Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: jamet texas de uxe  (gelezen 6384 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rockhound

  • Gast
jamet texas de uxe
« Gepost op: juni 03, 2013, 10:54:52 pm »

hoi hoi

ik ben nieuw hier, wij hebben sinds afgelopen week een vouwwagen gekocht een jamet texas de luxe uit 2002
uiteraard 2de hands gekocht, maar nu wilde ik hem nog eens opzetten en dan goed strak zetten en ik wilde hem ook een keer nat maken om te kijken naar evt lekkages nou zal dat wel meevallen maar ik wil dat zelf gewoon testen mischien weten jullie ergens waar dit zou kunnen. ow ik woon in de buurt van den bosch mischien wel zo belangrijk haha.

ow en mischien hebben jullie nog tips over dingen die je snel vergeet om mee te nemen we hebben al best veel
nou ja ik hoor het wel

gr fulco
Gelogd

Elisa

  • Gast
Re: jamet texas de uxe
« Reactie #1 Gepost op: juni 07, 2013, 02:48:16 pm »

Wij hebben ook een Texas, nog een paar weken en dan halen we hem weer op.
Ik heb geen antwoord op je vragen, maar veel kampeerplezier gewenst!
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: jamet texas de uxe
« Reactie #2 Gepost op: juni 07, 2013, 03:33:02 pm »

Hoi wij hebben de trigano tegenhanger van jullie Jamet Taxes, namelijk de Trigano Oceane.
Een paar tips voor de eerste keer proberen:

-Zoek een vlak terrein, liefs een (gemaaid) grasveld (speelweide, openbaar park).
-Een hele dag droog weer is zeker een must.  :J
-Ga ervan uit dat je de heledag nodig zult hebben, een eerste keer opvouwen van je voortent en opklappen kost bijna meer tijd dan het uitklappen en opzetten  :J .
-Zorg voor een goede opzet handleiding, liefs met foto's of tekeningen.
-Zorg dat je ongestoort kunt werken, als je de kids meeneemt zorg dat ze zich zelf bezig kunnen houden  ;) .
-Neem wat extra haringen en scheerlijnen mee, er zullen er altijd wel wat tekort of kapot zijn, het zelfde geld voor de raam en slikrand elastieken. Het is altijd makkelijker om het tijdens het proef opzetten te vervangen dan als je op je vakantie bestemming bent.
-Een klauwhamer is altijd handig om haringen in de slaan weer mee uit de grond te trekken (wel eerst losmaken van de elastieken).
-Zet (als je hem hebt) ook je luifel eraan, dat scheelt op je vakantie adres een hoop gedoe, want het frame lijkt zo makkelijk maar je moet je petluifel stokjes vervangen en het frame pas zetten ten opzichte van de voortent.
-ZEER BELANGRIJK, vooral niet gaan stressen, als het niet gelijk helemaal lukt gewoon nog een keer proberen en nee het is geen echtscheiding waard dus blijven samenwerken en gewoon goed mensen verstand gebruiken.
-Niets forceren, als het niet gelijk open of dicht wil of het lijkt niet te passen, zit het meestal klem of scheef, toch door trekken/drukken levert meestal schade aan doek of stokken op.
-Neem tussen door de tijd om je klapper in de diverse stadia van op en afbouw te bekijken, dat help met de volgende keer opbouwen/afbreken en je kunt effetjes wat drinken.
-De beste stuurlui staan aan wal, dus lekker laten kletsen, tenzij je een doorgewinterde klapper collega tegenkomt, die hebben vaak goede tips.
-Oefen doe je niet alleen de eerste keer, want elke keer kom je weer nieuwe uitdagingen tegen, bij scheef terrein is het waterpas zetten van de wagenbak en voortent meer werk dan op een perfect recht terrein.
Er staan diverse opzet instructies en methoden waterpasz\etten etc. op het forum neem de tijd om ze op te zoeken en doe er je voordeel mee.

Veel succes met jullie klapper  :zw

Gelogd

rockhound

  • Gast
Re: jamet texas de uxe
« Reactie #3 Gepost op: juni 07, 2013, 10:47:25 pm »

nou ik heb hem vandaag van stal gehaald omdat ik morgen moet werken en hem zondag wil proefzetten.
nou kwam ik er dus vandaag ook achter dat het geen texas de luxe is maar een texas super de luxe(was toch echt in de veronderstelling dat het een de luxe was)

en bedankt bosi voor je tips heb ik zeker wat aan.

Gelogd

Elisa

  • Gast
Re: jamet texas de uxe
« Reactie #4 Gepost op: juni 08, 2013, 11:01:07 am »

Wij hebben ook Super de Luxe. Groene kleurstelling. Welke kleuren hebben jullie?
Gelogd

rockhound

  • Gast
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: jamet texas de uxe
« Reactie #6 Gepost op: juni 10, 2013, 07:49:09 am »

Ik weet niet of je al een plekje hebt gevonden, maar wij zelf komen ook uit den bosch en hebben een keer de vouwwagen opgezet op het industrieterrein bij Treurenburg (dan sta je op steen) en ook een keer bij de spoorweg overgang bij hedel (dan sta je op gras) Er zijn er ook veel die bij drunen gaan staan het grasveld langs de A59 of bij het vroegere land van ooit.
Gelogd

rockhound

  • Gast
Re: jamet texas de uxe
« Reactie #7 Gepost op: juni 10, 2013, 04:28:59 pm »

ja ik heb hem afgelopen weekend geplaatst bij drunen idd daar was het druk met tenten en caravans maar ik was de enige klapper toch interessant want ik had veel bekijks de vouwwagen is vanaf dissel tot eind luifel 8 meter lang dat wist ik dus niet maar nu wel hahaha :>
 
Gelogd

rockhound

  • Gast
Re: jamet texas de uxe
« Reactie #8 Gepost op: juni 12, 2013, 08:02:39 pm »

over 2 weken willen ik en mijn vriendin hier in nl ff een weekendje proef draaien om te kijken wat we missen of te kort komen leek mijn wel slim, nou hoop ik dat ik alles heb maar je weet maar nooit
Gelogd

Elisa

  • Gast
Re: jamet texas de uxe
« Reactie #9 Gepost op: juni 13, 2013, 12:15:16 pm »

Proefdraaien is altijd verstandig. En nog leuk ook!
Gelogd

rockhound

  • Gast
Re: jamet texas de uxe
« Reactie #10 Gepost op: juni 18, 2013, 05:39:11 pm »

hmm nou van het weekend geven ze 90 % kans op regen dus dat proefdraaien word ff uitgesteld haha ja ik hoef het niet op te zoeken als het niet nodig is toch?! maar goed hierbij ook ff wat foto's ik moet wel nog wat dingen doen maar dat komt goed  :J
Gelogd

mcmorpy

  • Gast
Re: jamet texas de uxe
« Reactie #11 Gepost op: augustus 18, 2016, 09:49:33 am »

Wat is het verschil tussen een deLuxe en een Super deLuxe?
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal