Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Kluisje in Kavango  (gelezen 2818 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Kluisje in Kavango
« Gepost op: juni 13, 2014, 11:47:03 pm »

Hallo
Wie heeft er ooit een kluisje in zijn Aart Kok Kavango gemaakt en wil daar foto's van maken? We denken erover om dit voor de vakantie te doen maar we twijfelen over een goede plek. In een van de opbergvakken links of rechts lijkt het meest logisch maar dan moet je telkens je bed optillen om wat op te bergen of er weer uit wilt halen. Aangezien wij een Kavango met loungebank hebben is dat dus niet heel handig. Ik ben benieuwd naar jullie ideeen.
Gelogd

Kariba

  • Gast
Re: Kluisje in Kavango
« Reactie #1 Gepost op: augustus 30, 2014, 11:58:53 am »

Hallo,

Een beetje late reactie. Ik heb de helft van de rechter bak van onze Kariba gamedrive met hout verstevigd ( 2 lagen multiplex rondom) en onder het bestaande deksel, een luik met een inbraakwerend slot en dievenklauwen gemaakt. Niet zo goed als een zware metalen kluis, maar wel zo goed als de keukendeur thuis. het was wel een paar avondjes werk. Helaas heb ik er geen foto van.

groet,

Arnaud
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Kluisje in Kavango
« Reactie #2 Gepost op: augustus 30, 2014, 12:32:49 pm »

Ik was jouw vraag nog niet eerder tegen gekomen maar nu pas door de reactie van Kariba. Waarom plaats je de kluis niet in het keukenblok? Makkelijker monteren en je kan er ook makkelijker bij om de spullen in te leggen, zelfs onderweg! In een van de bedbanken lijkt logisch omdat we altijd de neiging hebben een kluis te verstoppen, maar is onhandig omdat je steeds het bed omhoog moet doen om bij de kluis te komen.

Het keukenblok is van metaal en dus niet breekbaar en met wat verstevigingen kan je daar redelijk gemakkelijk een robuust geheel van maken. Zeker als je hem in een hoekplaatst dan kan je hem aan de achterkant en onderkant van het keukenblok vast maken. Beide kanten zijn zeer moeilijk bereikbaar en de meeste kluizen worden geforcereerd bij de plaats waar ze vast zijn gemaakt. Daarna kan men dan namelijk in alle rust de kluis op gaan breken op het slot want dat gaat meestal met veel geweld/ herrie gepaard.

En als je niet zo'n heel diep model kiest kan je zelfs nog spulletjes voor de kluis zetten zodat hij ook niet direct zichtbaar is.

Ook dus gelijk een tip voor iedereen die thuis een kluis heeft: zet hem vast aan de grond en niet alleen aan de muur. Een muur is vaak van gibsbeton of gipsplaat en een vloer van beton. Met een goede verankering krijg je de kluis echt niet los uit beton maar gibo of hout is veel makkelijk. Helaas is een collega van mij hier pas achter gekomen toen geboefte in zijn vakantie had ingebroken en een groot gat in de gibomuur achter lieten. Hij had de kluis niet in de vloer verankert omdat hij het zonde van het parket vond  ::)
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Kluisje in Kavango
« Reactie #3 Gepost op: augustus 31, 2014, 08:27:16 am »

Bedankt voor de tips. We hebben het uiteindelijk als volgt opgelost, we hebben dit kluisje bij bol.com gekocht: http://www.bol.com/nl/p/beaumont-geldkist-met-cijferslot-inclusief-bakje/9200000010475953/ omdat we perse een cijferslot wilde. Anders loop je alsnog met een sleutel te hannessen.
Ik heb vervolgens een opening in de zijkant gemaakt zodat daar een stalen kabel met coating in kon. Deze kabel legde we om een van de achterpoten en beide openingen kwamen in het kluisje vast te zitten. Ik zal hier eens een keer een foto van maken, dat maakt het wellicht wat duidelijker. Natuurlijk niet 100% veilig, zoals geen enkele oplossing voor op de camping, maar het houdt de gelegenheids dief genoeg tegen.
Wij hebben ook de keuken overwogen, maar omdat deze van ons altijd los naast de tent staat, vonden we het niet veilig als iedereen telkens ziet dat je daar al je waardevolle spullen in doet.

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal