Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Afdichten koelkast Kyte  (gelezen 2316 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hunter64

  • Gast
Afdichten koelkast Kyte
« Gepost op: juli 26, 2013, 01:19:05 pm »

Wij zijn net terug van onze eerste vakantie met de Kyte en dat is erg goed bevallen. Hij heeft ook met glans het noodweer in Pals (Spanje) doorstaan met heel veel regen, zelfs hagel en windstoten. Ik heb een vraag over de koelkast. De rand daarvan is niet afgedicht waardoor er snel spatwater in de ruimte daaronder komt. Daar lag dus nu net de omvormer onder en die heeft die druppels niet overleefd. De houten plaat daaronder heeft nu vlekken en die wil ik schuren en dan lakken of in de olie o.i.d zetten. Hebben jullie dezelfde ervaringen en wat hebben jullie daaraan gedaan?
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Afdichten koelkast Kyte
« Reactie #1 Gepost op: juli 26, 2013, 01:41:52 pm »

Hebben jullie de Kyte S? Waarbij de de groene luifel openzet en daardoor regenspatwater langs de koelkast valt?

Bij de Xl geen enkel probleem. De optie om het de houtenvloer te lakken is een mooie optie, ga ik ook doen. In de bak hebben we tapijt liggen.

Wellicht een tochtstrip monteren tussen de koelkast en het blad?

Goed te horen dat ie bevallen is. Hebben jullie extra haringen en of scheerlijnen gebruikt bij de windstoten?
Gelogd
Groeten,

Erik

hunter64

  • Gast
Re: Afdichten koelkast Kyte
« Reactie #2 Gepost op: juli 26, 2013, 06:20:50 pm »

Ja we hebben de Kyte S. Spatwater kwam niet van buiten maar van kraantje en wasbak. Deze zit kort op de koelbox en hier liep dus wat water door tussen de open rand. Idee is nu om deze dicht te gaan kitten. Wij waren zelf op moment van noodweer niet op de camping en hadden dus ook geen (extra) scheerlijnen gespannen. Bij terugkomst stond alles nog als een huis :>
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Afdichten koelkast Kyte
« Reactie #3 Gepost op: juli 26, 2013, 07:54:31 pm »

Ok, helder. Dat kan inderdaad ook bij ons gebeuren, het spoelbakje zit er idd dichtbij.
Ik weet niet of ik het zou gaan kittem, anngezien de koeler er eventueel uit zou kunnen/moeten bij storing of vervanging.

Bij de bouwmarkten heb je diverse rubberen tochtstrips, misschien ga ik die eens proberen.
Maar ik snap je probleem, helaas niet direct een olossing voor je.
Gelogd
Groeten,

Erik

hunter64

  • Gast
Re: Afdichten koelkast Kyte
« Reactie #4 Gepost op: juli 26, 2013, 09:14:14 pm »

Bedankt voor de tip Erik, ik ga eens informeren bij de Karwei.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal