Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Gaspitten van een jamet keuken  (gelezen 5427 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ambuman107

  • Gast
Gaspitten van een jamet keuken
« Gepost op: februari 02, 2014, 07:37:11 pm »

Ik vraag me af of de drie gaspitten in de keuken tegelijk gebruikt kunnen worden of heb je dan te weinig gas toevoer en blijven er dan drie miezerige vlammetjes over?

En hoe dit evt te voorkomen is.

Ik zag al verschillende reduceer ventielen zou het aanpassen van bv 30 mmbar naar 50 mmbar iets helpen of zouden jullie eerder de Max capaciteit verhogen er zijn nl 30 mmbar met een Max van 0,8 kg verbruik maar ook van 1,5 kg en allebij zijn ze voor de campinggaz flessen.

Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Gaspitten van een jamet keuken
« Reactie #1 Gepost op: februari 02, 2014, 08:00:51 pm »

Nou dat hebben wij nooit gemerkt. Het ging prima met 3 pitten tegelijk. We hadden dan ook wel 3 van kampeer pannetjes, met die dunne bodems.
Gelogd
Groeten,

Erik

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Gaspitten van een jamet keuken
« Reactie #2 Gepost op: februari 02, 2014, 08:12:51 pm »

Hier afgelopen zomer ook een paar keer 3 pitten tegelijk gebruikt, maar geen problemen gehad.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

muis

  • Gast
Re: Gaspitten van een jamet keuken
« Reactie #3 Gepost op: februari 02, 2014, 08:30:50 pm »

Misschien eens schoonmaken. Er is een topic over het schoonmaken, zal even kijken of ik het zo snel kan vinden.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Gaspitten van een jamet keuken
« Reactie #4 Gepost op: februari 02, 2014, 08:42:14 pm »

heeft er nou niemand thuis wel eens de pitten schoon gemaakt? :O

zo'n camping stelletje moet dat ook, ff schroefje los en lekker borstellen,en gooi de onderdelen rustig in een teiltje heet water met dreft, daarna goed spoelen en lekker laten drogen. hij krijgt niet genoeg zuurstof, dus heel simpel geen zuurstof dan krijg je roet en gele vlam met iets blauw.

dus haal je gasstel uit elkaar, elke stap een foto, dan kun je hem ook weer in elkaar zetten  I:

succes. ;)
Gelogd

Ambuman107

  • Gast
Re: Gaspitten van een jamet keuken
« Reactie #5 Gepost op: februari 02, 2014, 09:52:02 pm »

Ik had dit probleem met mijn twee pits campinggaz kooktoestel wel daarom was ik benieuwd of dit ook was met het kooktoestel in de jamet. Maar waarschijnlijk ligt dit dus aan mijn twee pitter zal die eens demonteren.

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Gaspitten van een jamet keuken
« Reactie #6 Gepost op: februari 02, 2014, 09:53:23 pm »

Ik hoop dat dit de oplossing is, laat maar weten, altijd handig voor anderen :J :J
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Gaspitten van een jamet keuken
« Reactie #7 Gepost op: februari 03, 2014, 06:11:14 am »

Bij onze 2010 Jametic gaat het prima. Op de Jamet keuken hoort een 30 Mbar reduceer ventiel. Bij ons gaat het eigenlijk hard zat, zelfs op de laagst stand van het gas. Harder dan thuis op het gas. Bij ons zat er af dealer een 50 Mbar op van campinGaz. toen we overgingen naar de groene 5 kg fles er een 30 Mbar op gezet zoals Jamet voorschrijft.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Gaspitten van een jamet keuken
« Reactie #8 Gepost op: februari 15, 2014, 10:53:40 am »

Wij hebben dan wel geen Jamet maar hebben nooit iets gemerkt dat als we 3 pitten tegelijk gebruiken dat er dan minder gastoevoer is.
Onze pannetjes zijn redelijk dun en de gaspitten staan meestal nooit voluit.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Gaspitten van een jamet keuken
« Reactie #9 Gepost op: februari 19, 2014, 10:27:10 pm »

Het verhogen van de druk van 30 naar 50 mbar helpt niet om meer gaspitten tegelijkertijd te kunnen gebruiken, hiervoor is de capaciteit van het reduceerventiel van belang. De benodigde druk van het reduceerventiel is afgestemd op de sproeiers die er in je gaststel zitten. Is dit niet goed dan krijg je een vlam die niet goed is. Bij een te hoge druk, komt de vlam er met hoge snelheid uit, oftewel zie je een grote afstand tussen tussen de brander en de vlam zelf tot uitblazen toe. Bij te lage druk krijg je een gele vlam, omdat er niet genoeg zuurstof wordt meegezogen.
« Laatst bewerkt op: februari 19, 2014, 10:30:14 pm door Drikusniet »
Gelogd

RonvanTilburg

  • Gast
Re: Gaspitten van een jamet keuken
« Reactie #10 Gepost op: februari 23, 2014, 04:32:56 pm »

Dus als het schoonmaken niet helpt moet ik opzoek naar een gamping gaz reduceerventiel die ipv 800 Gr. Gas 1,5 kg gas doorvoert?

Mijn twee pitter is weg dus daar heb ik geen probleem meer mee.

Was het maar voorjaar lekker de klapper uit proberen, direct na de aankoop de stalling in is ook niet leuk :N
Gelogd

reuvje

  • Gast
Re: Gaspitten van een jamet keuken
« Reactie #11 Gepost op: maart 15, 2014, 09:11:35 pm »

Moet en mag geen probleem zijn.
« Laatst bewerkt op: maart 15, 2014, 09:14:03 pm door reuvje »
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Gaspitten van een jamet keuken
« Reactie #12 Gepost op: maart 16, 2014, 04:24:43 am »

Citaat
Dus als het schoonmaken niet helpt moet ik opzoek naar een gamping gaz reduceerventiel die ipv 800 Gr. Gas 1,5 kg gas doorvoert?
800 Gr. Gas zou ruim voldoende moeten zijn. Als ik me niet vergis zijn de 3 branders elk 1,3Kw, wat ongeveer overeenkomt met 300 Gr. verbruik. Waar je overigens wel rekening mee moet houden, is dat de buitentemperatuur hoog genoeg is, vooral bij campingaz. Als de temperatuur (te) laag is, is ook de opbrengst uit de gasfles laag, soms zelfs helemaal tot nul. Het zou kunnen helpen door de gasfles een paar uur in een warme omgeving op te warmen, en in diezelfde warmte te kijken of er dan wel genoeg gas is.
« Laatst bewerkt op: maart 16, 2014, 05:19:08 am door Drikusniet »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal