Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Waar moet/mag je het vignet voor Zwitserland op je vouwwagen plakken  (gelezen 73821 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Waar moet/mag je het vignet voor Zwitserland op je vouwwagen plakken
« Reactie #30 Gepost op: maart 18, 2014, 02:53:50 am »

Citaat
Maar wees gerust. binnenkort is er niet één gemeente meer die geen parkeren op kenteken ingevoerd heeft.
Bij ons in de gemeente is het betaald parkeren juist weer afgeschaft na alle moeilijkheden met het parkeer-systeem, en de dalende inkomsten van de winkeliers, want in de omgevende gemeentes was het nog steeds gratis.  :#

Citaat
Je eerder genoemde argument van Europese samenwerking kan overigens linea recta de prullenbak in. Zwitserland is nu eenmaal geen lid van de EU.
Europese samenwerking is voor mij meer dan alleen de EU en Zwitserland heeft veel verdragen met o.a. de EU. Een goed voorbeeld is het Schengenverdrag.  :J

Citaat
Maar het gaat hier om 'besparen'
Het gaat voor mij voornamelijk over het belachelijk hoge bedrag voor zo'n kort ritje, zoals ik al een aantal keren heb gezegd. En ja, als je het doorgeeft geeft dat een besparing voor die ander en bij verkoop ook voor jezelf. En of je dat doet, dat is een ieder zijn eigen keus. Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar om iemand dan direct te veroordelen, vindt ik jammer en niet echt bij dit gezellige forum passen.
« Laatst bewerkt op: maart 18, 2014, 02:56:49 am door Drikusniet »
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Waar moet/mag je het vignet voor Zwitserland op je vouwwagen plakken
« Reactie #31 Gepost op: maart 18, 2014, 06:39:43 am »

Het is een keuze om door Zwitserland te rijden en als je besluit dat te doen moet je je aan de regels houden en dus braaf twee vignetten kopen.
Hoewel ik het wel flauw vind van de Zwitsers om ook voor een aanhanger een vignet te verlangen. Onze keuzen was dan ook om over Oostenrijk te reizen. Missen ze niet alleen de inkomsten van de vignetten .....
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Waar moet/mag je het vignet voor Zwitserland op je vouwwagen plakken
« Reactie #32 Gepost op: maart 18, 2014, 09:20:28 am »

Bij ons in de gemeente is het betaald parkeren juist weer afgeschaft na alle moeilijkheden met het parkeer-systeem, en de dalende inkomsten van de winkeliers, want in de omgevende gemeentes was het nog steeds gratis.  :#
Klopt vast. En zodra je naar heel veel andere gemeenten gaat moet je betalen. Tot wel €5,50 per uur Dat vind ik ook een belachelijke prijs. Wil ik dat niet betalen, moet ik niet naar die stad gaan. En inderdaad. Ik ga niet graag naar Amsterdam met de auto. En al helemaal niet voor een privé rit. Zo ook met dat vignet. Als ik het niet wil betalen, ga ik niet naar of door Zwitserland.

Europese samenwerking is voor mij meer dan alleen de EU en Zwitserland heeft veel verdragen met o.a. de EU. Een goed voorbeeld is het Schengenverdrag.  :J
Wat Europese samenwering voor jou is, is niet zo heel relevant voor wat de realiteit is met betrekking tot belastingen en zo'n vignet. Bovendien hebben we wel met meer landen diverse verdragen. Dat laat Nederland ook vrij om een forse accijns op brandstof te heffen. Met, net als voor Zwitserland, alle consequenties van dien.

Het gaat voor mij voornamelijk over het belachelijk hoge bedrag voor zo'n kort ritje, zoals ik al een aantal keren heb gezegd. En ja, als je het doorgeeft geeft dat een besparing voor die ander en bij verkoop ook voor jezelf. En of je dat doet, dat is een ieder zijn eigen keus.
Tuurlijk. Maar dat wil nog niet zeggen dat anderen daar niet iets van mogen vinden toch? En zoals gezegd. €5,50 voor een uur parkeren vind ik ook belachelijk. Maar het is nu eenmaal de realiteit. Het alternatief is dat ik niet met de auto in de Amsterdamse binnenstad kom. Persoonlijk vind ik dat geen straf.

Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar om iemand dan direct te veroordelen, vindt ik jammer en niet echt bij dit gezellige forum passen.
Met een beetje fantasie heet dat chantage: "Als je zegt wat je ergens van vindt, dan is het hier niet meer gezelig." Mensen laten -n.m.m. terecht- weten wat ze ergens van vinden. Dat jij dat niet leuk vindt is een tweede.
Sterker nog. Het valt beslist te verdedigen dat het pas echt ongezellig wordt als je niet meer kan of mag zeggen wat je ergens van vindt. Want waar leg je dan de grens? Wat jou betreft natuurlijk bij de grens die jij stelt. Maar ieder heeft wat dat betreft zo zijn eigen grenzen, toch?
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Waar moet/mag je het vignet voor Zwitserland op je vouwwagen plakken
« Reactie #33 Gepost op: maart 18, 2014, 10:22:41 am »

@ Frankie,

Een ieder heeft zijn mening, daarom is dit ook een forum. Een ieder mag daar zeggen wat hij ergens van vindt, en ik zeg gewoon dat ik vindt dat je daarvoor iemand niet hoeft te veroordelen om je mening te geven. Ik vindt dat gewoon respect voor een ander hebben. Lijkt mij een normaal iets in een democratisch landje als de onze.

En met fantasie, kun je alles lezen in wat iemand schrijft  :I , maar is dat dan nog reëel?

Dus nogmaals kort: iedereen mag van mij ergens een mening over hebben en die hier uiten, maar graag met respect naar een ieder.  WW
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Waar moet/mag je het vignet voor Zwitserland op je vouwwagen plakken
« Reactie #34 Gepost op: maart 18, 2014, 10:32:10 am »

Dus nogmaals kort: iedereen mag van mij ergens een mening over hebben en die hier uiten, maar graag met respect naar een ieder.  WW
:off Respect is een van de meest misbruikte woorden van de laatste jaren om onder sociaal correctieve opmerkingen van anderen uit te komen.
Respect is ook niet iets wat je zomaar hebt, maar wat je verdient c.q. moet verdienen. En dat verdienen doe je in mijn ogen in ieder geval niet door een beetje te sjoemelen met zo'n sticker.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 421
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Waar moet/mag je het vignet voor Zwitserland op je vouwwagen plakken
« Reactie #35 Gepost op: maart 18, 2014, 10:55:02 am »

@ Frankie,

Een ieder heeft zijn mening, daarom is dit ook een forum. Een ieder mag daar zeggen wat hij ergens van vindt, en ik zeg gewoon dat ik vindt dat je daarvoor iemand niet hoeft te veroordelen om je mening te geven. Ik vindt dat gewoon respect voor een ander hebben. Lijkt mij een normaal iets in een democratisch landje als de onze.

En met fantasie, kun je alles lezen in wat iemand schrijft  :I , maar is dat dan nog reëel?

Dus nogmaals kort: iedereen mag van mij ergens een mening over hebben en die hier uiten, maar graag met respect naar een ieder.  WW

Volgens mij ben je door niemand aangevallen of beledigd, dus het vragen om respect, alleen omdat meerdere forumleden het oneens zijn met je opvatting op dit dit specifiek onderwerp, is een beetje flauw.

Voor mij is het heel simpel, ik behandel een ander niet anders dan ik zelf behandeld wil worden. Dat geldt zowel voor gedrag op een forum als zakelijk (zie vignet).
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Waar moet/mag je het vignet voor Zwitserland op je vouwwagen plakken
« Reactie #36 Gepost op: maart 18, 2014, 03:10:17 pm »

@ WimS,

Sorry Wim, maar ik wordt neergezet als fraudeur & chanteur :? . Voor mij is dat geen manier om respect te tonen voor een ander zijn mening. En ja, daar verdedig ik mij tegen.

Als jij dat wel OK vindt is dat jouw mening, maar ik vindt het niet OK en vraag daarom om respect, en dat is mijn mening.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 421
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Waar moet/mag je het vignet voor Zwitserland op je vouwwagen plakken
« Reactie #37 Gepost op: maart 18, 2014, 03:23:26 pm »

Heel erg  :off, maar toch maar even mijn laatste reactie:

Wat je doet is fraude. Dat geef je toe en dat verdedig je ook.

Dan kun je er weinig tegen in brengen dat er van je gezegd wordt dat je fraudeert.

Het chanteren was in een heel ander verband, nl de opmerking dat het door de discussie niet meer gezellig zou zijn op het forum.
Deze opmerking werd door Frankie "met een beetje fantasie" chantage genoemd.

Zoals je zelf schreef: met fantasie kun je alles lezen in wat iemand schrijft.

« Laatst bewerkt op: maart 18, 2014, 03:49:59 pm door WimS »
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Waar moet/mag je het vignet voor Zwitserland op je vouwwagen plakken
« Reactie #38 Gepost op: maart 18, 2014, 03:43:09 pm »

 :off
Poeh, wederom zo'n pagina's durend welles nietes off topic geneuzel   :N  , waar uiteindelijk toch niemand zijn gelijk geeft/krijgt  ::) .
Verzoek daarom om het er gewoon bij te laten en terug te gaan naar waar dit topic over zou moeten gaan: Waar moet/mag je het vignet voor Zwitserland op je vouwwagen plakken.  :J

Voor zij die nog even met elkaar verder willen bakkeleien is volgens mij het vouwwagen cafe topic de aangewezen plaats  :#

SVP als ik de plank helemaal mis sla, volstaat 1 reactie, ik zal in iedergeval verder geen duit in dit zakje doen.  WW 

Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Waar moet/mag je het vignet voor Zwitserland op je vouwwagen plakken
« Reactie #39 Gepost op: maart 18, 2014, 04:02:03 pm »

 :off
Nee Wim, ik zeg nergens dat ik fraudeer. Of je moet het opplakken met speeksel om het makkelijk weer te kunnen verwijderen al fraude noemen, iets wat ik toch echt geen fraude vindt.

Dat je met die methode de vignetten kunt doorgeven of doorverkopen, klopt. En of je dat fraude wilt noemen kun je over van mening verschillen, maar ik vindt dat persoonlijk een veel te zwaar woord voor zoiets, zoals ik ook aangeef o.a met het voorbeeld van het parkeerkaartje.

En voor de rest hoop ik dat we weer on-topic kunnen, want hier uitkomen doen we toch niet.
Gelogd

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: Waar moet/mag je het vignet voor Zwitserland op je vouwwagen plakken
« Reactie #40 Gepost op: maart 18, 2014, 04:17:45 pm »

 :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :** :**
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.236
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Waar moet/mag je het vignet voor Zwitserland op je vouwwagen plakken
« Reactie #41 Gepost op: maart 18, 2014, 04:33:04 pm »

On-topic:


Op de site bij de ANWB staat aangegeven:

• Bij aanhangers zonder voorruit moet het vignet op een niet verwisselbare, gemakkelijk toegankelijke plaats worden aangebracht aan de linkerzijde, liefst onzichtbaar vanwege het risico op diefstal. Dit kan soms omslachtig zijn omdat u hiervoor mogelijk de kap van de aanhanger moet openen of het dekzeil moet verwijderen.
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re: Waar moet/mag je het vignet voor Zwitserland op je vouwwagen plakken
« Reactie #42 Gepost op: maart 18, 2014, 07:54:03 pm »

Vandaar mijn melding aan de binnenkant van de deksel van de disselbak , als je die hebt natuurlijk. Ik wil liever geen stickerparade op de wagen
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Waar moet/mag je het vignet voor Zwitserland op je vouwwagen plakken
« Reactie #43 Gepost op: maart 18, 2014, 11:03:26 pm »

Ik wist helemaal niet dat je een aparte vignet voor de vouwwagen nodig hebt voor Zwitserland. Zijn er nog meer landen waar dit nodig is? En moet je deze van te voren kopen of kan dit ook aan de grens? Wij willen gaan rondtrekken door Europa en weten nog niet naar welke landen wij gaan.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Waar moet/mag je het vignet voor Zwitserland op je vouwwagen plakken
« Reactie #44 Gepost op: maart 19, 2014, 04:41:06 am »

Citaat
Zijn er nog meer landen waar dit nodig is?
Wat ik weet:
- Oostenrijk heeft een vignet, maar die is geldig voor zowel de auto als wat er achter hangt.
- Voor Duitsland heb je een vignet nodig voor alleen de auto als je binnen bepaalde steden wilt kunnen rijden.
- Tsjechië, kun je bij het eerste (grote) tankstation krijgen (was ongeveer 15 jaar terug in ieder geval zo). Niet nodig voor de vouwwagen.
- Lees ook iets over Slowakije, Slovenie, en Bulgarije, maar verder geen informatie, ben daar ook nog nooit op vakantie geweest.

Citaat
En moet je deze van te voren kopen of kan dit ook aan de grens?
Dit kan ook voor de grens bij een tankstation. Bij ons hadden ze een automaat aan de buitenkant hangen (waar je een extra toeslag voor betaald), en binnen in het tankstation kon je contact betalen, maar alleen met gepast geld. Betalen met een pasje was binnen absoluut niet mogelijk.  ::)
« Laatst bewerkt op: maart 19, 2014, 06:58:32 am door Drikusniet »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal