Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: informatie gevraagd over dakkoffer en dragers.  (gelezen 9901 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EdwinMerks

  • Gast
Re: informatie gevraagd over dakkoffer en dragers.
« Reactie #15 Gepost op: september 11, 2013, 04:17:51 pm »

Wij hebben zelf ook een Hapro (450 liter geloof ik). Belangrijk vond ik dat ie op slot kan en dat ie op meerdere plekken sluit (minimaal op 3 punten). Volgens mij is de maximale snelheid 140km/uur maar dat zul je met de vouwwagen niet snel halen denk ik  :P
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: informatie gevraagd over dakkoffer en dragers.
« Reactie #16 Gepost op: december 12, 2013, 09:35:36 pm »

Ligt eraan waarvoor je de koffer wilt gebruiken. Voor kleding en dergelijke kun je het beste een brede, hoge ietwat vierkante koffer gebruiken. Wij hebben zelf een afsluitbare (met sleutel) Mont Blanc van 650 liter want 's winters moeten er 6 snowboards en 3 paar skis mee. Die Mont Blanc is zelfs zo breed dat onze campingtafel er precies in paste deze zomer  :J Dragers: moeten van een bekend merk zijn daar bespaar ik niet op: Thule of Mont Blanc: koop ik als het even kan via marktplaats, er staan er genoeg. Moeten wel afsluitbaar zijn. Ik zou niet besparen op dragers. Je hebt toch vaak voor honderden euros tot duizenden euros aan spullen in je koffer liggen. Dan maakt een paar tientjes voor extra zekerheid ook niet meer uit. Als je de koffer en drager niet vaak gebruikt: is huren goedkoper.
« Laatst bewerkt op: december 12, 2013, 09:39:57 pm door carvers »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: informatie gevraagd over dakkoffer en dragers.
« Reactie #17 Gepost op: december 13, 2013, 04:40:01 am »

Wij hebben al weer een jaar of 6 de Probox via Halfords, ca 500 lt. Daarvoor eentje via MP gekocht die een stuk kleiner was. Bleek al snel te klein in onze tent kampeer tijd. Dakdragers van de Lidl voor 30 euro en waren afsluitbaar met een slot. Helaas paste de grotere Probox daar niet op omdat de dakkoffer rustte op de klemmen waarmee de dakdragers op de dakrailing bevestig zaten en dus andere dakdragers gevonden die niet op slot konden, maar waar de box wel op pastte. Sinds de Jametic in 2010 gebruiken we de box niet meer. Maar denk deze komend jaar toch weer te gaan gebruiken omdat er stiekum toch meer spullen mee gaan als kano's en toebehoren. Voor onze huidige C4 heb ik originele dakdragers gevonden via MP. Vanwege het jonge model auto erg lastig te vinden en dus prijzig, maar op een gegeven moment toch geluk gehad voor 50 euro. Tegenwoordig heb je vaak merk specifieke dakdragers nodig vanwege de bevestiging die voor ieder merk helaas weer anders is. De dakdragers tot nu toe alleen nog maar gebruikt voor de kano op het dak tijdens vakantie.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: informatie gevraagd over dakkoffer en dragers.
« Reactie #18 Gepost op: december 14, 2013, 06:51:42 pm »

Citaat
Behalve als hij op slot kan, zoals die van ons.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb al meegemaakt dat er een slot toch los was gegaan. Was toen wel erg blij dat ik er nog spanbanden omheen had gedaan. Vergis je wat dat betreft niet in de krachten die er op zo'n dakkoffer komen, zoals gezegd bijvoorbeeld met remmen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal