Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Vragen over Smitveld Beauvist en de Cabanon Stratos  (gelezen 9462 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

plekvis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
Vragen over Smitveld Beauvist en de Cabanon Stratos
« Gepost op: april 30, 2014, 12:25:44 pm »

Hallo allemaal, ben nieuw hier op het forum en heb me aangemeld omdat we na meer dan 10 jaar kamperen met de tent op zoek zijn naar een vouwwagen. De reden hiervoor is dat ik steeds slechter slaap op mijn luchtbedje op de grond. Daarnaast willen we ook wat makkelijker en sneller een weekendje weg kunnen. Een caravan wil ik niet omdat ik dat niet prettig vind met rijden, en dan mis ik ook echt het gevoel van een tent :)

We hebben nu een prachtige tunneltent van de Vrijbuiter met enorm veel ruimte. We hebben 2 kids dus een beetje ruimte moet onze toekomstige vouwwagen wel hebben. We willen dan ook een vouwwagen met de uitstraling van een tent, en dan kom je al snel uit bij een Smitveld Beauvist of een Cabanon Stratos.

Vind het alle twee enorm mooie modellen. Qua model vind ik de Smitveld denk ik net iets mooier dan de Cabanon.

Wat me ecther opvalt aan de Smitveld is dat er geen ramen aan de zijkant zitten. Of zie ik dat niet goed?
Wordt dat niet enorm donker dan binnen? En hoe zit het met de ruimete binnenin? Ben zelf 1.96 dus moet wel een beetje goed kunnen staan. Kan op internet ook bijna geen foto's vinden van binnenin. Kan iemand mij vertellen of dit een beetje ruim is?
Op internet zie ik er soms voorbijkomen met een mooie boogluifel. Zoals ik het kan zien heb je daar aardig wat ruimte onder.
Ik neem aan dat deze optioneel is en niet bij elk model er bij zit.
Klopt het dat de Smitveld geen disselbak heeft? Of is dit optioneel?

Qua ruimte lijkt me de Beauvist sowieso een stuk groter. Denk dat deze qua ruimte en stahoogte wel te vergelijken is met onze tunneltent.
Verder zie ik voldoende ramen zodat er genoeg licht binnen kan komen. Bedden zijn ook lekker groot, dus dat moet met mijn lengte wel lukken.

Volgens mij zijn dit de "buitenmaten":
Smitveld 7.50 x 5.50 (zonder luifel) (41m2)
Cabanon 8.10 x 4.40 (met luifel) (35m2)

Dan is de Smitveld qua m2 dus groter.

Maar als ik de binnenmaten bekijk dan zijn die volgens mij als volgt:

Smitveld: 3.30 x 4.50 (14,85m2)
Cabanon: 5.70 x 4.40 (25m2)

Dan is de Cabanon dus een flink stuk groter.

Ik ben benieuwd of jullie mijn verhaal kunnen bevestigen en me iets meer kunnen vertellen over de kwaliteit van de modellen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gelogd

kph

  • Gast
Re: Vragen over Smitveld Beauvist en de Cabanon Stratos
« Reactie #1 Gepost op: april 30, 2014, 04:19:58 pm »

Ik heb van beide modellen geen verstand. Maar wat ik wel kan adviseren is om een vouwwagendealer te bezoeken. Naast uiterlijk en ruimte is er ook iets te zeggen voor het klapgemak. Daar had ik zelf ook nooit zo bij stilgestaan tot ik een VW workshop heb gevolgd bij Ridderbeks in Echt..........dan kom je er achter dat niet alleen het uiterlijk van de VW telt. En er zijn best veel vouwwagens die er uit zien als een tent en ook nog geschikt zijn voor een gezin met 2 kids! En als je eens een VW dealer bezoekt kun je ook gelijk naar de ruimte verdeling binnen de VW kijken. Wat de 1 groot genoeg vindt, vindt een ander misschien niet ruim genoeg.......

Succes met de zoektocht! Ik hoop dat iemand je hier nog van advies kan voorzien wat betreft uw genoemde vouwwagens!

In onze zoektocht zijn we nog altijd blijven steken bij de Cabanon Chamonix  :X

Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Vragen over Smitveld Beauvist en de Cabanon Stratos
« Reactie #2 Gepost op: april 30, 2014, 05:40:43 pm »

Misschien iets voor jouw persoonlijk om mee te nemen en mee af te wegen is niet alleen de grote van voortent en luifel en de sta hoogte is ook de lengte van de bedden. Op dit forum zijn al meerdere topics geweest van wat langere mensen die hier ook tegenaan liepen.
Gelogd

plekvis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
Re: Vragen over Smitveld Beauvist en de Cabanon Stratos
« Reactie #3 Gepost op: april 30, 2014, 10:31:42 pm »

@kph We zijn idd van plan om nog bij een dealer te gaan kijken. Kunnen we in ieder geval wat informatie op doen en eens goed vergelijken.
Cabanon Chamonix ziet er ook erg mooi uit!

@bosi Daar heb ik idd op gelet, maar de bedden in alle twee de modellen zijn lang genoeg. Die van de Cabanon is 210 en die van de Smitveld 220. Moet lukken dus!
Gelogd

GuVer

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba Game Drive (2009)
Re: Vragen over Smitveld Beauvist en de Cabanon Stratos
« Reactie #4 Gepost op: april 30, 2014, 11:25:19 pm »

Ik ken beide niet goed.  Voor het hebt gevoel van een tent en snelheid opzetten zijn Aart Kok vouwwagens ook een aanrader!
Gelogd

plekvis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
Re: Vragen over Smitveld Beauvist en de Cabanon Stratos
« Reactie #5 Gepost op: mei 01, 2014, 09:04:51 am »

Ik ken beide niet goed.  Voor het hebt gevoel van een tent en snelheid opzetten zijn Aart Kok vouwwagens ook een aanrader!

Daar heb ik idd ook mooie van gezien. Is ook nog een optie.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Vragen over Smitveld Beauvist en de Cabanon Stratos
« Reactie #6 Gepost op: mei 01, 2014, 07:36:48 pm »

 :J :J :J :J :J :J
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Vragen over Smitveld Beauvist en de Cabanon Stratos
« Reactie #7 Gepost op: mei 01, 2014, 07:59:45 pm »

:J :J :J :J :J :J
:J
:#
En anderen zullen er mogelijk anders over denken (maar die hebben dan ongelijk :# ;) ) maar ik  denk dat Aart Kok en Smitveld de wagens zijn die het sterkste 'De Waard gevoel' bieden, waarbij je bij de Smitveld nu eenmaal wat meer haringen hebt.
Dat zit 'm deels in de vorm, maar bij de Aart Kok wagens wat mij betreft toch vooral in de beschikbare kleurcombinaties, die sterk overeen komen met de kleuren van De Waard tenten.
Gelogd

plekvis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
Re: Vragen over Smitveld Beauvist en de Cabanon Stratos
« Reactie #8 Gepost op: mei 01, 2014, 08:21:25 pm »

Het hoeft niet per se een De Waard gevoel te zijn, maar meer een tent gevoel. Heb nu een tunneltent dus dan geeft een Cabanon Stratos denk ik het meeste tent gevoel t.o.v. de huidige tent.

Maar het hoeft niet per se tunneltent te zijn. De Waard gevoel is ook goed :)

Staat een mooie smitveld op marktplaats maar daar heb ik tot op heden nog geen reactie van ontvangen.
En er staat een prachtige Aart Kok Tundra, alleen staat die in groningen, beetje erg ver uit de buurt :(

En deze kunnen we voor € 3250 krijgen: http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m804896028-wolder-hoggar-3-bj-2013.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Voordeel is dat ie maar een jaar oud is, maar gezien het topic hier op dit forum over de mankement twijfel ik of het een goede keuze is.
Gelogd

GuVer

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba Game Drive (2009)
Re: Vragen over Smitveld Beauvist en de Cabanon Stratos
« Reactie #9 Gepost op: mei 01, 2014, 09:17:11 pm »

Voor een gezin met 4 personen is de luifel die erbij zit wellicht klein.
Gelogd

plekvis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
Re: Vragen over Smitveld Beauvist en de Cabanon Stratos
« Reactie #10 Gepost op: mei 01, 2014, 09:45:36 pm »

Luifel lijkt idd niet heel groot. Maar volgens mij is daar nog wel wat voor te krijgen.

Deze kunnen we voor 3000 euro kopen:

http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m801477762-complete-smitveld-beauvist-vouwwagen-4-tot-6-personen.html

Maar vind dat nog best veel geld voor een klapper van 11 jaar oud, of ben ik gewoon te zeikerig ;)
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Vragen over Smitveld Beauvist en de Cabanon Stratos
« Reactie #11 Gepost op: mei 01, 2014, 09:56:28 pm »

Ik zou voor een cabanon gaan :-)
Gelogd

GuVer

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba Game Drive (2009)
Re: Vragen over Smitveld Beauvist en de Cabanon Stratos
« Reactie #12 Gepost op: mei 01, 2014, 10:55:30 pm »

Aangezien je het hebt over weekendjes weg zou ik de opklap snelheid mee laten wegen als belangrijk argument.
Ik weet niet welke het snelste opzet.
Ook prijzen zijn lastig te beoordelen. Al bij een dealer geweest om vouwwagens live te bekijken? Brengt je soms op andere gedachten omdat je dan de constructie en het materiaal kunt voelen.
Gelogd

plekvis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
Re: Vragen over Smitveld Beauvist en de Cabanon Stratos
« Reactie #13 Gepost op: mei 02, 2014, 09:02:57 am »

Opzet snelheid is idd belangrijk, maar ik neem aan dat de nieuwere modellen allemaal redelijk snel op te zetten zijn.
De filmpjes over de smitveld zijn in ieder geval veelbelovend. Dat gaat in 10 minuten. Zijn natuurlijk wel geoefende opzetters maar dan nog.

Dealer staat voor komen weekend op het programma.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Vragen over Smitveld Beauvist en de Cabanon Stratos
« Reactie #14 Gepost op: mei 03, 2014, 07:43:35 am »

Opzet snelheid is idd belangrijk, maar ik neem aan dat de nieuwere modellen allemaal redelijk snel op te zetten zijn.
De filmpjes over de smitveld zijn in ieder geval veelbelovend. Dat gaat in 10 minuten. Zijn natuurlijk wel geoefende opzetters maar dan nog.

Dealer staat voor komen weekend op het programma.
Dan hebben ze flink in dat filmpje zitten knippen ;)
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal