Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: fietsendrager Aart Kok Livingstone  (gelezen 4496 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AhD1

  • Gast
fietsendrager Aart Kok Livingstone
« Gepost op: augustus 02, 2013, 10:42:00 am »

Wie heeft er ervaring met een fietsendrager op dissel van de aart kok livingstone.
Ik ben op zoek naar een lichte variant (wil zoveel mogelijk speling houden voor wat betreft kogeldruk).
Daarnaast ben ik benieuwd of een opklapbare versie noodzakelijk is om de bak ook te kunnen openen met fietsen , ik denk het zelf niet
Al vast bedankt voor jullie reacties.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: fietsendrager Aart Kok Livingstone
« Reactie #1 Gepost op: augustus 02, 2013, 06:18:25 pm »

Ik moet zeggen dat ik heel erg uit m'n geheugen moet vissen, want we hebben één fiets nog maar één keer op de drager gehad.
Ik meen me te herinneren, dat ik toen constateerde dat als je er twee fietsen op hebt, je de fietsen er wel af moet halen, tenzij je het stuur van de achterste fiets een kwartslag kunt draaien. Ik meen dat je anders  als je de zaak openklapt, je blijft haken achter het stuur van de 'achterste' fiets.
Maar dit allemaal heel erg onder voorbehoud.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: fietsendrager Aart Kok Livingstone
« Reactie #2 Gepost op: augustus 02, 2013, 10:47:51 pm »

Wij hebben een eenvoudige fietsendrager op de dissel van de Livingstone staan. Van de fiets aan de kant van de tentkant laten we het stuur gewoon staan. Deze steekt net wel / net niet over de vouwwagen. Ik denk dat het net lukt om de vouwwagen open te klappen met de fiets er op. Ik verwacht wel dat het stuur net tegen het tentdoek aankomt. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van de breedte van het stuur (ik heb een breed stuur ...).
Van de fiets aan de auto kant draaien we het stuur 90 graden zodat de kofferdeksel van de auto open kan.

Wat betreft de kogeldruk. Met de fietsen op de dissel moet je het gewicht zo veel mogelijk naar de keuken kant plaatsen, anders ben je te zwaar. Zonder fietsen moet je gewicht  richting de auto plaatsen anders ben je te licht! Maar meten is weten. Wij checken onze kogeldruk altijd even voor vertrek.

Een ander aandachts punt is de lengte van de fietsendrager goten. Deze steken net in de kindertent. Korter kan je ze niet maken, want dan valt de fiets er af.
Ik wil nu gaan kijken naar een drager met schuin geplaatste goten. Dit bouwt compacter en je hebt je zwaarte punt weer wat lager liggen. De vraag is alleen nog hoe te bevestigen. Maar daar ga ik de komende tijd eens over na denken.
Gelogd

klapkei

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 105
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2014; ex - Trigano Vendome
Re: fietsendrager Aart Kok Livingstone
« Reactie #3 Gepost op: augustus 28, 2013, 11:55:02 am »

Op marktplaats staat momenteel een Livingstone tent&trailer te koop met een fietsendrager voor maar liefst 4 fietsen op de dissel, wellicht is dat wat. Zie foto in bijlage.
Gelogd

spaansworrell

  • Gast
Re: fietsendrager Aart Kok Livingstone
« Reactie #4 Gepost op: juni 30, 2014, 10:47:35 am »

weet iemand hoe je aan langere bevestigingsbeugels kunt komen. de standaard beugels zijn tekort voor op de dissel van de livingstone tenttrailer.

de oplossing:
ik heb 4 beugels op mijn werk laten maken. 8 stukken draadeind van 17 cm en 4 beugels.
montage gezien bij Aart Kok. tja, de kritiek laat ik maar achterwegen.
« Laatst bewerkt op: juli 24, 2014, 12:19:41 pm door spaansworrell »
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: fietsendrager Aart Kok Livingstone
« Reactie #5 Gepost op: juni 30, 2014, 07:47:08 pm »

Misschien met een draadeind vd bouwmarkt.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: fietsendrager Aart Kok Livingstone
« Reactie #6 Gepost op: juni 30, 2014, 08:00:18 pm »

Misschien met een draadeind vd bouwmarkt.
Als je draadeind te krap  buigt, wil het nog wel eens vrij snel inscheuren.
Een goede optie kan ook zijn om er vier verlengmoeren en rechte stukjes draadeind op te schroeven en e.e.a. met loctite te borgen.

Vind het trouwens vreemd dat de standaard u-beugels te kort zijn. Is het profiel van de dissel van de L'stone t&t dan zo hoog?
Nergens bij online shops worden de maten van u-beugels vermeld.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: fietsendrager Aart Kok Livingstone
« Reactie #7 Gepost op: juni 30, 2014, 08:57:18 pm »

Als je onder een plaatje gebruikt met bouten en moeren ben je er ook.
Of een draad eindje ik  de bouten en moeren die hoef je dan niet te buigen.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

MJB

  • Gast
Re: fietsendrager Aart Kok Livingstone
« Reactie #8 Gepost op: juni 30, 2014, 09:20:33 pm »

Ik  heb voor de Livingstone u-beugels van 175 mm gebruikt voor de disselbak, ging net.

Je kunt ook draadeind en stroppenplaten gebruiken met een aantal moeren (dus boven en onder de dissel een stroppenplaat, draadeind erdoor en boven en onder vastzetten met moeren.
Gelogd

de kampeerder

  • Gast
Re: fietsendrager Aart Kok Livingstone
« Reactie #9 Gepost op: juli 16, 2014, 09:56:45 am »

Bij Obelink kun je nu de Fiamma Carry Bike XL A kopen voor € 79,- inclusief levering. (€ 50,- korting!). Heb 'm gisteren op onze Livingstone gemonteerd. Past als Piet en Griet. Ook voor wat betreft de beugels. Wellicht heeft iemand er iets aan.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal