Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: poten van bermkeuken jamet arizona 2001  (gelezen 6638 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

newklapper

  • Gast
poten van bermkeuken jamet arizona 2001
« Gepost op: mei 19, 2014, 12:27:30 pm »

Hoi allemaal,

de poten (witte u vormig buis) van de bermkeuken is tijdens het rijden over een drempel los gekomen. Daardoor is hij helaas verbogen en geknikt. ::)

Weet iemand hoe ik hier aan kan komen?

Ik hoor graag van jullie, andere oplossingen zoals nieuwe poten maken zijn ook welkom. 8)

Gr Newklapper

Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: poten van bermkeuken jamet arizona 2001
« Reactie #1 Gepost op: mei 19, 2014, 02:37:58 pm »

Ai bekend probleem, wij zijn een van de stelpootjes verloren een paar jaar terug omdat de klemmen de poten niet goed tegenhielden.
Terugbuigen kan je proberen. Vervangen wordt wat lastiger, je zou een goede maat buis kunnen halen en daarmee langs een loodgieter kunnen gaan die hebben een buigtang voor buizen.
Wij hebben tijdenlijk de keuken op een oude kist gezet, tot ik een nieuw pootje gemaakt heb (juiste diameter buis kopen, gaatje boren, klemschroefje er op, en dopje er onder....)
De oude buizenbak van de tentenwinkel ik Ermelo bleek net de juiste maat te bevatten.
Gelogd

newklapper

  • Gast
Re: poten van bermkeuken jamet arizona 2001
« Reactie #2 Gepost op: mei 19, 2014, 07:36:23 pm »

Hoi Boswachter,

Bedankt voor je reactie. Ben bang dat ik inderdaad wat anders moet gaan verzinnen.

Ik zag in een ander topic dat Ben uit Andijk speciale wieltjes maakt, ziet er goed uit. 

Misschien weet iemand of er in de hoeken poten geplaatst kunnen worden? Ik bedoel daarmee te zeggen of er aan de binnenkant vierkante profielen zitten waar je die poten in kan schuiven. Zoals bij de nieuwere versie. Voor de duidelijkheid; onze arinzona is van 2001/2002.

Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: poten van bermkeuken jamet arizona 2001
« Reactie #3 Gepost op: mei 21, 2014, 10:58:43 am »

Dan denk ik dat je op het betere hobbyisme uit gaat komen. Je zou een frame kunnen (laten) lassen dat die vierkante buisjes in de hoeken biedt.
Dat kan je met pop nagels aan het keukentje bevesitigen (waar je eerst het oude onderstel afhaalt, zijn ook pop nagels dus uitboren is te doen)
Let wel op dat je het frame roestvrij maakt..... En dan vier poten met wielen.
Enige waar je dan nog tegenaan kan lopen is ongelijk terrein. Als je in de vierkante houders voor de pootjes (met voldoende lengte!) gaten maakt dan kan je met een split pen de hoogte per poot aanpassen als de keuken naar de juiste plek is gerold. Als je de keuken regelmatig wilt verplaatsen (buiten koken met mooi weer en weinig wind) dan is dat minder handig.
Het meest handige voorlopig lijkt me de optie van de buis en de loodgieter, of iets kopen wat dezelfde hoogte geeft (kratje bier o.i.d.) en dat aan een kant onder de keuken plaatsen.
succes ermee.
Gelogd

PCM_Smeets

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re: poten van bermkeuken jamet arizona 2001
« Reactie #4 Gepost op: augustus 02, 2014, 04:17:38 pm »

Wij hebben hetzelfde probleem nu. Jamet texas Super de luxe van 2002. Ook pootjes omlaag gekiept net voor de Gotthard. Pootjes kapot. En ook ik moet het opnieuw zien te fabriceren.... heeft iemand nog meer ideeën of foto's van hoe het opgelost is? Heb ook de ronde buizen onder de keuken hangen.

Baal ik wel van. Had ze ook liever in de keuken gehad met van die vierkanten buizen. maar helaas.
Gelogd

PCM_Smeets

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re: poten van bermkeuken jamet arizona 2001
« Reactie #5 Gepost op: augustus 05, 2015, 11:02:19 am »

Hoi allemaal,

de poten (witte u vormig buis) van de bermkeuken is tijdens het rijden over een drempel los gekomen. Daardoor is hij helaas verbogen en geknikt. ::)

Weet iemand hoe ik hier aan kan komen?

Ik hoor graag van jullie, andere oplossingen zoals nieuwe poten maken zijn ook welkom. 8)

Gr Newklapper


En? Is je probleem opgelost? En hoe heb je het gedaan? Wij moeten ook alles laten vervangen omdat het nu zo scheef als een hoepel is......
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: poten van bermkeuken jamet arizona 2001
« Reactie #6 Gepost op: augustus 05, 2015, 05:59:55 pm »

Je zou aan de zijkant een plaat aluminium kunnen maken met daarop 2 kokers waarin dan weer poten kunnen schuiven. Meteen de kokers onder een hoek zetten waardoor de keuken stabieler komt te staan.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: poten van bermkeuken jamet arizona 2001
« Reactie #7 Gepost op: augustus 05, 2015, 08:02:46 pm »

Een cv-buis van 22 mm is bij een bouwmarkt te krijgen. Buigijzer lenen of huren. Of bij een loodgieter dit laten buigen. Met standaard materiaal uit de campingzaak kun je dit zelfs verstelbaar maken.
Gelogd

G.Suelmann

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 211
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country bj 2008
Re: poten van bermkeuken jamet arizona 2001
« Reactie #8 Gepost op: augustus 07, 2015, 09:36:22 am »

Ik heb ze nog wel origineel voor je liggen aangezien ik die van ons heb vervangen door poten met wielen ( de ben uit andijk versie)
Gelogd
Live today to create a memory for tomorrow...

newklapper

  • Gast
Re: poten van bermkeuken jamet arizona 2001
« Reactie #9 Gepost op: augustus 07, 2015, 09:39:36 am »

Ik heb het opgelost door half Nederland af te bellen en zo heb ik zengevonden.  :>
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: poten van bermkeuken jamet arizona 2001
« Reactie #10 Gepost op: augustus 07, 2015, 11:18:47 am »

Ik heb het opgelost door half Nederland af te bellen en zo heb ik zengevonden.  :>

vertel! of een fotootje....wellicht hebben anderen daar ook wat aan
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

newklapper

  • Gast
Re: poten van bermkeuken jamet arizona 2001
« Reactie #11 Gepost op: augustus 07, 2015, 11:32:32 am »

Ik heb ze vorig jaar al gevonden bij een jamet dealer die er toevallig 2 2e hands had liggen, topic was van vorig jaar mei ;-).

Inmiddels deze vw verkocht omdat we een klapper willen die sneller op te klappen is. Waarschijnlijk een trigano odysee 😊
Gelogd

PCM_Smeets

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re: poten van bermkeuken jamet arizona 2001
« Reactie #12 Gepost op: augustus 13, 2015, 11:04:05 pm »

Ik heb ze nog wel origineel voor je liggen aangezien ik die van ons heb vervangen door poten met wielen ( de ben uit andijk versie)

Oh echt? En wat wil je ervoor hebben? Kun je me evt privé mailen?!

Alvast bedankt
Gelogd

Vlekje

  • Gast
Re: poten van bermkeuken jamet arizona 2001
« Reactie #13 Gepost op: augustus 14, 2015, 01:21:41 am »

Hee ook wij hebben dat probleem met onze Jamet pootjes van de keuken,ook hier zijn ze naar beneden geklapt,ik wij wMoeten ze ook gaan vervangen,kan iemand ons vertellen hoe dat moet.of heeft iemand toevallig nog pootjes over, wij hebben een Louisiana uit 1999 en zijn ronde pootjes
Gelogd

yellowwww

  • Gast
Re: poten van bermkeuken jamet arizona 2001
« Reactie #14 Gepost op: juni 14, 2017, 03:54:29 pm »

Bij ons ook pootjes verbogen. Heb zo goed mogelijk terug gebogen, keuken blijft wel staan maar daar is ook alles mee gezegd.  Onder het rijden zet ik nu de pootjes vast met twee spanbandjes.

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal