Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Aart Kok - Tempo 100 keuringsdagen  (gelezen 9840 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jansje53

  • Gast
Aart Kok - Tempo 100 keuringsdagen
« Gepost op: mei 26, 2014, 10:02:11 pm »

Ter info: Aart Kok maakt (ook via dit forum) reclame voor haar Tempo 100 keuringsdagen in Heemstede. Misschien goed om hierbij te vermelden dat er voor de keuring 140 euro wordt gerekend. Als je zelf de keuring laat uitvoeren door DEKRA (ik kwam op dit idee via een post op dit forum) wordt de keuring voor 111 euro uitgevoerd op de door jou aangegeven plek (dus minimale eigen reistijd & -kosten). Ik heb bij Aart Kok nagevraagd waarom het bij hun duurder is. Het antwoord was dat zij de door hun gemaakte kosten doorberekenen en dat als ik voordelig een Tempo 100 vignet wil hebben, ik het beste de DEKRA thuis kan laten komen.
Die tip neem ik graag ter harte....  ;)

 
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Aart Kok - Tempo 100 keuringsdagen
« Reactie #1 Gepost op: mei 26, 2014, 10:30:21 pm »

Ik heb bij Aart Kok nagevraagd waarom het bij hun duurder is. Het antwoord was dat zij de door hun gemaakte kosten doorberekenen
Tja, Aart Kok moet nu eenmaal ook eten. :)
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Aart Kok - Tempo 100 keuringsdagen
« Reactie #2 Gepost op: mei 27, 2014, 12:25:00 am »

Moet efficiënter kunnen. Dekra komt voorrijden. Aart Kok organiseert Tempo 100 dagen als service. 1+1 = 2 dan toch? Aart Kok laat Dekra op locatie komen, Dekra keurt meerdere karretjes en bespaart op voorrijden ed. Berekent een lagere prijs door aan Kok. Kok berekent de "normale" Dekra prijs door aan de klant. Iedereen blij.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Aart Kok - Tempo 100 keuringsdagen
« Reactie #3 Gepost op: mei 27, 2014, 08:02:31 am »

Moet efficiënter kunnen. Dekra komt voorrijden. Aart Kok organiseert Tempo 100 dagen als service. 1+1 = 2 dan toch? Aart Kok laat Dekra op locatie komen, Dekra keurt meerdere karretjes en bespaart op voorrijden ed. Berekent een lagere prijs door aan Kok. Kok berekent de "normale" Dekra prijs door aan de klant. Iedereen blij.
Klopt. Dat denk ik ook altijd bij Albert Heijn: 'dat moet slimmer kunnen'. Als Albert Heijn nou zijn producten bij de Lidl afneemt, dan hoeft de Lidl alleen maar naar het distributiecentrum van Albert Heijn te rijden. Kan Albert Heijn geld verdienen en de producten tegen de Lidl prijs verkopen. I:
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Aart Kok - Tempo 100 keuringsdagen
« Reactie #4 Gepost op: mei 27, 2014, 08:25:03 pm »

Klopt. Dat denk ik ook altijd bij Albert Heijn: 'dat moet slimmer kunnen'. Als Albert Heijn nou zijn producten bij de Lidl afneemt, dan hoeft de Lidl alleen maar naar het distributiecentrum van Albert Heijn te rijden. Kan Albert Heijn geld verdienen en de producten tegen de Lidl prijs verkopen. I:

Geen gek idee. De Lidl is goed en goedkoop, de AH is heel behoorlijk, duurder, maar biedt meer service. Maar waarom zou ik helemaal naar een tempo 100 keuringsdag rijden (wat dus tijd en geld kost) als ik voor minder  geld en tijd de Dekra op de stoep heb en de formulieren krijg thuis gestuurd? Hoef je niet eens voor thuis te blijven. Da's én duur én geen service...
« Laatst bewerkt op: mei 27, 2014, 08:54:15 pm door sanderv »
Gelogd

buzzin

  • Gast
Re: Aart Kok - Tempo 100 keuringsdagen
« Reactie #5 Gepost op: mei 27, 2014, 08:45:02 pm »

hangt er natuurlijk van af waar je vandaan moet komen.....
Ik woon ruim genomen 5 minuten bij Aart Kok vandaan....dus dat is makkelijker dan gedoe met de Dekra :)
Gelogd

Jansje53

  • Gast
Re: Aart Kok - Tempo 100 keuringsdagen
« Reactie #6 Gepost op: mei 27, 2014, 10:19:41 pm »

Moet efficiënter kunnen. Dekra komt voorrijden. Aart Kok organiseert Tempo 100 dagen als service. 1+1 = 2 dan toch? Aart Kok laat Dekra op locatie komen, Dekra keurt meerdere karretjes en bespaart op voorrijden ed. Berekent een lagere prijs door aan Kok. Kok berekent de "normale" Dekra prijs door aan de klant. Iedereen blij.

Volgens mij is er pas sprake van "iedereen blij" als DEKRA een volgeplande keuringsdag heeft en in ruil hiervoor korting geeft, Aart Kok deze korting doorberekend aan zijn klanten en die klanten (die anders niet naar de showroom zouden komen) tijdens het wachten geïnteresseerd raken in een nieuwe aankoop! ;)
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Aart Kok - Tempo 100 keuringsdagen
« Reactie #7 Gepost op: mei 30, 2014, 07:00:53 pm »

Zoals veel aanverwante zaken bij Aart Kok, is ook de tempo 100 keuring er veel te duur. Welke gemaakte kosten hebben ze het over? Dat zit toch ook in de 111 euro van Dekra en ook die verdienen er op. Nee, de exclusiviteit trekken ze verder dan alleen hun tenttrailers helaas.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Aart Kok - Tempo 100 keuringsdagen
« Reactie #8 Gepost op: mei 30, 2014, 07:13:46 pm »

Volgens mij is er pas sprake van "iedereen blij" als DEKRA een volgeplande keuringsdag heeft en in ruil hiervoor korting geeft, Aart Kok deze korting doorberekend aan zijn klanten en die klanten (die anders niet naar de showroom zouden komen) tijdens het wachten geïnteresseerd raken in een nieuwe aankoop! ;)

Waarom? Als er één komt is het voor Dekra toch al voldoende interessant? Of ze nou naar het priveadres van die persoon gaan of naar een andere bestemming maakt niet uit. Dus inderdaad, welke extra kosten? Als er twee zijn, scheelt het al één keer voorrijkosten en zou het dus al goedkoper moeten kunnen... De service en de verdienkansen voor Aart Kok zit hem in het ter plekke kunnen leveren en monteren van onderdelen om de boel geschikt te maken voor tempo 100 en eventuele bijverdiensten in de vorm van een ijskarretje oid. Maar gewoon de service en de reclame die dit kan opleveren is ook heel wat waard. Goed voor het merkgevoel. Maar dan moet je het natuurlijk niet duurder maken dan wanneer ze gewoon bij je thuis komen.
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Aart Kok - Tempo 100 keuringsdagen
« Reactie #9 Gepost op: juni 03, 2014, 03:01:43 pm »

Misschien een stomme vraag, maar waarom en waar heb je deze sticker nodig?
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Aart Kok - Tempo 100 keuringsdagen
« Reactie #10 Gepost op: juni 03, 2014, 03:08:40 pm »

De stikker is alleen geldig in Duitsland; met stikker mag je 100km/u, zonder stikker mag je 80km/u

......... en verder mag je zonder stikker in Frankrijk gewoon 130km/u, in  Belgie 120km/u en in ons eigen land 90km/u

......... voor alle snelheden geldt: (daar waar toegestaan)


Overigens geldt de stikker altijd voor de combinatie, dus trekauto en aanhangen. Ofwel: Nieuwe auto is nieuwe keuring aanvragen. Ik vraag me altijd af of al die mensen die met die Tempo-100 stikker bezig zijn, ook wel met de vouwwagen door Duitsland rijden.
« Laatst bewerkt op: juni 03, 2014, 03:13:27 pm door C5CCV »
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Aart Kok - Tempo 100 keuringsdagen
« Reactie #11 Gepost op: juni 03, 2014, 03:32:07 pm »

Bedankt voor deze info. maar voor die meer dan 100 euro neem ik het risico wel, als ik al door Duitsland ga rijden.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Aart Kok - Tempo 100 keuringsdagen
« Reactie #12 Gepost op: juni 03, 2014, 06:56:17 pm »

Citaat
Overigens geldt de stikker altijd voor de combinatie, dus trekauto en aanhangen. Ofwel: Nieuwe auto is nieuwe keuring aanvragen.

Zolang je (nieuwe) auto en de aanhanger aan de eisen blijft voldoen mag je in Duitsland 100km/uur rijden met een goedgekeurde aanhanger, dus opnieuw keuren is niet nodig, bijvoorbeeld ook niet als je nieuwe banden er op zet.
Voor de rest ben ik het helemaal met je eens, ook in het licht van hun plannen om tol te gaan vragen. Denk dat veel mensen dan Duitsland sowieso gaan mijden.
Gelogd

JLuttikholt

  • Gast
Re: Aart Kok - Tempo 100 keuringsdagen
« Reactie #13 Gepost op: juni 03, 2014, 07:16:49 pm »

Volgens mij gaan we ook nog steeds masaal naar Frankrijk. Daar wordt ook tol geheven.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Aart Kok - Tempo 100 keuringsdagen
« Reactie #14 Gepost op: juni 03, 2014, 08:01:35 pm »

Overigens geldt de stikker altijd voor de combinatie, dus trekauto en aanhangen. Ofwel: Nieuwe auto is nieuwe keuring aanvragen.
Nee hoor. De trekkende auto wordt niet bij de keuring zelf betrokken. Elke auto die voldoet aan de eisen voor het trekkende voertuig (waaronder bijvoorbeeld de aanwezigheid van ABS) maakt de keuring van de aanhanger/klapper/cara geldig.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal