Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Droogmolen op de dissel  (gelezen 10346 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Droogmolen op de dissel
« Gepost op: mei 11, 2014, 08:44:01 pm »

Hallo allen,
Tot heden hebben we hand-  thee-  en vaatdoekjes te drogen gehangen op de scheerlijnen, maar daar wilden we een beetje vanaf. Dus hebben we -ook voor handwasjes- een kloek wasrekje gekocht dat inmiddels ook gewoon in huis gebruikt wordt en wat we vanwege de -zelfs opgeklapte- grootte bij nader inzien een beetje onhandig vinden om in de klapper te leggen. Dus overwegen we nu een inklapbare droogmolen voor op de dissel. Iemand ervaring met zo'n ding? Handig? Of juist onhandig?
Ik hoor het graag. :)
« Laatst bewerkt op: mei 11, 2014, 09:23:57 pm door Frankie »
Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: Droogmolen op de dissel
« Reactie #1 Gepost op: mei 11, 2014, 09:13:18 pm »

Simpel droogrekje van de blokker of zo. Kost een habbekrats en is variabel inzetbaar.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Droogmolen op de dissel
« Reactie #2 Gepost op: mei 11, 2014, 09:20:24 pm »

Simpel droogrekje van de blokker of zo. Kost een habbekrats en is variabel inzetbaar.
Ja,die hadden/hebben we dus, van Leifheit. En die is mooi en prima plat te maken, maar heeft opgeklapt een vrij groot oppervlak, wat we niet echt handig vinden.
Gelogd

thasala

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 132
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2009
Re: Droogmolen op de dissel
« Reactie #3 Gepost op: mei 11, 2014, 09:20:43 pm »

Wij gebruiken ook een inklapbare droogmolen, niet op de dissel maar met een lichtgewicht standaard.
Bevalt goed, kan veel op en neemt nauwelijks ruimte in beslag.

De standaard zet ik altijd wel met haringen vast tegen het omwaaien.
http://www.vrijbuiter.nl/kampeerartikelen/huishoudelijke-artikelen/vrijbuiter-outdoor-droogmolen-4-arms/
http://www.vrijbuiter.nl/kampeerartikelen/huishoudelijke-artikelen/vrijbuiter-outdoor-droogmolenstandaard/
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Droogmolen op de dissel
« Reactie #4 Gepost op: mei 11, 2014, 11:41:56 pm »

Wij hebben een paar meter waslijn mee en een bos wasknijpers :J Ik vind zo'n droogmolen op de dissel altijd zo'n caratsjoe ding :#
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Droogmolen op de dissel
« Reactie #5 Gepost op: mei 12, 2014, 12:02:55 am »

Ik vind zo'n droogmolen op de dissel altijd zo'n caratsjoe ding :#
Snap ik. Maar bij zo'n carabah kijk je uit je raam tegen zo'n droogmolen aan. Met een (althans onze) klapper staat-ie lekker uit het zicht achter de tent. :)
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Droogmolen op de dissel
« Reactie #6 Gepost op: mei 12, 2014, 01:07:12 pm »

Wat onze ervaring met droog rekken is, is dat ze ingeklapt inderdaad erg plat zijn maar het neemt best wel veel ruimte in. Een droogmolen hebben we ook gehad... pfffffff onding. Wat wij nu doen is we nemen 2 extra tentpalen mee en een waslijntje en dat knopen we aan elkaar met wel (als enigste nadeel) 2 extra scheerlijnen erbij en het staat perfect. Is ook nog eens op hoogte verstelbaar ivm grote handdoeken. Ideaal voor ons want een waslijntje en 2 tentpaaltjes nemen nauwelijks ruimte in.
Gelogd
Jevipro

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: Droogmolen op de dissel
« Reactie #7 Gepost op: mei 12, 2014, 01:18:32 pm »

Ja,die hadden/hebben we dus, van Leifheit. En die is mooi en prima plat te maken, maar heeft opgeklapt een vrij groot oppervlak, wat we niet echt handig vinden.

Voor mij maakt dat grote oppervlak helemaal niets uit. Zoals je stelt is dit juist een voordeel wanneer hij uitgeklapt is. En het rekje gaat zonder problemen op- of onder het bed mee en neemt daar nagenoeg geen ruimte in. 
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Droogmolen op de dissel
« Reactie #8 Gepost op: mei 12, 2014, 01:32:34 pm »

En het rekje gaat zonder problemen op- of onder het bed mee en neemt daar nagenoeg geen ruimte in.
Het gekke met iets dat plat is en een groot oppervlak heeft, is dat net als met stoeltjes en de campingtafel, het alleen maar weinig ruimte inneemt als dat wat er boven en dat wat eronder zit, ook plat is. Dus het 'weinig ruimte innemen' werkt alleen als je zo'n rekje plat op de bodem legt of plat op allerlei andere zaken die gezamenlijk een plat oppervlak opleveren. Omdat het zo'n relatief groot oppervlak is, ligt er vervolgens altijd wel iets onder wat je eerder nodig hebt, of omgekeerd, ligt het onder dingen die je de bak niet uit tilt. Ik kan het niet anders uitleggen. Wij vinden het i.i.g. geen feest.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Droogmolen op de dissel
« Reactie #9 Gepost op: mei 12, 2014, 06:40:20 pm »

« Laatst bewerkt op: mei 12, 2014, 07:30:47 pm door KlapJoeri »
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Droogmolen op de dissel
« Reactie #10 Gepost op: mei 12, 2014, 07:14:54 pm »

. Wat wij nu doen is we nemen 2 extra tentpalen mee en een waslijntje en dat knopen we aan elkaar met wel (als enigste nadeel) 2 extra scheerlijnen erbij en het staat perfect. Is ook nog eens op hoogte verstelbaar ivm grote handdoeken. Ideaal voor ons want een waslijntje en 2 tentpaaltjes nemen nauwelijks ruimte in.
doen wij ook al jaren, maar nog maar 1x gebruikt. Vaak zijn er wel een paar bomen of palen in de buurt waar we onze waslijn aan bevestigen. overigens is die waslijn gewoon een simpel gevlochten koord van ca. 6mm op een klosje bij de Action vandaan. Werkt perfect, neemt amper ruimte in.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Kuipje

  • Gast
Re: Droogmolen op de dissel
« Reactie #11 Gepost op: mei 12, 2014, 07:18:47 pm »

Wij hebben een simpel droogrekje van de ikea. Het grote voordeel vind ik dat ik het bij regen in z'n geheel kan binnenzetten om verder te drogen.
Gelogd

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 213
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
Re: Droogmolen op de dissel
« Reactie #12 Gepost op: mei 16, 2014, 04:39:30 pm »

Wij gebruiken deze van de Ikea: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80242892/

Kost geen drol, lekker opvouwbaar en makkelijk mee te nemen. Leg 'm op een bed of schuif 'm ergens tussen.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Droogmolen op de dissel
« Reactie #13 Gepost op: mei 16, 2014, 04:42:17 pm »

Ik heb overlegd met de wasbaas, maar ze is er nog niet uit wat we uiteindelijk gaan doen.  :#
Gelogd

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: Droogmolen op de dissel
« Reactie #14 Gepost op: mei 16, 2014, 08:50:56 pm »

Hoor van de zus van onze wasbaas dat op de dissel niet handig is ivm mogelijke schaduw van de carahatschoe (vouwwagen zal niet veel anders zijn, rekje zet je in de zon) Hebben zelf zo'n vehikel met uitklap poten van de Uitbuiter in Roden....  Handig....
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal