Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Verlichting probleem jametic  (gelezen 3859 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nevermind002

  • Gast
Verlichting probleem jametic
« Gepost op: juli 08, 2013, 02:32:27 pm »

Hallo,

Wij hebben onze VW bij de stalling weg gehaald het is een Jametic uit het jaar 2000.Vervolgens hebben een probleem met de verlichting ontdekt.
De indicator voor links werkte niet, na wat gemorrel met de stekker deed deze het vervolgens wel maar werkte de rechter niet meer.
Na nog een keer met de stekker te hebben gemorreld deed deze het wel maar deden de remlichten het niet meer.
We hebben de stekker gecontroleerd maar alles zit netjes aangesloten zoals het moet. De stekker is schoongemaakt maar dit mocht ook niet baten bij dit probleem.
Weet iemand hoe dit op te lossen is?
Gelogd

Michielvandaalen

  • Gast
Re: Verlichting probleem jametic
« Reactie #1 Gepost op: juli 08, 2013, 04:16:09 pm »

Dit soort vreemde problemen met verlichting komt vaak van een slechte verbinding met aarde.
Enkele punten die je kan controleren zijn:
- Stekker doormeten aan de auto.
- Kabel doormeten van stekker vouwwagen tot het achterlicht en controleren op kabelbreuk of sluiting.
- Stekker doormeten op de vouwwagen.
- Achterlichten controleren op vocht

Succes.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Verlichting probleem jametic
« Reactie #2 Gepost op: juli 08, 2013, 05:33:49 pm »

Soms verhelpt een beetje contactspray in de stekkerdoos en de stekker je probleem al, anders zou ik de draden eens 1 voor 1 loshalen en opnieuw vast zetten, wellicht dat je 1 draadje opnieuw moet strippen
Gelogd

danny060473

  • Gast
Verlichting probleem jametic
« Reactie #3 Gepost op: juli 08, 2013, 07:19:22 pm »

Vaak ligt het probleem aan de auto kant! Zeker na de winter met veel pekel enz
Gelogd

Petare

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Jamet Texas Luxe 1997
Re: Verlichting probleem jametic
« Reactie #4 Gepost op: juli 08, 2013, 07:33:36 pm »

Ik had een soort gelijk probleem na het monteren van een trekhaak en contactdoos van sloop. Bij mij lag het probleem in de pennen op de auto en de pennen in de stekker van de monteren aanhanger/fietsendrager. Deze pennen bestaan uit 2/3/4  losse delen en bouwen samen een ronde pen op, bij veel gebruik kunnen deze samengedrukt zijn geworden en dus te smal zijn, waardoor ze geen contact maken in het gat.
Mesje ertussen en lichtjes uit elkaar drukken en toen was het voor mij opgelost.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Verlichting probleem jametic
« Reactie #5 Gepost op: juli 09, 2013, 06:01:18 am »

Als het 100% zeker aan de stekker ligt, zou ik die vervangen door een nieuwe. Onderweg wil je beslist geen gedoe met verlichting die niet werkt. Contactspray is ook een wondermiddel.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

L4a

  • Gast
Re: Verlichting probleem jametic
« Reactie #6 Gepost op: juli 09, 2013, 06:51:19 am »

Wij hadden vorig jaar dit probleem ook met onze Odyssee. Voor afgelopen voorjaarsvakantie laten doormeten en er bleek een weerstands verschil te zitten op de plek waar de kabel in de wagenbak zelf zit (op een bepaald punt gaat hij de wagenbak in en loopt dan door naar achteren). Tevens zat er ergens een draadje los en sinds dit alles gemaakt is doet al het verlichting het weer.

Dus alles even door laten meten is wel mijn advies, dan weet je ook waar het probleem zit.
Gelogd

nevermind002

  • Gast
Re: Verlichting probleem jametic
« Reactie #7 Gepost op: juli 09, 2013, 02:18:40 pm »

het bleek dat de stekker helemaal gaar was, na een test met nieuwe stekker bleek alles het weer te doen dus we hebben er een nieuwe stekker op gezet.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Verlichting probleem jametic
« Reactie #8 Gepost op: juli 09, 2013, 02:32:45 pm »

mooi dat het opgelost is!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal