Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Bed voorzien van latte bodem?  (gelezen 5553 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kuipje

  • Gast
Bed voorzien van latte bodem?
« Gepost op: mei 29, 2014, 09:56:59 pm »

Wij hebben een neptune, van een jaar of 6 oud. Net voor de tijd van de lattenbodems in dit model. Nu zitten we te dubben om de plank te gaan vervangen door lattenbodems. Heeft iemand dit al eens zelf gedaan! Zo ja, hoe? Tips graag!
Gelogd

Kuipje

  • Gast
Re: Bed voorzien van latte bodem?
« Reactie #1 Gepost op: mei 29, 2014, 09:59:23 pm »

Nou flauw hoor...tik je even snel een berichtje, plaats je het en dan zie je een dikke spelfout die je met tapatalk niet kan wijzigen. Er moet dus lattenbodem in de titel staan.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 639
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Bed voorzien van latte bodem?
« Reactie #2 Gepost op: mei 29, 2014, 10:48:32 pm »

Ach foutje kan gebeuren toch. Kan je niet helpen onze safari heeft een lattenbodem, ligt wel heerlijk.  Ken je het frolic systeem misschien is dat ook mogelijk? Wel duurder denk ik.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Bed voorzien van latte bodem?
« Reactie #3 Gepost op: mei 29, 2014, 10:55:28 pm »

Ik denk dat je beter voor een vervangend matras kan gaan als je een verbetering wilt. Ik denk dat het lastig wordt om een goede plank en een goede lattenbodem te maken en volgens mij zorgt een frollic systeem ervoor dat je moeite krijgt om het geheel weer in te klappen.

Een ander matras kan van beter materiaal gemaakt worden. In het verleden, en wellicht nog steeds, was er een sponsor op dit forum die matrassen kan maken voor vouwwagens.

Ikzelf slaap er overigens prima op het standaard matras. Wel met een hoofdkussen, anders lig ik niet lekker.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Bed voorzien van latte bodem?
« Reactie #4 Gepost op: mei 30, 2014, 07:28:35 am »

Misschien kun je een foto plaatsen van hoe het er uit ziet met de plank. Want er zal ook een frame zijn waar de plank op is gemonteerd. Dan kunnen we meekijken/denken. Je zult waarschijnlijk wel een lattenbodem moeten zien te vinden met de juiste afmetingen. Of liever 2 smallere.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Kuipje

  • Gast
Re: Bed voorzien van latte bodem?
« Reactie #5 Gepost op: mei 30, 2014, 09:36:28 pm »

De plank is inderdaad gemonteerd op het frame, die kan er volgens mij (in theorie) zo afgeschroefd. Het scharnier waarmee je het bed uitklapt, zit dus ook aan het frame. Evenals de poten die het bed ondersteunen.
. Hoop dat de foto's het een beetje duidelijk maken.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Bed voorzien van latte bodem?
« Reactie #6 Gepost op: mei 31, 2014, 06:39:41 am »

Op zich zou daar toch een lattenbodem op te plaatsen moeten zijn lijkt me. Alleen de juist maat zien te vinden. Bij de Jametic zit de lattenbodem ook op het frame vastgeschroefd. Hou er alleen rekening mee dat de hulpveer wellicht te licht kan zijn als lattenbodems zwaarder zijn dan de houten plank van nu. En dat de lattenbodems dikker zijn dan de plank. Alles moet natuurlijk nog wel passen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

NormanDriel

  • Gast
Re: Bed voorzien van latte bodem?
« Reactie #7 Gepost op: mei 31, 2014, 01:16:27 pm »

De nieuwere modellen zijn tegenwoordig vanaf de fabriek voorzien van een frame met lattenbodems. Je zou eens kunnen informeren bij de Wit of je dit frame ook los kunt bestellen. Als je oude bedplank stuk is zou je toch ook zoiets moeten kunnen bestellen.

Ik ben al een aantal keer bij de Wit geweest en het verbaast me dat er eigenlijk geen losse onderdelen van Cabanon in de winkel liggen. Ik heb het niet gevraagd maar het zou toch mogelijk moeten zijn om specifieke onderdelen van Cabanon te kunnen bestellen.

suc6 met je zoektocht
Gelogd

didus

  • Gast
Re: Bed voorzien van latte bodem?
« Reactie #8 Gepost op: juni 25, 2014, 05:40:09 pm »

wij hebben ook een Neptune. met plank.
wij hebben het matras vervangen door een traag schuimmatras van 8 cm en er onder schotels van het frolic systeem.
slaapt perfect nu een nadeel is dat de schotels moeten worden verwijderd als de vouwwagen dicht moet.
want et een 8 cm matras heb je geen ruimte meer om de schotels te laten zitten.
maar ja, voor wat slaapcomfort heb ik het er wel voorover.

Eric
Gelogd

kweep

  • Gast
Re: Bed voorzien van latte bodem?
« Reactie #9 Gepost op: juni 25, 2014, 05:48:14 pm »

De nieuwere modellen zijn tegenwoordig vanaf de fabriek voorzien van een frame met lattenbodems. Je zou eens kunnen informeren bij de Wit of je dit frame ook los kunt bestellen. Als je oude bedplank stuk is zou je toch ook zoiets moeten kunnen bestellen.

Ik ben al een aantal keer bij de Wit geweest en het verbaast me dat er eigenlijk geen losse onderdelen van Cabanon in de winkel liggen. Ik heb het niet gevraagd maar het zou toch mogelijk moeten zijn om specifieke onderdelen van Cabanon te kunnen bestellen.

suc6 met je zoektocht

Het is allemaal te bestellen, maar het is zelfs maar de vraag of het in Frankrijk op voorraad is. Een paar simpele stokken duurt al een paar weken omdat het een afwijkende (Franse) diameter is...
Gelogd

hgtenheuw

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 20
  • Combi Camp Country 2017
Re: Bed voorzien van latte bodem?
« Reactie #10 Gepost op: juni 26, 2014, 10:01:17 am »

Wij hebben een Mercury met plank. Wij hebben 2 self-inflatable matjes onder de gewone matras liggen. Slaapt prima!
Dit matje ligt dan ook over het bankje, waardoor je die niet voelt. Met een lattenbodem is dit wel zo....
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Bed voorzien van latte bodem?
« Reactie #11 Gepost op: juni 26, 2014, 10:50:30 am »

...........Wij hebben 2 self-inflatable matjes onder de gewone matras liggen. Slaapt prima! ......


Deze constructie hadden wij de laatste jaren met onze Conway ook; was een hele verbetering, het enige wat lastig bleef was het losse matras van het bankje.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal