Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Poten keuken Cabanon  (gelezen 2515 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ikkeja

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
Poten keuken Cabanon
« Gepost op: juli 10, 2014, 09:36:32 am »

Van de week ben ik bij Hornbach geweest om wielen te halen voor de keuken. Wielen waren er genoeg maar de montagestiften lagen er niet (ook niet in de andere bakken).

Nu ben ik een beetje aan het zoeken naar andere mogelijkheden. Weet iemand van jullie de buiten / binnenmaat van de poten? Dit i.v.m. extenders die ik wil bestellen...

Alvast bedankt!
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Poten keuken Cabanon
« Reactie #1 Gepost op: juli 10, 2014, 10:17:56 am »

De poten zijn 20x20x1,25. Ikzelf heb hiervoor wielen besteld bij wielenoutlet.nl:
2x 50 mm dubbel zwenkwiel, T5-D50, 2x 50 mm dubbel zwenkwiel met rem, T6-D50, 4x Vierkante expander diam.  20-22 mm, EVC20-22/M10. In eerste instantie dacht ik die expander wel te kunnen verkleinen, zodat die rechtstreeks in de pootjes zou passen, maar dat heb ik toch maar niet gewaagd. Ik heb toen 4 stukken ALU buis van 25x25x2 gemaakt (op 25cm, maar denk er nog aan om dat te verminderen tot 20cm), en 4 dopjes in de poten gedaan, waarin ik in het midden een gat van 10mm heb geboord.
Werkt perfect, is zeer stabiel en door de dubbele wielen zakken ze ook niet zomaar weg in de grond. Enigste nadeel is dat je ze ergens moet laten tijdens het transport.

Gelogd

Ikkeja

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
Re: Poten keuken Cabanon
« Reactie #2 Gepost op: juli 10, 2014, 12:56:42 pm »

Dank!

Zojuist expanders 17mm besteld. Deze passen als het goed is rechtstreeks in de pootjes. Alleen nog de wielen erop en klaar :-)

Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Poten keuken Cabanon
« Reactie #3 Gepost op: juli 10, 2014, 01:59:38 pm »

Waar heb je die besteld? Handig om te weten. Overigens moet je er wel rekening mee houden, dat je een extra gat nodig hebt omdat je originele gat voor het omhooghouden van pootjes nu is 'dichtgemaakt' door je bevestiging. (En zonder gat zou ik niet doen, een pootje wat losschiet tijdens het rijden overleeft het echt niet, en de auto achter je heeft ook een probleem(pje))
Gelogd

Ikkeja

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
Re: Poten keuken Cabanon
« Reactie #4 Gepost op: juli 10, 2014, 02:18:39 pm »

Je hebt helemaal gelijk van dat extra gat!

expanders: http://www.neita.nl/winkel/wielenbevappexpvknt.html

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal