Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Tempo 100  (gelezen 2641 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GroeneMalawi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2012
Tempo 100
« Gepost op: juni 16, 2014, 01:16:24 pm »

Vorig jaar schokbrekers laten aanbrengen en wagen alsnog laten voorzien van Tempo 100 keuring.
Eerder dat jaar op vakantie geweest naar Oostenrijk met 80 over de Duitse autobahn. Ik weet het, velen rijden met ruim 100, ook zonder keuring. Wel lekker zuinig gereden, maar lage snelheid is een ramp, en ook niet veilig eigenlijk.

Dit jaar beschikken we dus over de sticker, maar waar laten we hem op de Malawi ? Vanuit de dealer is er een metalen schildje vastgeschroefd op de keuken. Zoals je ziet hebben we de sticker er nog niet op gezet, want we zijn nog niet overtuigd van deze oplossing. Iemand suggesties ? Hoe hebben jullie dat opgelost ?

Blijft zo'n schildje een beetje zitten ? Ik bedoel, het dekzeil haakt er steeds achter, het ding steekt nu eenmaal uit. Het geeft mij geen solide indruk. En toen we de keuken openden op de parkeerplaats (zie foto), bleek het schildje maar net de grond niet te raken. Herinner me nog de camping van vorig jaar, waarvan de plek zo schuin was, dat de bodem onder de keuken 20 cm hoger was dan aan de disselkant. De klep van de keuken raakte toen al bijna de grond, dus zou het schildje toen afgebroken of verbogen zijn geweest, had het er toen op gezeten  :N
« Laatst bewerkt op: juni 16, 2014, 04:33:33 pm door GroeneMalawi »
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Tempo 100
« Reactie #1 Gepost op: juni 16, 2014, 09:05:35 pm »

Waarom bevestig je hem niet aan / op het dekkleed?
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Tempo 100
« Reactie #2 Gepost op: juni 16, 2014, 11:22:19 pm »

Waarom bevestig je hem niet aan / op het dekkleed?

Mag dat? Moet de sticker moet op een vast deel aan de aanhanger bevestigd zijn? En blijft zo'n ding wel zitten op een flexibele ondergrond?
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Tempo 100
« Reactie #3 Gepost op: juni 17, 2014, 06:42:54 am »

Waarom zou het niet mogen? Ik meen me te herinneren dat iemand anders op dit forum dat ook al heeft gedaan op een holtkamper. Volgens mij gaat het om zichtbaarheid, en je moet altijd de keuringspapieren ook bij je hebben, dus ze kunnen altijd nog controleren of je hem wel werkelijk hebt.
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Tempo 100
« Reactie #4 Gepost op: juni 17, 2014, 08:38:13 am »

Wij hebben de sticker ook op zo'n bordje zitten en inderdaad kun je de klep van de keuken niet helemaal open doen bij inladen of uitladen. Dan gebruiken we die stalen kettinkjes. Op de camping kan de klep wel helemaal open, dan staat de keuken hoger, op de wieltjes. Het is een flexibel bordje, ik zie er geen probleem in.
Gelogd

dennismaus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 69
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: Tempo 100
« Reactie #5 Gepost op: juni 30, 2014, 09:32:19 pm »

Ik heb de sticker op onze malawi gewoon op het afdekzeil geplakt. Volgens de vriendelijke mevrouw van de dekra was vooral het certificaat van belang bij mogelijke controle.
Gelogd

Kemp74

  • Gast
Re: Tempo 100
« Reactie #6 Gepost op: juni 30, 2014, 10:06:55 pm »

Zijn er speciale bordjes voor de 100km sticker? Toevallig vandaag laten keuren. Maar de sticker moet nog worden bevestigd op de een of andere manier.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal