Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Vraag over keuken, Jamet Arizona  (gelezen 3244 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mobile

  • Gast
Vraag over keuken, Jamet Arizona
« Gepost op: juni 02, 2013, 05:14:08 pm »

Hallo allemaal,

Ik lees in diverse berichten dat er ook (of misschien wel juist) in deze tijd veel mensen aan een klapkar beginnen.
Zo ook wij. Samen met onze zoon is een oudere Jamet Arizona aangeschaft waarbij de keuken los bij de wagen aanwezig is.
Niet zo'n type klapkar waarbij je de keuken aan de achterzijde van de wagen 'ophangt' dus.
Die keuken 'parkeer' je tijdens het verplaatsten in het middenpad van de klapkar.
Eenmaal op de plaats van bestemming haal je die eruit, klap de poten uit en plaatst hem in de tent, links naast de ingang.
En over die keuken heb ik een vraag.
Aan beide kopse kanten zitten onderaan metalen beugels en in het midden handvatten om de keuken te dragen.
Eén van de beugels heeft wielen, het doel daarvan is me duidelijk maar hebben beide beugels nog een ander doel ?
Ik hoop dat iemand mij het antwoord kan geven
Gelogd

Marinajl

  • Gast
Re: Vraag over keuken, Jamet Arizona
« Reactie #1 Gepost op: juni 02, 2013, 06:57:06 pm »

ik kan me er niet zoveel bij voorstellen. Foto?
Bij onze vorige jamet (Montana) uit 1997 zat de keuken ook al achterop...
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Vraag over keuken, Jamet Arizona
« Reactie #2 Gepost op: juni 02, 2013, 08:54:03 pm »

Volgens mij plaats je daanee de keuken achterop de klapkar...
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Vraag over keuken, Jamet Arizona
« Reactie #3 Gepost op: juni 03, 2013, 09:13:09 pm »

De andere beugel ligt tegen de achterkant van de wagen aan, de achterklep van de wagen sluit er overheen, zodat de keuken achterin de wagen ligt, zonder naar voren te schieten als je remt.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Mobile

  • Gast
Re: Vraag over keuken, Jamet Arizona
« Reactie #4 Gepost op: juni 04, 2013, 10:32:53 pm »

Hartelijk dank voor jullie reacties.
De suggestie van CEO lijkt me het onderzoeken waard.
De keuken past absoluut niet achterop de klapkar, moet er dus in en om te voorkomen dat de keuken een eigen leven gaat lijden tijdens het rijden, zouden de beugels wel eens voor de bevestiging in de klapkar bedoeld kunnen zijn.
Ik ga het proberen en laat wel weten of het zo werkt en  zal in dat geval een foto bijvoegen.
Nogmaals bedankt voor de tip(s) en voor jullie snele reacties.

Groetjes,
Mobile
Gelogd

elenp

  • Gast
Re: Vraag over keuken, Jamet Arizona
« Reactie #5 Gepost op: juni 06, 2013, 09:14:08 am »

Bij onze oude canyon:
Je schuift m er in met de wieltjes naar voren (met ingeklapte beugels natuurlijk) aan de achterkant van de keuken zit een soort hoek beugel die haakt achter de achterrand van de vloer. en die zorgt ervoor dat de keuken niet naar voren kan schieten bij remmen.
Wij laten bij onze volgende trip de keuken thuis en nemen de skottelbraai met accessoires en een waterkoker op stroom mee. Deden kennissen van ons ook. De spoelbak gebruikten we alleen als rommelvakje want niet alles was compleet wat afvoer betreft.
Scheelt weer een hoop kostbare ruimte in de wagen. Want de voortent ligt daar ook al. De voortentbinnentent blijft ook thuis . hebben we ook niet gebruikt. Allemaal kostbare bagageruimte.

En onze volgende wordt waarschijnlijk een jametic met wieltjes onder de achterkeuken :-)
Want een keukenblok met pannen en proviand is best zwaar tillen.

Verstuurd van mijn Nexus 7 met Tapatalk

Gelogd

M. den Dekker

  • Gast
Re: Vraag over keuken, Jamet Arizona
« Reactie #6 Gepost op: juni 11, 2013, 11:33:14 pm »

@ Mobile: Een Jamet Arizona met een losse keuken (geen bermkeuken die achterop de vw hangt) is er een van voor 1995. Is hij heel oud (geheel grijs) of lichtgrijs/donkergrijs met gele banen en groene stukjes?

Het ligt het meest voor de hand dat de beugels dienen om de keuken bij een pitstop aan een zijde op zijn poten te zetten en de andere zijde op de rand van de wagenbak (achterzijde) te laten hangen. (zie foto in de bijlage)

Ik zou niet weten waar de beugels in de wagenbak moeten vastzitten om schuiven tijdens de rit te voorkomen.

Nog andere opties?
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal