Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: keukenuitbouw Jamet Arizona probleem met stokken plaatsen  (gelezen 2198 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marjo43

  • Gast
keukenuitbouw Jamet Arizona probleem met stokken plaatsen
« Gepost op: juli 10, 2013, 08:36:19 pm »

Hallo allemaal,

We hebben net een vouwwagen Jamet Arizona uit 2002. Nu is het ons nog niet gelukt om de stokken te plaatsen in de keukenuitbouw. Het lijkt wel of de stok te lang is.... We kregen hem er maar niet tussen... :( We hadden de voortent al over het frame getrokken en probeerden om daarna de stokken van keuken te plaatsen. Gaan het morgen eens anders proberen. Nog tips voor ons??

Groetjes Marjolein
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: keukenuitbouw Jamet Arizona probleem met stokken plaatsen
« Reactie #1 Gepost op: juli 11, 2013, 07:43:53 am »

Ik had daar ook altijd problemen mee ik vond het ook gevaarlijk worden. Bij ons was het zo (ik weet niet of dat bij dat model ook is) Dat de stokken met een veer aan elkaar gekoppeld waren, maar om een begin te krijgen werd die veer zo erg uitgerekt dat je er niet meer aan hebt dus die hebben we er maar tussen uitgehaald. Maar dan nog moet er zoveel kracht gezet worden om die stok er tussen te krijgen. Als je de stok er al tussen krijgt moesten we altijd opletten dat er niet een velletje van je hand tussen zit.

Ik snap niet dat zie stokken ook niet gewoon uitschuifbaar hebben gemaakt, zodat je hem er tussen kunt zetten en hem dan op spanning zet.

Hoe wij het altijd probeerde was de uiteinde aan de wagenbak en voortent vastmaken en het middenstuk als laatste. We maakten dan een soort van driehoek. Punten in voortent en wagenbak en de middenstukken richting het midden van de voortent en naar de zijkant duwen en hopen dat ze in elkaar schuiven.
Gelogd

marjo43

  • Gast
Re: keukenuitbouw Jamet Arizona probleem met stokken plaatsen
« Reactie #2 Gepost op: juli 11, 2013, 09:45:35 am »

We gaan het vandaag nog eens proberen. De stok bestaat inderdaad uit 3 delen met veren. Wij vonden het ook al niet handig. Het was beter geweest met een uitschuifbare stok. Je kan het denk ik niet zo laten hangen. Dan kun nl ook niet de kast eraan hangen...
Hopen dat het vanmiddag wel lukt ;)
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: keukenuitbouw Jamet Arizona probleem met stokken plaatsen
« Reactie #3 Gepost op: juli 11, 2013, 12:30:16 pm »

Mijn advies knip die veer door lubbert op den duur toch uit en ik vond het levensgevaarlijk komt zoveel spanning op die veer stel dat ie een keer losschiet weet je niet waar die blijft en springt ie tegen je gezicht aan. Zonder die veer blijven die stokken ook wel zitten als je ze er al tussen gepropt kijgt.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: keukenuitbouw Jamet Arizona probleem met stokken plaatsen
« Reactie #4 Gepost op: juli 11, 2013, 02:58:57 pm »

nieuwere types hebben idd een schuifbare stok, dit kan je ook zelfmaken met universeel-stokken als je dat wilt.
(kun je ook gelijk voor snelspanners gaan)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal