Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: F: Charente: Essubras En Campagne  (gelezen 4040 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marleejenrob

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 100
  • Merk Vouwwagen: trigano ocean 3.15
  • kamperen= klapkoets, skottelbroi en senseo mee!
F: Charente: Essubras En Campagne
« Gepost op: augustus 31, 2013, 09:40:10 pm »

Hallo,


Wij zijn dit jaar naar de Charente geweest een departement wat tegen de Limousin aanligt (Midden-Frankrijk) met veel bossen en prachtige natuur
Het is het kortste via Parijs te rijden en dan richting Vierzon, Chateauroux, Bellac.
Wij gingen om te kanoen, wandelen en vele mooie natuurgebieden te bekijken. Helaas is het veel te warm geweest om dit allemaal te doen, geldt voor geheel west Europa wel ( half juli tot begin augustus 2013). Deze streek is minder warm over t algemeen en heeft zowel een landklimaat als zeeklimaat.

Deze camping ligt echt in de middle of nowwhere, in een heel klein gehuchtje met een paar huizen.
De camping heeft ong. 25 plaatsen om t kamperen, 6 gites, 2 huurtenten. De kampeerplekken zijn gigantisch groot. 100 - 240 m2
wij hadden een plekje van 220m2 !!! aan de rand van de camping
Ook heeft het een prachtig 8 hoekig zwembad voor lekker af te koelen.
Jeu du boules, tafeltennis, klein bieb met heel veel folders met info over de streek en wat er te doen is, wifi ( wel beperkt voor je mail ed en niet vooor te gamen),
fijn cafeetje /  restaurantje met woensdags het bekende pizza-avond waar de eigenaar ( Alex) diverse pizza's bakt in zijn oven.  :K :K :K :K :K :K :J :J
Zondags is er een BBQ voor de camping. Je kunt er ook frietjes met snacks krijgen door de week, op verzoek wel.
Elke morgen brengt Alex de eigenaar samen met zijn vacantiewerkneemster Susan het bestelde brood, croissantjes en broodjes rond en wel aan de tent of klapkoets. PRIMA SERVICE!!!!!!

Het sanitair is ruim voldoende en gewoon goed. Wordt elke dag schoongehouden.
3 wc's, 3 douches waarvan 1 voor gehandicapten incl wc en wastafel, 2 afwasplaatsen    >>>>  dit alle bij het sanitaire huisje
bij de gites en t restaurant zijn er ook nog (daar zijn we dus niet geweest)

Over de gehele camping is veel bomen en dus schaduw, maar ook veel vlinderstruiken, mooie bloemen.


    * Vriendelijkheid personeel: 10    :> :> :> :>
    * Sanitair: 8
    * Schoonheid van de camping zelf: 8
    * Animatie team: nvt
    * Voorzieningen: zwembad, kleine speeltuin, jeu du boulos baan,  en veel speelruimte
    * Eet gelegenheden op de camping: 9   W: W: W: W: W:


website van de camping  www.encampagne.nl

zeker een camping om naar terug te keren!!!


 


Gelogd

CenC

  • Gast
Re: F: Charente: Essubras En Campagne
« Reactie #1 Gepost op: september 01, 2013, 09:41:48 am »

Klinkt erg gezellig en ziet er leuk uit...de website ook...ik heb hem bij mijn favorieten gezet..
Gelogd

Avec

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 89
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix
Re: F: Charente: Essubras En Campagne
« Reactie #2 Gepost op: september 01, 2013, 01:44:08 pm »

Staat ook bij mijn favorieten! Ziet er erg goed uit en volgens mij ook een leuke omgeving.

Enige vraag die ik heb is hoe het zit met boodschappen. Is er een supermarkt of iets dergelijks in de buurt of moet je daarvoor een eind rijden?
Gelogd

marleejenrob

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 100
  • Merk Vouwwagen: trigano ocean 3.15
  • kamperen= klapkoets, skottelbroi en senseo mee!
Re: F: Charente: Essubras En Campagne
« Reactie #3 Gepost op: september 01, 2013, 08:27:44 pm »

Hoi,

Alex, de eigenaar, heeft wel wat voorraad wat je bij nood kunt krijgen, bijvoorbeeld koffiefilters of koffie of een potje appelmoes.
Maar de rest kun je in St. Junien bij de Hyper U kopen, weer zo'n grote mega winkel.
Tja je moet er ongeveer 20 kilometer voor rijden, met een goede koelbox hoef je maar een keer in de 2-3 dagen er heen. En voor vlees, dit laat je bij Alex invriezen in de grote diepvrieskisten en je haalt t eruit als je t nodig hebt. No problem pour Alex..
In t gehuchtje Essubras is helemaal niks te krijgen buiten om rust en nog eens rust.

Kijk als je weg bent geweest naar bijvoorbeeld Confolens ga je op de terugweg toch ff shoppen voor etenswaar en drank.
Zo deden wij dat dus wel.
Brood brengt Alex 's morgens aan je klapkap dus..........................

wij vonden de service van Alex en Susan super.

groet,
Marcel
Gelogd

Grumpy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 83
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack
Re: F: Charente: Essubras En Campagne
« Reactie #4 Gepost op: april 24, 2015, 02:12:37 pm »

Vorig jaar hier onze vakantie doorgebracht (onze eerste zomervakantie met klapkar  :#)
Ik kan eigenlijk alleen maar de woorden van de starter van dit topic bevestigen. Prima camping, (erg) grote plaatsen, aardige en behulpzame eigenaar en lekker (niet al te groot) zwembad.

Wij, en de kids hebben ons zonder problemen twee weken weten te vermaken op de camping en in de omgeving. De (vers afgebakken) broodjes zijn prima maar als je even in de auto stapt zit er in Nouic een winkeltje (model buurtsuper) waar ze van alles wat hebben en ook dagelijks vers brood. Verder zit er in dat dorp behalve een apotheek geen andere winkel.
Er waren wat mensen die niet gerekend hadden op de drukte (lees: geluid) van kinderen op zo'n kleine camping maar daar is in de zomervakantie volgens mij nergens echt aan te ontkomen.

Het werd af en toe nog best fris snachts maar de zomer van '14 was in heel Europa niet heel erg warm.

Voor ons absoluut een plekje om te onthouden
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: F: Charente: Essubras En Campagne
« Reactie #5 Gepost op: augustus 23, 2022, 05:18:06 pm »

Funny, ik zie deze recensie nu pas. Een aantal jaren geleden geweest. Plekken zijn inderdaad top, sanitair mocht wel schoner. Flink wat schoner. Ook het zwembadje was niet erg schoon. Wij zijn er na 1 nacht om die reden weer weggegaan.

Maar goed, dat was denk ik in 2017 of 2018. Waarom dan toch deze post? De camping is van eigenaar gewisseld dit jaar. Hij is verkocht onder voorbehoud. Dus wie weet wat die met deze camping gaat doen...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal