Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: welk grondzeil  (gelezen 6875 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Super Bobo

  • Gast
welk grondzeil
« Gepost op: juni 15, 2013, 05:09:07 pm »

Ik zit altijd te tobben met de vraag: wat zal ik op de grond doen in de voortent en in de luifel?

Vorig jaar had ik in de voortent en luifel bouwzeil. In de voortent had ik daar bovenop nog van dat tent tapijt (met van die gaatjes)
Op zich prima tot het ging regenen.  De regen viel schuin onder de luifel op het bouwzeil en de gevormde plas gleed zo de voortent in.

Nu zit ik te denken om alleen maar tenttapijt (met van die gaatjes) te nemen (zowel in de voortent als luifel).

Hoe doen jullie dat? Tips en trucks??
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: welk grondzeil
« Reactie #1 Gepost op: juni 15, 2013, 05:13:38 pm »

ook hier is al veel over gezegd op dit forum.
Maar wij hebben een ingeritst kuipzuil, en daaronder leg ik een lap worteldoek, dat laat water door en het gras eronder wordt niet compleet verstikt.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Super Bobo

  • Gast
Re: welk grondzeil
« Reactie #2 Gepost op: juni 15, 2013, 05:21:22 pm »

Het gaat om een arizona zonder ingeritst kuipzeil.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: welk grondzeil
« Reactie #3 Gepost op: juni 15, 2013, 07:54:51 pm »

Onder je kuip zeil zou ik wel iets doen waarmee het zeil schoon blijft. Onder de luifel alleen gaatjes tenttapijt waar het water makkelijk door kan ik heb geen ervaring met wortel doen onder de luifel om het water door te laten.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Qwaqa

  • Gast
Re: welk grondzeil
« Reactie #4 Gepost op: juni 15, 2013, 08:00:42 pm »

Tips en trucks??
Jazeker! Het forum heeft ergens nog een zeer uitgebreide draad over dit onderwerp.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: welk grondzeil
« Reactie #5 Gepost op: juni 15, 2013, 08:10:14 pm »

Wij hebben voor onze 2005 Trigano Oceane (en dus zonder inritsbaar kuipzeil), bij ESvo een los kuipzeil (dus met opstaande randen) op maat laten maken, werk perfect (ook bij ongelijk en scheef terrein). Daarop leggen we zo'n jute/rubber gaatjes tapijt voor het comfort. Onder de luifel leggen we zo'n zelfde jute/rubber gaatjes tent tapijt, voor het comfort en het zorgt ervoor dat er veel minder zand en vuil naar binnen wordt gelopen en het eventueel regenwater loopt gewoon tussen de gaatjes weg.
Het tent tapijt halen we altijd de laatste dag al weg en hangen het op om volledig te drogen en daarna af te vegen.
« Laatst bewerkt op: juni 15, 2013, 08:18:39 pm door bosi »
Gelogd

JOtto

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Scout Pivo
Re: welk grondzeil
« Reactie #6 Gepost op: juni 15, 2013, 09:48:31 pm »

Ik heb in de voortent een te groot afdekzeil op de grond en omhoog tegen binnen slikrand liggen.
Daarbovenop een tent"tapijt"

Onder de luifel niets of een gaatjes tapijt, nooit plastic o.i.d.
Gelogd
Jan-Otto

oscar

  • Gast
Re: welk grondzeil
« Reactie #7 Gepost op: juni 16, 2013, 08:37:10 am »

Gelogd

JOtto

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Scout Pivo
Re: welk grondzeil
« Reactie #8 Gepost op: juni 16, 2013, 02:12:25 pm »

Wij hadden deze zie link en werkt goed bij een stort bui.

http://www.obelink.nl/kampeerartikelen/tenttapijt-grondzeil/airbarrier-dry-camper.html

is heel mooi, ik heb alleen een voortent van 5 bij 3,5 meter, helaas heb ik deze afmeting nog niet gevonden.
Gelogd
Jan-Otto

klapkei

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 105
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2014; ex - Trigano Vendome
Re: welk grondzeil
« Reactie #9 Gepost op: juni 16, 2013, 04:26:09 pm »

Wij hebben ook een vrij grote voortent waarin de standaard afmetingen zeilen niet passen. Bisonyl grondzeil op maat laten maken bleek erg kostbaar. Nu hebben we van vijverfolie een kuipzeil gemaakt. Wordt van de rol in een breedte van o.a. 6 meter verkocht. De dikte kan je ook nog kiezen. Op elke hoek drukknopen gezet en de nodige zeilringen aangebracht om zo opstaande randen van een centimeter of 10 te kunnen maken. Onder het "kuipzeil" leggen we van dat schilder-wegwerpplastic.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: welk grondzeil
« Reactie #10 Gepost op: juni 16, 2013, 07:05:12 pm »

Wij hebben voor onze 2005 Trigano Oceane (en dus zonder inritsbaar kuipzeil), bij ESvo een los kuipzeil (dus met opstaande randen) op maat laten maken, werk perfect (ook bij ongelijk en scheef terrein). Daarop leggen we zo'n jute/rubber gaatjes tapijt voor het comfort. Onder de luifel leggen we zo'n zelfde jute/rubber gaatjes tent tapijt, voor het comfort en het zorgt ervoor dat er veel minder zand en vuil naar binnen wordt gelopen en het eventueel regenwater loopt gewoon tussen de gaatjes weg.
Het tent tapijt halen we altijd de laatste dag al weg en hangen het op om volledig te drogen en daarna af te vegen.
Daar hangt wel een prijskaartje aanzeg  :? Wel mooi gemaakt. Maar max 2,5 meter volgens de website.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal