Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: In dubio over ijskast  (gelezen 20696 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kph

  • Gast
Re: In dubio over ijskast
« Reactie #30 Gepost op: april 28, 2014, 08:24:37 am »

Zie dat er ondertussen nog meer is geboden op de betreffende koelbox, 115,- euro ondertussen voor een box met een nieuwwaarde van 185,- euro. Vind ik persoonlijk echt hoog........

Op de NL'se MP staan spullen vaak goedkoper dan op de Belgische 2dehands. Ik woon net op het grensgebied en heb er eens (toen ik nog veel tijd over had) er een sport van gemaakt om gewilde artikelen op MP in te kopen en die met winst weer te verkopen via 2dehands.be.
De Belgen zijn trouwens over het algemeen minder betrouwbaar met het nakomen van afspraken.....(afspreken en vervolgens niet op komen dagen.....). Of kijken, niet kopen......(had eens een kinderbox te koop staan voor 10,- euro, mensen kwamen kijken en vonden ergens een krasje en wilde 'm niet -> wat wil je nou voor 10,-??).

Hopelijk kun je de koelbox nog kopen Mieke!!! Heb je nog gebeld?
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: In dubio over ijskast
« Reactie #31 Gepost op: april 28, 2014, 01:39:16 pm »

ja, heb gebeld. Ik mag hem nu woensdag om 13u ophalen voor 100 euro. Eerlijke mens :K

In Nederland is het idd veel voordeliger om te kopen. Als het kleine spullen zijn die te versturen zijn of er zijn lieve forumleden die me willen helpen dan koop ik daar. Zo heb ik al wel wat dingen naar hier gehaald. Maar een ijskast verzenden of iemand anders laten ophalen voor mij dat wil ik toch niet. Die wil ik eerst zelf voelen ;)
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: In dubio over ijskast
« Reactie #32 Gepost op: april 28, 2014, 01:50:03 pm »

ja, heb gebeld. Ik mag hem nu woensdag om 13u ophalen voor 100 euro. Eerlijke mens :K

In Nederland is het idd veel voordeliger om te kopen. Als het kleine spullen zijn die te versturen zijn of er zijn lieve forumleden die me willen helpen dan koop ik daar. Zo heb ik al wel wat dingen naar hier gehaald. Maar een ijskast verzenden of iemand anders laten ophalen voor mij dat wil ik toch niet. Die wil ik eerst zelf voelen ;)

Da's mooi Mieke, laat nog even weten als je hem daadwerkelijk hebt & of hij goed werkt? Ik duim voor beiden!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Mieke

  • Gast
Re: In dubio over ijskast
« Reactie #33 Gepost op: april 30, 2014, 10:01:57 pm »

Er staat een ijskast in mijn garage. MAAR...
In de advertentie (die al verwijderd was nog voor ik daar was, wat ik al raar vond) stond:  Tristar Hybridcool HC 45, nieuw. Ik rij dus één uur, wat ik al zelden doe voor iets. Dan nog over de Brusselse ring, nog iets wat ik eigenlijk nog nooit gedaan had in mijn uppie. Kom ik daar aan, staat daar een totaal andere koelbox een Tristar maxicool C 45 :I helemaal niet nieuw maar bijna 2 jaar oud. De persoon die aanwezig was sprak wel Nederlands, maar moedertaal duidelijk Frans. Even een discussie aangaan was niet echt aan de orde, het was volgens mij ook niet de persoon die ik aan de telefoon had gehad. De ijskast was wel heel koud dus ze koelde goed. Moest het achter de hoek geweest zijn had ik ze laten staan. Maar ik had er nu 1u voor gereden en dus ik heb ze maar meegenomen maar het voelt niet aan als een geweldig goede koop. Op dat moment ben ik zwak ::)
Ze staat nu in de garage te koelen  om eens te zien wat ze tegen morgen doet. Na 4u koelen gaf ze 6° aan.  Ik hoop het beste.
Over de koelbox vind ik niks terug op het net, het is wel een compressorijskast maar op 12v kan ze volgens mij niet. Ttz ik zie toch niet in hoe. Maar dat vind ik niet erg. Alleen vrees ik dat ik veel te veel betaald heb :X
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: In dubio over ijskast
« Reactie #34 Gepost op: april 30, 2014, 10:05:24 pm »

Das minder.
maar doe me eens een plezier trek de stekker eruit zet de koelbox ff op zijn kop (nachtje laten staan) dan omdraaien en de stekker er weer in.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: In dubio over ijskast
« Reactie #35 Gepost op: april 30, 2014, 10:07:35 pm »

Zal ik direct eens gaan doen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: In dubio over ijskast
« Reactie #36 Gepost op: mei 01, 2014, 05:49:46 am »

Flauw, ik ben zo eens ook een uur gaan rijden voor een "hartstikke goede". Kom ik daar, zitten er al wat schroefjes in het deksel, was op de foto op MP niet te zien. Maar het naarste, het 12 Volt aansluitsnoer ontbrak. Terwijl ik nog had gevraagd of het ding op 12 en 230 en gas kon. En dat kon die. Moest ik ff een snoertje gaan kopen ergens. Ik was er wel klaar mee en heb het ding laten staan. Wel balen dat ik een paar honderd km voor niets had gereden.
Ik hoop voor je dat deze koelkast verder wel goed in orde is.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: In dubio over ijskast
« Reactie #37 Gepost op: mei 01, 2014, 05:50:18 pm »

Oei dat zijn vervelende dingen. Je hebt er iig wel van geleerd bij twijfel niet kopen.
Hopen dat de tip van  Richard geholpen heeft.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: In dubio over ijskast
« Reactie #38 Gepost op: mei 01, 2014, 06:17:15 pm »

Is eigenlijk een vorm van oplichting. Zoals Mieke bij aankomst blijkt dat het een heel andere is. En bij mij, gewoon verzwijgen dat er een snoer ontbreekt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

PetraL

  • Gast
Re: In dubio over ijskast
« Reactie #39 Gepost op: mei 01, 2014, 06:41:23 pm »

Dat is echt belachelijk! Wow dan zou ik wel pissig zijn...
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: In dubio over ijskast
« Reactie #40 Gepost op: mei 01, 2014, 07:42:18 pm »

Is eigenlijk een vorm van oplichting. Zoals Mieke bij aankomst blijkt dat het een heel andere is. En bij mij, gewoon verzwijgen dat er een snoer ontbreekt.
Jammer dat veel mensen zo zijn  :(
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Mieke

  • Gast
Re: In dubio over ijskast
« Reactie #41 Gepost op: mei 01, 2014, 07:48:02 pm »

Tip van Richard heeft zijn werk gedaan. Ik kende de truk maar ik dacht dat dit alleen bij absorbtie ijskasten werkte.
Vandaag gaf de ijskast -4° na 2uurtje in het stopcontact. Vind ik dus zeer netjes. Heb hem daarna wat minder gezet en kwam op -2° uit. Nog wat zoeken kwa instelling dus maar al bij al ben ik dus zeer tevreden.
Oef, eind goed al goed.

Maar zoals Jelle zegt, eigenlijk is het puur bedrog. Ik had hem moeten laten staan maar ik heb eigenlijk te weinig haar op mijn tanden. Ik ben een beetje over mijn theewater van de rit, en mijn euro valt eigenlijk maar pas als ik mijn spul thuis sta. Mijn eigen fout!
Blijkbaar weten verkoper dat er mensen zijn zoals ik en het lukt hen dus om zo dingen te verkopen.
Maar ik mag nog tevreden zijn, de ijskast werkt, ze voldoet aan mijn eisen.

is er iemand die weet hoe je kan zien hoe ze wel of niet op 12v kan werken? Niet dat ik het nodig heb maar gewoon uit nieuwsgierigheid.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: In dubio over ijskast
« Reactie #42 Gepost op: mei 01, 2014, 07:52:35 pm »

Ik verwacht dar er dan een aparte aansluiting voor op zal moet zitten.

Mooi dat ie nu goed koelt  :J
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: In dubio over ijskast
« Reactie #43 Gepost op: mei 01, 2014, 07:57:16 pm »

vaak hebben ze 2 snoeren. En anders kun je nog altijd een omvormer gebruiken van 12 naar 230 volt. Aldi had onlangs eentje in de aanbieding voor 2 tientjes. Wel opletten hoeveel watt de koelbox gebruikt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mieke

  • Gast
Re: In dubio over ijskast
« Reactie #44 Gepost op: mei 01, 2014, 08:12:45 pm »

Twee snoeren zij er zeker niet.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal