Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Jametic stokken probleem  (gelezen 7452 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

femail

  • Gast
Jametic stokken probleem
« Gepost op: juli 13, 2013, 08:42:21 pm »

Weet iemand hoe het zit met de stokken van de jametic? Ik heb de luifel en de luifelstokken voor buiten in orde, maar nu hoorde ik van de dealer dat er een stok van de slaapcabine naar de luifel moet? Ik heb geen id welke en hoe ze bevestigd moeten worden.
Ik heb vier stokken over. Een met een klemmetje,en een met een poot? En nog een met een schuifmoertje.
Wie kan me helpen? Oja bouwjaar 2004.
Oja een garderobbe stang? Maar wij hebben ook twee van die t stukken om de buizen vast te zetten van de slaapcabines.
En ik zag ook op het forum dat iemand een foto geplaatst had van een luifel met een stok in de nok?
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2013, 09:09:54 pm door femail »
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Jametic stokken probleem
« Reactie #1 Gepost op: juli 13, 2013, 09:23:19 pm »

De jametic 2004 heeft geen garderobbestang. De t stukken moeten boven aan de buizen van beide slaapcabines vastgezet worden. Hier op het forum staat nog ergens een foto van onze jametic met de uitleg van de stokken voor de luifel. Ik vermoed dat de stok met het klemmetje naast de buitendeur geplaatst moet om de luifel te ondersteunen. Die met het moertje zal de verandastok zijn.
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: Jametic stokken probleem
« Reactie #2 Gepost op: juli 13, 2013, 09:55:51 pm »

maar nu hoorde ik van de dealer dat er een stok van de slaapcabine naar de luifel moet? Ik heb geen id welke en hoe ze bevestigd moeten worden.
Voor zover ik weet had de Jametic in 2004 nog geen stok van de slaapcabine naar de luifel. Dit is pas later gekomen. Had de dealer toch moeten weten lijkt mij. Hier hoef je dus niet meer naar te zoeken.
Gelogd

femail

  • Gast
Re: Jametic stokken probleem
« Reactie #3 Gepost op: juli 13, 2013, 11:21:41 pm »

Hartstikke bedankt! Ik kon het al niet plaatsen.

Dan moeten die stokken van de luifel zijn. Alleen hoe bevestig ik de grondstok aan de nok stok? Daar mis ik iets van denk ik.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jametic stokken probleem
« Reactie #4 Gepost op: juli 14, 2013, 07:08:33 am »

De garderobestang en de stang van slaapcabine naar voorkant van de tent zijn later toegevoegd voor extra stevigheid in de vw en om het doek wat strakker te zetten. Heb je minder last van water op je dak. Voor een enkele overnachting deden wij die stokken er niet tussen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Jametic stokken probleem
« Reactie #5 Gepost op: juli 14, 2013, 09:10:07 am »

Alleen hoe bevestig ik de grondstok aan de nok stok? Daar mis ik iets van denk ik.

Volgens mij zat er aan die stok bovenaan een haakje (half rondje). Net als de twee staande stokken van de voortent. En aan de onderkant een wit/zwart dopje plastic met punt eraan. Je haakt hem aan de nokstok van de luifel en zo dicht mogelijk tegen de tent aan. Hoeft geen scheerlijn het is puur voor ondersteuning.
Gelogd

Jofiena

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Jamet Easy
Re: Jametic stokken probleem
« Reactie #6 Gepost op: juli 30, 2013, 10:46:17 pm »

Volgens mij zat er aan die stok bovenaan een haakje (half rondje). Net als de twee staande stokken van de voortent. En aan de onderkant een wit/zwart dopje plastic met punt eraan. Je haakt hem aan de nokstok van de luifel en zo dicht mogelijk tegen de tent aan. Hoeft geen scheerlijn het is puur voor ondersteuning.

Dit klopt inderdaad. Hij komt op de stok in het midden van de luifel en dan naast de deur haakje om de stok heen drukken.
Gelogd

femail

  • Gast
Re: Jametic stokken probleem
« Reactie #7 Gepost op: juli 31, 2013, 03:42:53 pm »

ik blijf het een habby wabby luifel vinden! zie nu een trigano odysee staan.
die luifel is echt veel beter over na gedacht.
Gelogd

Bonny

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.731
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Jametic stokken probleem
« Reactie #8 Gepost op: juli 31, 2013, 04:49:42 pm »

Die luifel is niks.
Wij gebruiken hem niet meer :(
Als je even weg gaat moet je hem weer afbreken want steeltje voor dat het even gaat waaien.
Gelogd
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

davinci

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 80
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon M 2011
Re: Jametic stokken probleem
« Reactie #9 Gepost op: juli 31, 2013, 08:35:59 pm »

Die luifel is niks.
Wij gebruiken hem niet meer :(
Als je even weg gaat moet je hem weer afbreken want steeltje voor dat het even gaat waaien.

Grappig, zo zaten wij ook afgelopen week in Toscane te hannesen met onze luifel ( Jametic 2006 ). Hij staat wel, maar kijk niet hoe!
Allemaal vouwen, strak krijg je hem niet. Die stok in het midden, ook zo'n raar ding: gaat boven de deur in een soort zakje en dan strakzetten door het uit te schuiven naar de nok van de luifel. Bij ons komt ie dan met het zakje boven de rits van de tent uit met het gevolg dat er lekkage  optreedt bij een bui ( 1x gehad afgelopen week ). Vreemde, Franse constuctie. ::)  Iemand trouwens ervaring met andere luifels voor de Jametic die wel voldoen?!?!?
Gelogd

wendyenbob

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Jamet Easy
Re: Jametic stokken probleem
« Reactie #10 Gepost op: juli 31, 2013, 09:03:48 pm »

Wij hebben toen we onze jametic bluestyle vorig jaar kochten de adventureluifel er niet bij genomen omdat deze er niet erg stevig uitzag.
Toen we de vouwwagen voor de eerste keer opzetten zat tot onze verbazing de luifel er wel bij en daar zijn we nu zeer blij mee, hij bevalt ontzettend goed!
We laten altijd 1 zijkant naar beneden hangen en de andere kant omhoog ( ik hoop dat je snapt wat ik bedoel) en verbreden zo de luifel. Alleen krijgen we de zijkant die hoog is niet mooi strak afgespannen, maar dat stoort ons verder niet.
Gelogd

RobB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 169
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style-CP
Re: Jametic stokken probleem
« Reactie #11 Gepost op: augustus 01, 2013, 09:29:27 pm »

Bij ons precies hetzelfde, niet besteld maar toch (gratis) geleverd. Had nog ge?nformeerd of er ook een korte luifel beschikbaar was (meer soort regengoot), helaas niet.
Mij lukt het om de luifel enigszins strak te krijgen door hem naar voren toe af te laten lopen. Wanneer ik een zijkant naar beneden laat hangen maak ik gebruik van korte elastieken die ik door de ogen van de luifel haal en dan vastzet met een haring. Je kan de luifel dan redelijk strak tegen de tent krijgen (voorkomt tocht).
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jametic stokken probleem
« Reactie #12 Gepost op: augustus 07, 2013, 08:07:24 am »

Hier ook weer 3 weken onder de Adventure van onze Jametic gekampeerd. Gewoon een erg handig ding. 's Avonds de zijkanten naar beneden en overdag omhoog om wat wind onder de luifel te krijgen voor verfrissing (34 graden in de schaduw in Frankrijk). En dat het ding niet superstrak staat, deert ons niet. Water blijft er niet op staan. Eerst wel, maar op een gegeven moment door het gewicht zakt het doek iets en loopt het weg. En we hebben iets van een dikke 30 mm gehad in 1 nacht.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

JXP

  • Gast
Re: Jametic stokken probleem
« Reactie #13 Gepost op: augustus 07, 2013, 08:22:08 pm »

Hier ook weer 3 weken onder de Adventure van onze Jametic gekampeerd. Gewoon een erg handig ding. 's Avonds de zijkanten naar beneden en overdag omhoog om wat wind onder de luifel te krijgen voor verfrissing (34 graden in de schaduw in Frankrijk). En dat het ding niet superstrak staat, deert ons niet. Water blijft er niet op staan. Eerst wel, maar op een gegeven moment door het gewicht zakt het doek iets en loopt het weg. En we hebben iets van een dikke 30 mm gehad in 1 nacht.
Wij zijn ook zeer te spreken over deze luifel. We hebben er een 3 hoekig schaduwdoek van blokker bij en kunnen zo een goede schaduw plek creëren voor onze hond. Wij hebben wel het idee dat de luifel veel langer nat blijft dan de tent, is dit bij jullie ook???
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jametic stokken probleem
« Reactie #14 Gepost op: augustus 07, 2013, 08:43:32 pm »

Wij zijn ook zeer te spreken over deze luifel. We hebben er een 3 hoekig schaduwdoek van blokker bij en kunnen zo een goede schaduw plek creëren voor onze hond. Wij hebben wel het idee dat de luifel veel langer nat blijft dan de tent, is dit bij jullie ook???
Niet echt gemerkt of de luifel langer nat blijft. Zou kunnen dat het doek iets dikker is dan het tentdoek.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal