent laat zetten?

Wij hadden nl. al zitten denken om van tentdoek een soort overbruggingsstuk te laten maken van zo'n 40 cm. Die rits je dan aan de wagenbak om vervolgens aan de andere kant de luifel eraan te kunnen ritsen.

Maar uiteindelijk is het makkelijker om er gewoon een compacte luifel aan te kunnen zetten, dus ik ben erg benieuwd naar de foto's! Voor ons zeker ook een oplossing als we ergens 2 nachten staan op heen- of terugreis.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Oplossing Jamet Dakota
« Reactie #3 Gepost op: mei 17, 2013, 07:20:08 pm »

Nee hoor, er wordt een nieuwe rits besteld voor aan de luifel. Die ritst rechtstreeks op de bestaande rits. Alleen zit er de eerste  1,8 meter niets een de rits vast, maar dat maakt helemaal niet uit.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Oplossing Jamet Dakota
« Reactie #4 Gepost op: mei 17, 2013, 07:36:53 pm »

Ja, precies, dat is wat wij ook hadden bedacht. Alleen wilden wij het dan met de bestaande luifel doen via een tussenstuk, maar makkelijker is natuurlijk gewoon een losse luifel met eenvoudige stokken.

Kortom, ik wacht met spanning af naar het eindresultaat!

Ik ben intussen aan het rondmailen voor een verlenging van het afdekzeil rondom, kijken wat dat kost.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Oplossing Jamet Dakota
« Reactie #5 Gepost op: mei 17, 2013, 07:49:25 pm »


Die verlenging laten wij ook meteen doen bij Karsten.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Oplossing Jamet Dakota
« Reactie #6 Gepost op: mei 17, 2013, 08:29:23 pm »

Heb je daarvan al een prijsindicatie gekregen?
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Oplossing Jamet Dakota
« Reactie #7 Gepost op: mei 17, 2013, 09:43:02 pm »

Nee, maar. Dat zou erg meevallen...

Reden dat wij de boogluifel niet gebruiken is het feit dat we di boog best lastig vinden om in elkaar te zetten. 3 telescoopstokken staan in no- time!
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Oplossing Jamet Dakota
« Reactie #8 Gepost op: mei 17, 2013, 09:54:32 pm »

Ik hou dit topic in ieder geval in de gaten. Kans is groot dat ik daarna ook een ritje naar Zwaag ga maken.  ;)
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Oplossing Jamet Dakota
« Reactie #9 Gepost op: mei 19, 2013, 12:18:04 pm »

@TallGuy: wordt de verlenging van het dekzeil net zoiets als deze foto (die ik in een ander topic vond):

En hoeveel laten jullie hem verlengen (op de foto lijkt deze iets van 10cm verlengd te zijn).
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Oplossing Jamet Dakota
« Reactie #10 Gepost op: mei 19, 2013, 05:54:31 pm »

Verlengen van het dekzeil kostte ons vorig jaar Eu 75 voor de Jametic, bij Karsten. Rondom ca. 14 cm verlengd. Heb er ook lusjes aan laten zetten aan de verlenging. Daar heb ik een extra elastiek door gedaan zodat ik kan kiezen welk elastiek ik gebruik. elastiek kost bijna niets, iets van 50 cent per meter. De verlenging is zonder iets onder het dekzeil iets te lang. Dus vouw ik het dubbel naar binnen. Dan heb ik geen lekkage langs de zijkanten naar binnen door de rijwind als het regent. Het dekzeil sluit n.l. veel beter aan. Als we meer spullen onder het dekzeil hebben, komt het zeil hoger te liggen en gebruiken we het elastiek in de verflenging. Elders op het forum is wel een foto te vinden, lijkt erg op die hierboven is getoond. Leek onze vw, maar was het bij nadere inspectie niet.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Oplossing Jamet Dakota
« Reactie #11 Gepost op: mei 24, 2013, 01:53:32 pm »

Ik heb van Karsten een offerte gekregen voor verlenging van het dekzeil: 75 euro. Dus laten we het maar hier bij de lokale zeilmakerij doen (95 euro), want Karsten is voor ons toch bijna een uur rijden en dat zou dan 2x moeten; 1x voor het brengen en 1x voor het halen. Vind ik teveel moeite voor die 20 euro prijsverschil.

@TallGuy: weet je al wanneer e.e.a. gaat gebeuren? Hoe meer ik erover nadenk, des te meer ben ik ervan overtuigd dat wij dit ook willen, zeker omdat je hem kunt laten zitten met inklappen, dus dat is toch wel erg handig.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Oplossing Jamet Dakota
« Reactie #12 Gepost op: mei 25, 2013, 07:47:21 am »

De voortent moet uit de klapper gehaald worden en het weer werkte niet zo mee. Gaat denk ik morgen gebeuren dus kan Karsten hier volgende week mee aan de slag. Hij gaf aan dat het vinden van de juiste rits de meeste tijd zal vergen, maar dat het maken dan erg snel zou gaan.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Oplossing Jamet Dakota
« Reactie #13 Gepost op: mei 25, 2013, 08:53:57 am »

Hou je me op de hoogte? Laat Karsten maar even onthouden op welke punten de stokken zitten, dan hoeven ze dat de tweede keer niet opnieuw uit te zoeken.  ;)  We hebben er nl. inmiddels een plaatje bij in ons hoofd en tenzij jouw foto's straks enorm gaan tegenvallen (wat ik niet verwacht aan de hand van de omschrijving), willen wij het ook laten doen.
Vooral omdat we de laatste keer in de regen hebben ingeklapt en dan is het toch wel fijn als je de laatste nacht je keuken en wat andere spullen onder een afdakje kunt zetten (we hadden de voortent de dag ervoor afgebroken omdat het toen nog droog was). Ook lijkt het ons ideaal voor een kort verblijf van bijv. 1 of 2 nachten.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Elisa

  • Gast
Re: Oplossing Jamet Dakota
« Reactie #14 Gepost op: mei 25, 2013, 10:45:57 pm »

Ik zie dat ook wel zitten voor onze Texas! Ik wacht dus ook met spanning de foto's af! :J
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal