Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Jamet afspannen  (gelezen 1677 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vouwwagennewbie

  • Gast
Jamet afspannen
« Gepost op: juni 03, 2013, 09:35:54 pm »

Ik heb al zo veel informatie opgedaan hier. Echt super!
Wij hebben nooit eerder met een vouwwagen gekampeerd en hebben onze Jamet Canyon (een oudje) nu een aantal keer opgezet om uit te proberen. De laatste keer ook afgespannen.

Toch tegen een aantal dingen aan gelopen. Hopelijk kunnen jullie advies geven. Ik heb de zoekfunctie al geprobeerd. Maar kan daar toch niet de juiste informatie vinden.

Als eerste misschien raar maar maakt het wat uit waar je begint met afspannen? We zij nu begonnen op de hoeken aan de achterkant omdat het doek daar wat naar voren leek te trekken. We kregen het deze keer niet zo mooi aansluitend over de stokken en hoopten het hier mee goed te kunnen krijgen. Achteraf denk ik gewoon door blijven proberen tot het goed zit en dan pas afspannen.

Dan zaten er de rubberen lussen. Span je die naar binnen af? Of toch naar buiten? Ik dacht zelf naar binnen en dan de slikrand er overheen naar buiten vast zetten. Of maakt het niet uit?

Wanneer begin je met afspannen van de scheerlijnen? Als laatste?

Ik had ergens gelezen dat het slim is om bij de deuropening de lussen te kruisen zodat er niet veel spanning op de rits staat. Doen jullie dit ook?

En dan laatste vraag, Is het nodig om alle lussen en punten voor slikrand te gebruiken bij afspannen?
Lijkt mij eigenlijk niet. Tenzij slecht weer met veel wind. Of is het vanwege goede rekverdeling op lussen/slikrand toch beter om alle punten hiervoor te gebruiken?

Hele bulk, maar hopelijk willen jullie ons hier mee helpen!
Andere tips over afspannen zijn altijd welkom!
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.269
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Jamet afspannen
« Reactie #1 Gepost op: juni 03, 2013, 10:02:19 pm »

Ik begin bij de dissel en werk dan naar voren.
En de andere kant het zelfde en altijd met de deur dicht.
Dan pas komen de scheerlijnen aan de beurt.

Ik doe wel alle lussen want heb geen zin om er s'nachts uit te moeten omdat het is gaan waaien.
Gebruik niet alle gaten in de slikranden.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Vouwwagennewbie

  • Gast
Re: Jamet afspannen
« Reactie #2 Gepost op: juni 04, 2013, 08:08:06 pm »

Oké bedankt al zover!
Nog anderen die willen vertellen hoe zij afspannen?
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Jamet afspannen
« Reactie #3 Gepost op: juni 04, 2013, 08:17:57 pm »

Met de Arizona begon ik altijd met het afspannen van de wagenbak met de voorzijde, eerst in het midden (bij de deur) dan de voorste hoeken, daarna de achterste hoeken, de rest maakt dan niet veel uit.
Vervolgens de voortent, eerst bij de rits aan de wagenbak, daarna voorste hoeken en zo verder.
Succes!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal