Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Verschil tussen Combi Camp Country en CC Valley  (gelezen 7073 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

toonvkr

  • Gast
Verschil tussen Combi Camp Country en CC Valley
« Gepost op: mei 23, 2013, 11:08:41 am »

Kan iemand mij het verschil uitleggen, en daarmee voordelen en nadelen, tussen de Country en de Valley, behalve de afwezigheid van de disselbak? In de showroom zag ik verschillen in de wielen en wielkasten maar in de folder geven beide even veel bageruimte aan.

Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Verschil tussen Combi Camp Country en CC Valley
« Reactie #1 Gepost op: mei 23, 2013, 11:21:25 am »

Belangrijkste verschil is het bed. In de Valley zit een bed van 220 cm en hier klapt de tent bovenop. Bagage staat OP het bed (klein deel kan er onder). In de Country zit een bed van 200 cm en deze is verhoogd. Hierdoor klapt de tent langs het bed en gaa de bagage eronder.
Verder 10 inch voor de CCVvs 13 inch van de CCC
Disselbak met gasaansluiting en water onder de klapper door naar de keuken.
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: Verschil tussen Combi Camp Country en CC Valley
« Reactie #2 Gepost op: mei 23, 2013, 11:42:00 am »

De tent van de Country valt ook op het bed. Want de constructie van de tent aan de bak is het zelfde.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Verschil tussen Combi Camp Country en CC Valley
« Reactie #3 Gepost op: mei 23, 2013, 01:19:17 pm »

De tent van de Country valt ook op het bed. Want de constructie van de tent aan de bak is het zelfde.

De tent zelf (het doek) valt inderdaad ?p het bed, maar het frame van de tent valt bij de Country ?m het bed heen.

De achtergrond van dit verschil:

Zoals gezegd heeft de Country grotere wielen (14"). Deze passen niet in z'n geheel onder de wagen. Daarom is er aan de binnenzijde een wielkast aangebracht. Daar moet het bed ?verheen, anders wordt het te smal. Dus een verhoogd bed. Nu passen bij het inklappen alleen de buizen van het frame niet meer op het bed, want dat wordt al met al te hoog. Daarom een kleiner bed, waar het frame dus omheen valt bij het inklappen. Hoewel qua bagage het verhoogde bed door veel mensen als ideaal wordt ervaren is het dus eigenlijk een 'noodmaatregel' om de wagen in te kunnen klappen...  ;)

Ander verschil is dat dankzij de disselbak gas en water niet meer in de keuken maar in de disselbak zijn geplaatst. Hierdoor meer opbergruimte beschikbaar in de keuken.
Gelogd

toonvkr

  • Gast
Re: Verschil tussen Combi Camp Country en CC Valley
« Reactie #4 Gepost op: mei 23, 2013, 03:09:47 pm »

Dank je wel, verhaal is helder (denk ik)
Betekent dus dat je bijv. je tafeltje en stoeltjes bij de Valley op het bed kunt leggen, omdat daar ruimte zit, en ze bij de Country onder het bed moeten liggen  of in je kofferbak van de auto (fietsen willen we op het deksel)
Disselbak is volgens de folder bij de Valley als optie beschikbaar, aan de buitenkant zie je het verschil dan nog aan de banden/wielen. Het is,neem ik aan, dan een persoonlijke voorkeur waarom je voor de één of voor de ander zou kiezen.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Verschil tussen Combi Camp Country en CC Valley
« Reactie #5 Gepost op: mei 23, 2013, 03:13:58 pm »

Het is,neem ik aan, dan een persoonlijke voorkeur waarom je voor de één of voor de ander zou kiezen.

 :J
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Verschil tussen Combi Camp Country en CC Valley
« Reactie #6 Gepost op: mei 23, 2013, 06:21:32 pm »

Wij hebben vorig jaar een nieuwe Valley aangeschaft en deze had wel het verhoogde bed, of dit nog zo is weet ik niet. Ik geloof zelfs dat ze Valley vervangen zou worden door de jubileum editie.
 
Ons exemplaar heeft dus de meeste bagageruimte omdat wij onder het verhoogde bed geen wielkasten hebben die in de weg zitten  WW
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Verschil tussen Combi Camp Country en CC Valley
« Reactie #7 Gepost op: mei 23, 2013, 06:26:53 pm »

Wij hebben vorig jaar een nieuwe Valley aangeschaft en deze had wel het verhoogde bed, of dit nog zo is weet ik niet.

Dat is bij een beperkte serie gebeurd, omdat er geen grote lattenbodems meer op voorraad waren.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal