Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Navigatiesysteem  (gelezen 13376 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Navigatiesysteem
« Reactie #30 Gepost op: februari 09, 2014, 12:37:53 pm »

Wij hebben afgelopen week die van de action gekocht, en die bevalt erg goed. Zelfs voor bedrijfsmatig gebruik is hij accuraat genoeg, en het instellen is heel makkelijk. Verder natuurlijk gratis updates(is allemaal open source materiaal).
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Navigatiesysteem
« Reactie #31 Gepost op: februari 09, 2014, 01:11:54 pm »

Wij hebben afgelopen week die van de action gekocht, en die bevalt erg goed. Zelfs voor bedrijfsmatig gebruik is hij accuraat genoeg, en het instellen is heel makkelijk. Verder natuurlijk gratis updates(is allemaal open source materiaal).
Ik had ook oren naar deze, maar vond op internet wat veel negatieve reacties en heb hem dus niet gekocht. achteraf spijt dus voor mij.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Angel

  • Gast
Re: Navigatiesysteem
« Reactie #32 Gepost op: februari 12, 2014, 10:47:57 am »

Ik heb inmiddels een klein beetje ervaring met meerdere toestellen. Eerst hebben wij de Garmin nuvi gehad, maar die was inmiddels 7 jaar oud en niet meer up to date. Dit was echt een fijn toestelletje. Toen weer gaan kijken naar een nieuwe met lifetime update, maar die waren best prijzig in vergelijking met een Mio. Dus hebben we de Mio aangeschaft deze werkt ook prima, maar de POI's zijn echt stukken minder dan die van de Garmin. POI gebruik ik nederland niet veel, maar op vakantie vonden we het altijd wel makkelijk om een MC Donalds, Lidl, Aldi, Gifi en dergelijke te zoeken. Deze stonden wel op de garmin, maar op de Mio niet.

Ik heb via Spotnet de Garmin weer gereanimeerd en dat ging vrij makkelijk en kan ik nu weer gebruiken alleen de versie die ik heb van Garmin geeft geen files aan dat kan lastig zijn als je op vakantie gaat.

Nu heb ik een ingebouwde Tomtom Carminat. Die is ook erg goed (is volgens mij hetzelfde al de losse tomtoms) POI zijn makkelijk te downloaden via Tomtom home. Alleen mij auto is 3 jaar oud en de TomTom dus ook. Wilde hem via Spotnet Updaten, maar dat gaat minder makkelijk dan bij de Garmin.
Gelogd

MichielCCVenetia

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Venetia
  • Het leven is te kort om te wachten op later
    • Welkom bij de Combi-Camp Club
Re: Navigatiesysteem
« Reactie #33 Gepost op: februari 19, 2014, 07:26:59 pm »

Ik ben zelf motorrijder en klapper en heb ervaring met ingebouwde navigatie systemen en losse toestellen, mijn voorkeur gaat uit naar de garmin.
veel functies makkelijk in en uitzoomen, extra poi aanmaken handig als je de auto ergens parkeert in de stad. (moet je wel de navi meenemem.)

Ik heb een Nuvi met lifetime een Zumo 550 op de motor en nu een ingebouwde TomTom (Becker) in mijn mazda CX5, ik ben geen Tomtom fan omdat tomtom voor alles geld vraagt. en ik het niet prettig vindt dat als ik uitzoom ook direct geen kaart detail meer zie, bij garmin kan je eenvoudig je kaartbeeld groter en kleiner zetten. verder zijn de details bij garmin 100 keer beter. file info kun je bij garmin middels een antenne binnenhalen.
het blijft een kwestie van smaak en wat je ermee wilt doen.

je kunt thuis je route uitstippelen met enkele route punten naar je eindbestemming en naar je navigatie overbrengen, je krijgt dan keurig alles door, niet iedere navigatie kan dat en niet iedereen wil dat. ook de goedkopere of 2de hands navi doen het goed, zeker als je een laadkabel gebruikt.

succes
Gelogd

buzzin

  • Gast
Re: Navigatiesysteem
« Reactie #34 Gepost op: februari 19, 2014, 08:54:41 pm »

Ik ben zelf motorrijder en klapper en heb ervaring met ingebouwde navigatie systemen en losse toestellen, mijn voorkeur gaat uit naar de garmin.
veel functies makkelijk in en uitzoomen, extra poi aanmaken handig als je de auto ergens parkeert in de stad. (moet je wel de navi meenemem.)

Ik heb een Nuvi met lifetime een Zumo 550 op de motor en nu een ingebouwde TomTom (Becker) in mijn mazda CX5, ik ben geen Tomtom fan omdat tomtom voor alles geld vraagt. en ik het niet prettig vindt dat als ik uitzoom ook direct geen kaart detail meer zie, bij garmin kan je eenvoudig je kaartbeeld groter en kleiner zetten. verder zijn de details bij garmin 100 keer beter. file info kun je bij garmin middels een antenne binnenhalen.
het blijft een kwestie van smaak en wat je ermee wilt doen.

je kunt thuis je route uitstippelen met enkele route punten naar je eindbestemming en naar je navigatie overbrengen, je krijgt dan keurig alles door, niet iedere navigatie kan dat en niet iedereen wil dat. ook de goedkopere of 2de hands navi doen het goed, zeker als je een laadkabel gebruikt.

succes

Zelfde hier.
We hebben 2 Zumo 550's in huis en in de auto zit een Tomtom Carminat.
Op een of andere manier werkt TT net niet zo als ik het wil...
Het enige wat ik wel echt mooi vind is de live flitsers....heeft al wat boetes gescheeld  >:(
Een goedkope Nuvi met lifetime updates hoeft niet duur te zijn, maar kan ik zeker aanraden ten opzichte van een TT.
Let wel op bij de aanschaf dat je er eentje neemt met de juiste kaartdekking (geldt voor TT en Garmin). Zonde als je alleen benelux koopt en je wilt naar frankrijk op vakantie.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal