Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Zibro R 224 TC (85 m³)  (gelezen 3557 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Qwaqa

  • Gast
Zibro R 224 TC (85 m³)
« Gepost op: juni 01, 2014, 02:04:00 pm »

Nadat het simpele elektrische kacheltje vorig jaar niet voldoende bleek hebben we ook een goedkope gaskachel gekocht. Dat ding verwarmt de tent als een dolle, maar dat geldt ook voor het gasverbruik.

Eigenlijk geeft het teveel warmte, maar als ik 'm op z'n laagst zet gaat 'ie uit. En, ik heb het idee dat het niet zo heel gezonde manier van verwarmen is.

De Zibro R 224 TC lijkt de 'kleinste' in de Zibro reeks, maar nog altijd voor een ruimte van 85 m³. Ik schat dat de voortent 30 m³ is, dus dat ding heeft meer dan 2x de capaciteit. Volgens de website kan je de vlam niet echt regelen, niet anders dan de lont een beetje hoger of lager te zetten.

Ik vraag me dus af of zo'n Zibro ook niet veel te veel warmte afgeeft...
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Zibro R 224 TC (85 m³)
« Reactie #1 Gepost op: juni 01, 2014, 02:45:56 pm »

Grootste voordeel van de zibro's is de verhouding tussen verbruik en warmte opbrengst. Echter wil je (bijna) geurloos kunnen stoken ben je afhankelijk van de relatief dure zibra brandstof. Ze nemen ook relatief veel ruimte in als je op reis gaat en ze moeten rechtop worden vervoerd. Wij hebben een 1 ceramische cel camping gaz verwarmer die rechtstreeks op bijvoorbeeld een 901 tank wordt geschroefd voor als je voor het slapen gaan de kou even uit de tent wilt hebben. Voor langdurige verwarming heb ik een twee ceramische element gas verwarmer die met een reduceer aan elke gas fles past. Beide elementen zijn appart te regelen/gebruiken. Bij elk verbrandings proces onstaat waterdamp en CO2, dus ventileren blijft zowel bij de zibro als bij gasverwarming noodzakelijk. Electrische ventilator kachel zou ook nog een optie zijn zolang je maar meer dan 6A ter beschikking hebt, anders wordt het wat krap met de andere stroom verbruikers.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Zibro R 224 TC (85 m³)
« Reactie #2 Gepost op: juni 01, 2014, 03:50:03 pm »

Grootste voordeel van de zibro's is de verhouding tussen verbruik en warmte opbrengst. Echter wil je (bijna) geurloos kunnen stoken ben je afhankelijk van de relatief dure zibra brandstof. Ze nemen ook relatief veel ruimte in als je op reis gaat en ze moeten rechtop worden vervoerd. Wij hebben een 1 ceramische cel camping gaz verwarmer die rechtstreeks op bijvoorbeeld een 901 tank wordt geschroefd voor als je voor het slapen gaan de kou even uit de tent wilt hebben. Voor langdurige verwarming heb ik een twee ceramische element gas verwarmer die met een reduceer aan elke gas fles past. Beide elementen zijn appart te regelen/gebruiken. Bij elk verbrandings proces onstaat waterdamp en CO2, dus ventileren blijft zowel bij de zibro als bij gasverwarming noodzakelijk. Electrische ventilator kachel zou ook nog een optie zijn zolang je maar meer dan 6A ter beschikking hebt, anders wordt het wat krap met de andere stroom verbruikers.
Nadeel van CampinGaz is de hoge prijs voor het gas. Wij hebben een 4200 Watt gasstraler, helaas ook overbemeten, op een groene fles. Stookt het op de laagste stand in een ogenblik erg warm. Er zijn ook kleinere stralertjes te koop met minder capaciteit. Ik denk als je er eentje kunt vinden van max. ca.2000 Watt en met 2 standen, je aardig uit de voeten kunt. Ze zijn er wel, maar je moet even zoeken. W?ij willen ook wel een lichtere, maar hebben nog niet echt ons best gedaan er eentje te vinden omdat we de laatste 2 jaar in Frankrijk geen kachel nodig hebben gehad.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Qwaqa

  • Gast
Re: Zibro R 224 TC (85 m³)
« Reactie #3 Gepost op: juni 01, 2014, 04:08:20 pm »

Ik vraag me dus af of zo'n Zibro ook niet veel te veel warmte afgeeft...
Gelogd

klapkei

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 105
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2014; ex - Trigano Vendome
Re: Zibro R 224 TC (85 m³)
« Reactie #4 Gepost op: juni 01, 2014, 08:00:34 pm »

Ik kan de Zibro SRE 229 TC aanbevelen. Werkt op Zibro brandstof en heeft daarnaast ook 230V nodig voor de elektronica. Je stelt de gewenste temperatuur met een + en - knopje in en alles gaat vanzelf, eigenlijk net als thuis  :). De kachel regelt zelf zijn vermogen tussen 0,8 en 3,2 kW. Daar krijg je de hele tent snel mee warm zonder dat je na een poosje de tent uit zweet. Werkt ook mooi geruisloos trouwens. Nadeeltje: Het is best een flink apparaat om mee te nemen.
http://www.zibro.nl/932/zibro-sre-229-tc-120-m3.htm
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re: Zibro R 224 TC (85 m³)
« Reactie #5 Gepost op: juni 01, 2014, 09:15:09 pm »

Hier ook de Zibro 229 sre, kan ik prima aanbevelen. Gebruik deze voornamelijk in de garage tijdens het schoonmaken van de mtb in de winter. Hier durf ik prima mee in hetkoude voorjaar weg te gaan, maar ja hoeft alleen een kleine cocoon op te warmen
Gelogd

els

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 70
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon
Re: Zibro R 224 TC (85 m³)
« Reactie #6 Gepost op: juni 01, 2014, 10:08:15 pm »

Wij hebben de zibro hybrid.  Kan verwarmd worden alleen electrisch op 400 en 800 watt. Bij koud weer de petroleum erbij. Bevalt erg goed.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal