Ik blijf zo'n tempo 100 keuring een geval van ambtelijke geldklopperij vinden.
Specificaties van zowel trekauto als klapkar zijn bekend dus een keuring in deze is totaal overbodig.
Wanneer auto of klapkar in basis niet voldoen aan de eisen is een keuring wellicht/misschien/eventueel noodzakelijk/wenselijk.
Maar ja misschien denk ik te simpel
en kan iemand mij de noodzaak van zo'n keuring wel uitleggen.
Vooraf de voorwaarden vermelden waar zowel auto als vouwwagen moet voldoen.
Daaronder een simpel grafiekje of tabelletje en iedereen weet waar hij/zij aan toe is.
- Auto A (type en jaargang kan gespecificeerd worden) i.c.m. vouwwagen A (type en jaargang kan gespecificeerd worden) Zijn altijd goedgekeurd. Geen keuring nodig.
- Auto A (type en jaargang kan gespecificeerd worden) i.c.m. vouwwagen B (type en jaargang kan gespecificeerd worden) Goedgekeurd mits vouwwagen de navolgende................ aanpassingen/modificaties aanbrengt. Hiervoor keuring.
- Auto B (type en jaargang kan gespecificeerd worden) is niet geschikt en kan daarom nooit een Tempo 100 krijgen. Hiervoor geen keuring nodig.
Hoe simpel kan het zijn. Maar ja in deze opzet zijn er beduidend minder keuringen en dus minder inkomsten. Vandaar mijn stelling dat deze procedure van keuring simpelweg een vorm van ambtelijke geldklopperij is door overbodige - en onzinnige wet-regelgeving.
Ik rijd een Peugeot 508 uit 2012 met een CC uit 2009. Het zou toch een formaliteit moeten zijn om een tempo 100 sticker legaal te mogen voeren. Nee dus-