Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Herstel binnen de garantieperiode  (gelezen 5434 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Herstel binnen de garantieperiode
« Reactie #15 Gepost op: januari 17, 2014, 10:46:52 pm »

Maar je moet het ook niet op zijn beloop laten; het minste wat je kunt (en volgens mij, moet) doen is een datum afdwingen dat e.e.a. opgelost is. En dan ruim genoeg voordat je hem wilt gebruiken.

Absoluut, daar (datum gereed) moet je zeker afspraken over maken. Afdwingen schiet daarin al door in mijn optiek. Als iemand mij op welke wijze dan ook iets oplegt en kracht bijzet met in dit geval bijvoorbeeld beginnen over je consumentenrecht, dan zou ik die persoon daarna ook anders benaderen; meer formeel.
In sommige gevallen is het nodig, maar meestal werkt het averechts.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Herstel binnen de garantieperiode
« Reactie #16 Gepost op: januari 18, 2014, 01:39:35 pm »

Lastig zo'n situatie. Ik ga ervan uit dat de dealer de zaak ook op een prettige wijze wil afhandelen, want je kunt nog zo veel adverteren maar mond tot mond reclame werkt het beste (referral marketing). Dus ik zou zelf twee dingen doen. 1e je houding naar dealer vriendelijk en een ontspannen indruk wekken. En onder het genot van een kopje koffie gezamenlijk een plan de campagne maken. Met redelijke termijn(en). En wat te doen als het doel niet gehaald wordt. Eventueel zo brengen dat hij/zij met alternatieven komt zodat je wel op vakantie kan ( leenwagen?) Ten tweede ondertussen je op juridisch vlak indekken. Maar als je het lukt om het 1e punt te bereiken sta je ook op het juridische vlak sterker.
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Herstel binnen de garantieperiode
« Reactie #17 Gepost op: januari 19, 2014, 11:28:11 am »

Het is erg lastig. Enerzijds heb ik wel het idee dat ze het willen oplossen, anderzijds is er totaal geen communicatie vanuit de dealer over voortgang of gebrek hieraan. Oorspronkelijke inschatting was een termijn van 4 weken!

Juist omdat ik steeds zelf contact moet opnemen om weer te horen dat er niets is gebeurt wakkert de frustratie en ergernis alleen maar aan. Het zou gewoon veel fijner zijn geweest als we regelmatig worden geinformeerd overvoortgang, ook als die er niet is. Lijkt me ook niet teveel gevraagd.
Gelogd

chrishoek

  • Gast
Re: Herstel binnen de garantieperiode
« Reactie #18 Gepost op: januari 19, 2014, 11:51:14 am »

Het is in de wintermaanden niet ongebruikelijk dat reparaties de gehele winter door ingepland worden. Daardoor kan het best lang duren voordat de wagen helemaal klaar is, maar daarover hoort vanuit de dealer wel gecommuniceerd te worden.
Indien je er een slecht gevoel over hebt kun je de klachten, zoals hier  al eerder is geopperd,  nog eens op papier zetten en naar de dealer sturen. Daarmee waarborg je in ieder geval je garantieclaims en voorkom je misschien verdere irritatie.
Succes in ieder geval.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Herstel binnen de garantieperiode
« Reactie #19 Gepost op: januari 19, 2014, 12:25:55 pm »

Waarschijnlijk staat je vw ook al de hele winter buiten. Heb je dat al eens gechecked?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Herstel binnen de garantieperiode
« Reactie #20 Gepost op: januari 19, 2014, 02:47:33 pm »

Het zou gewoon veel fijner zijn geweest als we regelmatig worden geinformeerd overvoortgang, ook als die er niet is. Lijkt me ook niet teveel gevraagd.
Dat dat niet gebeurt is wel te verklaren. Ik heb dergelijke situaties ook wel eens met klanten in een lange periode van slecht weer. Het voelt niet echt lekker om een klant eens in de zoveel tijd te berichten dat je helaas niks te melden hebt. Mensen zijn er nu eenmaal op afgericht om iets te doen als iets anders daar aanleiding toe geeft en er iets positiefs te melden is. Als in: 'Hoera er is een onderdeel binnen, dus nu kan Jan dat inbouwen en kunnen we de klant fijn bellen dat z'n dinges over een week klaar is'. Da's toch wat anders dan elke vier weken zeggen: 'Jan, bel jij de klant ff om te zeggen dat we net als vier weken terug weer niks binnen hebben gekregen en dat we dus nog steeds niet weten wanneer z'n dinges klaar is'.  :I
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Herstel binnen de garantieperiode
« Reactie #21 Gepost op: januari 19, 2014, 03:21:18 pm »

Ja, zo is het wel. Zolang de klant niets laat horen, hou je het liever stil tot er goed nieuws is te melden. En de dealer gaat er ook niet vanuit dat het zo lang gaat duren. En van de fabrikant krijgen ze waarschijnlijk ook niets te horen.
Heb nu ook iets met een printer. Wil online een HP 3520 bestellen. Kost zo'n 65 euro. Bij Staples.nl slecht 54,45 euro incl. verzenden. De allergoedkoopste dus. Ik kreeg echter een kortingscode van 10 euro. Die echter niet bruikbaar blijkt. Krijg alsmaar de melding dat de kode is verlopen. Nogmaals een nieuwe account aangemaakt, weer hetzelfde en telkens dezelfde kode. Beetje flauw dus om mensen blij te maken met een dode mus. Dus vervolgens een tel. nr. van een winkel opgezocht en gebeld. die kunnen/willen je niet helpen en sturen je door naar een 0900 nummer. Kost inderdaad slechts 2,5 cent per minuut. echter komt er ook nog eens 30 cent mobiele kosten bij. Dat doe ik dus niet. wel geprobeerd, maar kreeg een ellenlang menu en werd vervolgens in de wacht gezet. daarna tot 3x toe een mail gestuurd via hun website. NUL reactie. Ben klaar met dit internet bedrijf. Het bestellen van de printer zal niet zo moeilijk zijn neem ik aan. Maar als er vervolgens problemen zijn ben je flink het haasje. dan bestel ik liever duurder elders waar de klantenservice wel goed is.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Herstel binnen de garantieperiode
« Reactie #22 Gepost op: januari 20, 2014, 06:42:04 am »

Ik heb zwart op wit dat de klapper binnen staat. Controleren is lastig, ik woon immers niet in de buurt.

Niets melden is m.i. Het stomste wat je kunt doen. Inzicht geven in het feit dat het overmacht is omdat de Fransen niet meewerken en jij je best doet geeft de klant inzicht in de oorzaken en de inzet en betrokkenheid van de dealer. Nu krijg ik sterk het gevoel dat er weinig prioriteit aan ons probleem wordt gegeven.

Maar nogmaals, het betreft een gevoel. Hopelijk verdwijnen onze zorgen straks als sneeuw voor de zon als we lekker onbezorgd met de Dakota op pad kunnen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal