Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Kuipzeil mooi strak leggen  (gelezen 8671 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bosi

  • Gast
Re: Kuipzeil mooi strak leggen
« Reactie #15 Gepost op: april 06, 2014, 12:03:21 pm »

Wij hebben 15 jaar gekampeerd met een piramide tent met een aangeritst kuipgrondzeil. En alleen op een zeer glad grasveld na, is het ons nooit gelukt om het grondzeil helemaal zonder plooien te krijgen.  De kleinste hobbel pf het iets scheef lopen van het terrein zorgt ervoor dat tent en grondzeil nooit helemaal parallel ten opzichte van elkaar zijn, dus altijd wel ergens een plooi. Zelf nu we voor onze klapper een los kuipgrondzeil hebben lukt het niet altijd om plooien te vermijden, een bultje of kuiltje en al gauw krijg je ergens een kleine plooi, waarbij het dan wel makkelijker is om de plooi te krijgen op een plek waar je het minst last er van hebt..
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Kuipzeil mooi strak leggen
« Reactie #16 Gepost op: april 06, 2014, 12:05:56 pm »

.........
Daarom laten wij het grondzeil er bij  het inklappen gewoon vastzitten. Zodra wij gaan klappen en de voortent is uitgeklapt leg ik het grondzeil eerst glad en recht voordat ik hem vast maak. En dan doe ik eerst twee achterste hoeken en controleer dan nogmaals of hij nog goed ligt. Daarna maak ik pas de andere hoeken vast. Succes is gegarandeerd ten minste als er geen hobbels en deuken in de ondergrond zitten.

ben heel benieuwd hoe je dan klapt met het grondzeil ingeritst. Ik kan mij even niet voorstellen hoe dat in de praktijk dan werkt. Rits je de wagenzijde helemaal open?
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal