Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Voorzieningen aan de italiaanse autoweg  (gelezen 5294 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Voorzieningen aan de italiaanse autoweg
« Gepost op: april 29, 2014, 01:30:36 pm »

Dit jaar gaan we voor het eerst na 15 jaar Frankrijk, richting Toscane Italie.
 Het is me al opgevallen dat redelijke campings na Milaan erg dun gezaaid zijn. We hebben voor overnachting 2 gelukkig een cmaping weten te vinden die als redelijk te boek stata op Zoover (Camping Arizona, nabij Parma)

Maar nu mijn vraag. In Frankrijk zijn de voorzieningen op de aires aardig goed geregeld zoals een leuk speeltuintje, tankstations, eetgelegenheden en toiletten. Kan iemand me zeggen hoe dit in Italie het geval is? Zijn er bijvoorbeeld speciale benamingen voor een goed verzorgde rustplaats? Is er ergens ook een overzcht te vinden van Italiaanse rustplekken langs de snelweg netzoals je die ook van Frankrijk hebt?
alvast bedankt voor jullie reacties!

Ben benieuwd hoe het ons gaat bevallen :K
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Voorzieningen aan de italiaanse autoweg
« Reactie #1 Gepost op: april 29, 2014, 03:14:54 pm »

zodra er een "Autogrill" of "Ciao" restaurant aanwezig is, zal de parking voldoende groot moeten zijn (en meestal met voorzieningen).

via deze link kan je op het landkaartje kijken waar je langskomt en dan de "aree di servizio" aangeven, die laat dan dmv een pop up zien welke voorzieningen er zijn.
http://www.autostrade.it/autostrade-gis/servizi.do

hoop dat je er iets aan hebt. Fijne vakantie!
Gelogd
live life outdoors

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Voorzieningen aan de italiaanse autoweg
« Reactie #2 Gepost op: april 29, 2014, 03:49:49 pm »

Swede, bedankt voor je berichtje!! Ik heb weer wat bijgeleerd vandaag :#
Kga de link ook meteen ff bekijken...
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Voorzieningen aan de italiaanse autoweg
« Reactie #3 Gepost op: april 29, 2014, 04:26:07 pm »

We rijden door Zwitserland dus VIgnets was me duidelijk maar 2 stuks lees ik? Een voor de klapper en een voor de auto? Waar hebben jullie de "sticker"geplakt? En tevens lees ik ook dat er een NL sticker aanwezig moet zijn wanneer dit niet zichtbaar is op de klapper zijn kentekenplaat?

Ik ga het me nog wel even op mijn gemakje allemaal bekijken....
Gelogd

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Voorzieningen aan de italiaanse autoweg
« Reactie #4 Gepost op: april 29, 2014, 04:39:05 pm »

Wij gaan al jaren naar toscane en vooral op de A1 zijn de voorzieningen matig. Geen speeltuintjes en bij de grote parkeerplekken met autogrill, moet je erg op je spullen passen. Er lopen daar veel dieven rond.  Op de ( gratis voor leden) kaarten van de ANWB, staan de tankstations aangegeven en daar zit ook bijna altijd een autogrill en/of toilet bij.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Voorzieningen aan de italiaanse autoweg
« Reactie #5 Gepost op: april 29, 2014, 05:01:33 pm »

Par, ik welke hoedanigheid moet ik die dieven voorstellen? Zakkenrollers bij tankstations, overvallen? Hoe ver gaat dit? Of heb je daar zelf iets naars meegemaakt?

Ik ben gene stresskip in de auto maar ben me wel zeker bewust dat er mensen zijn die narigheid willen uithalen. Zo hebben we een keer meegemaakt dat er vanaf een brug een aantal eieren op de voorruit werden gesmeten. Uiteraard niet met de ruitenwissers gewappert, en pas veel verder gestopt om schoon te maken, maar toch helemaal fijn rijden doe je dan niet hoor!

En eigenlijk zou het gewoon moeten kunnen, je autoplus klapper op een parkeerplaats even "alleen"laten staan, maar graag doe ik het niet..We proberen altijd zo de boel te regelen dat we vlakbij de auto gaan picknicken met een kleedje op het gras en bij een sanitaire stop blijft er altijd iemand bij de auto staan...

Bah, vervelende mensen zijne r toch ook.. :N
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Voorzieningen aan de italiaanse autoweg
« Reactie #6 Gepost op: april 29, 2014, 05:10:35 pm »

In ieder geval een paar jaar geleden was de staat van de snelwegen (we zijn op een camping in de buurt van Rome geweest) erg slecht; er stonden ook relatief veel auto's met een lekke band op de vluchtstrook. Waarschijnlijk is dat nog steeds het geval.


Ik moest even wennen aan de rijstijl van de Italianen, maar als je die eenmaal doorhebt dan rijden ze eigenlijk best netjes. Ze geven bijvoorbeeld best vaak ruimte om je in te laten halen, terwijl ik dan nog zat te wachten dat de betreffende persoon voorbij kwam zodat ik zelf in kon halen (als je begrijpt wat ik bedoel).
Gelogd

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Voorzieningen aan de italiaanse autoweg
« Reactie #7 Gepost op: april 29, 2014, 08:53:06 pm »

Laatste keer zijn we gewaarschuwd voor afleiders: iemand stelt je een vraag en ongemerkt neemt een handlanger wat uit je auto mee. Houd je deuren goed gesloten, en wij zorgen ervoor dat er altijd iemand bij de auto bleef. Zelf hebben we het niet meegemaakt, maar we spraken op een parkeerplaats een gezin dat het voor hun neus zag gebeuren bij een ander.  Het is georganiseerde misdaad!

Met de klapper kan je alleen parkeren tussen de vrachtauto's en dan heb je helemaal geen zicht meer op wat er rond je eigendom gebeurd.

Onze aanpak: korte stop op de A1 tussen Milaan en Bologna, we blijven dan bij de auto. De weg is daar 6 baans en goed te rijden. Tussen Bologna en Florence wordt aan de weg gewerkt, het noordelijke stuk is goed, het zuidelijke nog niet klaar en af en toe slecht.

Wij hebben ooit op een parkeerplaats langs de A1 een genpensioneerd oud mannetje getroffen die aangaf voor een paar euro op je auto te passen bij een wegrestaurant autogrill. We hebben de beste man een paar euro toegestopt en hij heeft keurig op de auto gepast.

Wij rijden naar de Toscaanse kust, via Milaan, Parma naar La Spezia over de A15, die weg is rustiger, een heel stuk relaxter en het landschap is fraaier. De stopplaatsen zijn kleiner maar veel aangenamer en minder druk. Die dieven van hierboven kom je daar doorgaans niet meer tegen.

Gaan jullie naar La Capanne bij Marina di Bibbona? Houd er rekening mee dat de laatste 20 km over de Ss1 slecht zijn. De weg is smal en het asfalt is tussen de gaten best goed....
« Laatst bewerkt op: april 29, 2014, 09:09:56 pm door par »
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re: Voorzieningen aan de italiaanse autoweg
« Reactie #8 Gepost op: april 29, 2014, 10:39:52 pm »

Arizona is een grappige echt italiaanse camping. Zeker als je op het gedeelte naast de vaste plekken komt te staan. Tip: neem je badjas mee
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Voorzieningen aan de italiaanse autoweg
« Reactie #9 Gepost op: april 29, 2014, 10:56:44 pm »

Par, bedankt voor je informatie! Wij gaan inderdaad naar Le Capanne in bibbona. a15  was ook onze bedoeling om te volgen, teminste onze Navi vind dat ook de beste weg blijkbaar :# Ik zal als extra paar ogen fungeren het laatste stuk in de hoop zo de flinke gaten te kunnen ontwijken..Denk dat rustig aan doen ook zo`beetje de enigste optie is op die we :#

Leeuw, verklaar je nader :)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal