Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Navigatiesysteem  (gelezen 13374 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mars

  • Gast
Re: Navigatiesysteem
« Reactie #15 Gepost op: februari 02, 2014, 09:07:37 am »

Betaalde updates is ook wel zwaar achterhaald. Voor een update koop je ook een nieuw systeem.
Over weggooi maatschappij gesproken........... ::)  wat nou duurzaam. ::)
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Navigatiesysteem
« Reactie #16 Gepost op: februari 02, 2014, 10:23:53 am »

Ach updaten doe ik wel jaarlijks. Is toch goedkoper dan een nieuwe.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Navigatiesysteem
« Reactie #17 Gepost op: februari 02, 2014, 10:34:46 am »

Ik ga toch eerst nog even uitzoeken of mijn ViaMichelin is te voorzien van een nieuwe batterij. Is net vorig jaar omgebouwd naar Igo en dat werkt perfect. Kan alleen op internet nog niets vinden over batterijen voor dit type.
« Laatst bewerkt op: februari 02, 2014, 10:47:38 am door jellejawa »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Navigatiesysteem
« Reactie #18 Gepost op: februari 02, 2014, 10:40:48 am »

Ach updaten doe ik wel jaarlijks. Is toch goedkoper dan een nieuwe.
Kaartupdates heb ik in de tijd dat ik mijn TT heb nog niet gedaan. Heel af en toe levert dat een wat onduidelijke situatie op. Maar dat zijn toch meerendeels  situaties waarbij een actuele kaart waarschijnlijk ook ook niet echt meer zou kloppen. (Afgesloten wegen rond bouwprojecten etc.). Wijzigingen bij snelwegen wijzen zichzelf, want dan heb je borden.
Het abonnement op de live services (elke 2 minuten actuele file-info met alternatieve route, info over tijdelijke flitscontroles en actuele lokale weersgegevens) heb ik wel elk jaar verlengd. En dat heeft zijn geld al dubbel en dwars opgebracht. :J
« Laatst bewerkt op: februari 02, 2014, 10:42:58 am door Frankie »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Re: Navigatiesysteem
« Reactie #19 Gepost op: februari 02, 2014, 10:50:32 am »

Kaartupdates heb ik in de tijd dat ik mijn TT heb nog niet gedaan. Heel af en toe levert dat een wat onduidelijke situatie op. Maar dat zijn toch meerendeels  situaties waarbij een actuele kaart waarschijnlijk ook ook niet echt meer zou kloppen. (Afgesloten wegen rond bouwprojecten etc.). Wijzigingen bij snelwegen wijzen zichzelf, want dan heb je borden.
Het abonnement op de live services (elke 2 minuten actuele file-info met alternatieve route, info over tijdelijke flitscontroles en actuele lokale weersgegevens) heb ik wel elk jaar verlengd. En dat heeft zijn geld al dubbel en dwars opgebracht. :J
Heb nog nooit updates gedaan. Op zich werkte het altijd goed met de kaarten van 2006/2007. Landkaarten zijn ook altijd l verouderd als ze in de winkel liggen. En met een beetje gezond verstand kom je er ook wel. Op het scherm kun je vaak nog wel zien waar je je bevindt als de route niet meer klopt en uiteindelijk kom je weer ergens waar de navi de weg weer oppikt. De ombouw van mijn navi kostte een tientje bij een hobbyist en werkte perfect.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Navigatiesysteem
« Reactie #20 Gepost op: februari 02, 2014, 01:30:42 pm »

TomTom vind ik verreweg het beste systeem. Je kunt ook gemakkelijk extra POI toevoegen, bijvoorbeeld campings :). Inderdaad is de accu niet het beste, maar hiervoor heb je ook erg mooie houders incl voeding, bijv Brodit. Is mooi weg te werken en je hebt altijd voeding.
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Navigatiesysteem
« Reactie #21 Gepost op: februari 02, 2014, 02:00:24 pm »


Ik zou altijd voor Garmin gaan in de LM uitvoering. Met Lifetime Maps heb je altijd het meest recente kaartmateriaal bij je, al is dat vaak ook al minimaal 1 jaar oud.

En POI's toevoegen gaat met POIloader perfect!
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Navigatiesysteem
« Reactie #22 Gepost op: februari 02, 2014, 06:11:40 pm »

Als je moeder met een smartphone overweg kan zou ik de Navigon App adviseren. Zo hoeft ze niet twee apparaten te leren kennen.
Navigon is heel duidelijk qua instructies en weergave van de route. Kost geloof ik ca Euro 50-60,- of je kijkt eens op Spotnet !!

We zijn bekend met de apps (zoals gezegd heb ik zelf TomTom op mijn iPhone), maar mijn schoonmoeder heeft geen smartphone, anders hadden we daarvoor gekozen.

Gisteren met een collega gesproken die toevallig voor zijn eigen vader hetzelfde zocht. Hij heeft zich uitvoerig laten adviseren door verschillende partijen (online winkel, stenen winkel en mensen uit de vriendengroep) en op basis daarvan deze gekocht: http://www.gpsshop.nl/product/311581/category-4496-top-10-best-verkochte-autonavigatie/tomtom-start-25-m-europa.html. De eerste ervaringen zijn zeer positief en "zelfs" zijn vader kan ermee overweg. Dus die gaan we eens nader bestuderen.
« Laatst bewerkt op: februari 02, 2014, 06:15:22 pm door Ccindy »
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

H Poulssen

  • Gast
Re: Navigatiesysteem
« Reactie #23 Gepost op: februari 02, 2014, 06:51:36 pm »

Ja....hb ik ook gezien. GEEN GELD !!!
Gelogd

Goolse Klapper

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 115
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S.
Re: Navigatiesysteem
« Reactie #24 Gepost op: februari 02, 2014, 07:11:32 pm »

TomTom start 25 heb ik afgelopen zomer gekocht. Is een goed apparaat. Wat mij ook heel erg bevalt is de gratis kaart updates die je minimaal 4 keer per jaar krijgt. Voor dit model kocht ik om de 2 jaar een nieuwer model, zodat ik weer up-to-date was betreft de kaarten. Ik verkocht mijn oude model dan via Marktplaats, om dan met een paar tientjes extra een nieuwe te kunnen kopen :J.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Navigatiesysteem
« Reactie #25 Gepost op: februari 02, 2014, 10:00:27 pm »

Kaart updates wat zijn dit. :P

Die van ons is wel eens de weg kwijt maar als je lang genoeg rechtdoor rijd vind hij wel een alternatief. :P
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Navigatiesysteem
« Reactie #26 Gepost op: februari 03, 2014, 06:46:40 pm »

Op mijn werk gebruiken we TomTom, privé gebruik ik Navigon. Navigon is in Nederland niet (meer) te krijgen dus heb ik er afgelopen jaar een uit Duitsland laten komen.
Ik vind de kaarten van de Navigon véél duidelijker dan die van TomTom maar het grootste voordeel vind ik het menu. Bij TomTom blijf je bladeren omdat het menu onoverzichtelijk is, terwijl de Navigon een overzichtelijk en eenvoudig menu heeft. Daarnaast reageert de Navigon veel sneller dan de TomTom, krijg je standaard de keus uit 3 routes en kan je met een simpele handeling een stuk route afsluiten of een andere route kiezen.

Ik heb deze in ieder geval: http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/2943409_-72-plus-navigon.html
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Mieke

  • Gast
Re: Navigatiesysteem
« Reactie #27 Gepost op: februari 03, 2014, 06:59:23 pm »

Misschien een domme vraag maar begeleid hij je dan in het Nederlands of het Duits? Wij zoeken ook een nieuwe. En dit lijkt wel interessant.
 Wij hebben een ingebouwde in onze Nissan. Werd toen voor een klein meerbedrag bij de aankoop aangeboden, een update koste max 50 euro werd ons gezegd. Na 4 jaar laat ze best wat steken vallen begon ze ons vaker fout te sturen. Mijn man ging voor een update, dat is dan 250 euro ::). Ok laat maar zitten. En vanaf volgend jaar gaan ze over op een nieuw systeem en wordt dit niet meer ondersteund.
Gelogd

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Re: Navigatiesysteem
« Reactie #28 Gepost op: februari 03, 2014, 08:24:47 pm »


Navigon is inderdaad veel beter dan TomTom. Ik heb nu wel een TomTom maar vnl voor de Live verkeersinformatie.
daarvoor had ik een Navigon deze  was veel gebruiksvriendelijker en beter kloppend kaartmateriaal.
TomTom heeft de naam maar stelt uiteindelijk niet veel voor.

Wel zijn er voor TomTom beste leuke programma's te vinden zoals bv Tyre, je kan hiermee hele routes maken en zo overzetten op TomTom.


Gelogd

klapkoare

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 35
  • Merk Vouwwagen: Werkend aan eigen ontwerp.
    • Volg de bouw van mijn kampeer aanhanger (of Trailer Tent)
Re: Navigatiesysteem
« Reactie #29 Gepost op: februari 07, 2014, 11:10:12 pm »

Ik heb voor een week of 3 geleden ee TomTom Classic XXL gekocht in Duitsland... 2dehands...
De grap is dat er geen echt NL stemmen op zaten... maar wel makkelijk op NL te zetten was... hier en daar dus wel lachen om de Uijetsprache... Thuis gekomen gelijk aan de laptop geknoopt en de nodige NL stemmen, systeem updates, flitslocaties, updates e.d opgepikt.. bleek dat de kaart verder wel up to date was...

Onder de streep... zoek je en TT dan doe je huiswerk op b.v. jouwtomtom.nl dan weet je leeftijd e.d van de 2dehands aangeboden spullen en koop je nooit te groot of te klein..

Ik heb voor deze XXL slechts € 35,-- euro betaald... was een half jaartje oud, nieuw prijs rond de € 119,-- meen ik...

Geen slechte deal..
Gelogd
Klik op het URL wereldbolletje om het ontwerpen en de bouw van mijn kampeer aanhanger (of Trailer Tent) te volgen.
Een meer jaren plan om uiteindelijk als "Overlander" de aarde te ontdekken.
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal