Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Fietsendrager  (gelezen 2929 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Fietsendrager
« Gepost op: oktober 27, 2013, 01:20:09 pm »

Ik heb op mijn Roadmaster Rally S een fietsendrager voor 2 fietsen. Deze zomer had ik daar dus ook 2 fietsen op(mountainbike's). Nu wil mijn zoon ook zijn racefiets mee, weten jullie of het mogelijk is er een 3e fietsendrager bij te zetten? Qua breedte past het wel, maar vraag me af of het vanwege het gewicht kan.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.363
Re: Fietsendrager
« Reactie #1 Gepost op: oktober 27, 2013, 03:29:33 pm »

twee MTB's en een racefiets... dat is het gewicht niet! zelfs een oude racefiets gaat vaak niet over de 10 kilo heen. mijn MTB en dat is niet echt een high end  MTB' zit ergens rond de 12-13kg en als je bedenkt dat een stadsfiets doorgaans al 21kg weegt... ik zou me er niet zo'n zorgen over maken!

Gelogd
Adventure Awaits

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Fietsendrager
« Reactie #2 Gepost op: oktober 27, 2013, 03:51:25 pm »

twee MTB's en een racefiets... dat is het gewicht niet! zelfs een oude racefiets gaat vaak niet over de 10 kilo heen. mijn MTB en dat is niet echt een high end  MTB' zit ergens rond de 12-13kg en als je bedenkt dat een stadsfiets doorgaans al 21kg weegt... ik zou me er niet zo'n zorgen over maken!

De racefiets weegt 9 kg dacht ik zo, zijn MTB schat ik ongeveer hetzelfde, maar die van mijn dochter is best zwaar. Bedankt voor het antwoord, ik ga er gewoon nog een fietsendrager bij kopen.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Fietsendrager
« Reactie #3 Gepost op: oktober 27, 2013, 06:56:51 pm »

Officieel mag er op een imperiaal / bagagedrager niet meer dan 50kg. Op de imperiaal van onze Trigano zitten 4 fietsendragers met daarop 2 stadsfietsen en twee tiener fietsen. Alles staat stabiel maar je hebt wel een flinke windvanger op je klapper(brandstof verbruik gaat van 1:18 naar 1:15).  Ik zet het geheel voor de veiligheid met een spanband extra vast en zelf op het makkedam in België zijn er dan geen problemen

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Fietsendrager
« Reactie #4 Gepost op: oktober 27, 2013, 09:39:52 pm »

Officieel mag er op een imperiaal / bagagedrager niet meer dan 50kg. Op de imperiaal van onze Trigano zitten 4 fietsendragers met daarop 2 stadsfietsen en twee tiener fietsen. Alles staat stabiel maar je hebt wel een flinke windvanger op je klapper(brandstof verbruik gaat van 1:18 naar 1:15).  Ik zet het geheel voor de veiligheid met een spanband extra vast en zelf op het makkedam in België zijn er dan geen problemen

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Meer dan 50 kilo zal het niet wegen denk ik. Mijn vader heeft de constructie afgelopen zomer wel verstevigd zodat de fietsen wat stabieler stonden.  Deze zomer én voor het eerst zelf naar de belgische ardennen gereden met de klaphut én voor het eerst hadden we fietsen mee. Alleen op de terugweg vanuit Kaatsheuvel wat last van zijwind gehad, maar verder geen probleem.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal