Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Spanband om vouwwagen heen?  (gelezen 15622 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Spanband om vouwwagen heen?
« Gepost op: juli 31, 2014, 04:22:39 pm »

Hallo allen,
We zagen op vakantie soms onderweg vouwwagens voorbij komen die nog een extra spanband om de vouwwagen heen doen. Op zich niet zo'n gek idee, want als het elastiek van het dekzeil begeeft dan ligt alles over grote afstand op de snelweg en is je vakantie voorbij. Doen jullie dit ook? Ik heb nog een spanband liggen met haken die zou ik onder onze Kavango kunnen vasthaken aan de het frame waarop de rest van de wagen vastgeschroefd zit. Goed idee?
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Spanband om vouwwagen heen?
« Reactie #1 Gepost op: juli 31, 2014, 04:26:40 pm »

ik zorg gewoon dat de elastiek goed is en het dekzijl zelf
meer dan genoeg .
moet ik wel erbij zeggen dat die van de cocoon wel erg strak zit
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Spanband om vouwwagen heen?
« Reactie #2 Gepost op: juli 31, 2014, 07:08:08 pm »

Ik had ook extra een spanband om de vouwwagen voor het opwapperende zeil. Maar afgelopen mei ben ik die spanband ergens in Frankrijk ineens kwijtgeraakt.  :? Kwamen we tijdens rust op een parkeerplaats achter. Dat was toch best gek!!  Nu het elastiek ingekort en wappert het niet meer. Ik gebruik nu ook geen spanband meer.  :#
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Spanband om vouwwagen heen?
« Reactie #3 Gepost op: juli 31, 2014, 09:18:53 pm »

Dat is de reden dat ik met een grote boog om dit soort bagagevergrotende aanhangsels heen rij.
De 'goede' uiteraard daargelaten, je komt af en toe bouwsels achterop onderweg. ::)
Grote en/of zware objecten, vastgezet met een spin.
Als de (metaal)moeheid toeslaat, wil je niet weten wat een chaos dat veroorzaakt.
Meestal gaat het gelukkig goed. " ....dat doen wij al jaaaaaren zo".

Heb 1 keer een fiets van een dakdrager vliegles zien krijgen met 120km/h. Nou, je weet niet wat je ziet. ::)

Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Spanband om vouwwagen heen?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 01, 2014, 12:17:43 am »

Wij leggen de picknicktafel en een opgerolde opdekmatras op de keuken, deze hebben we eerst vast gemaakt met een spin/spanband-ding, daarna pas het zeil erover.
Gelogd

RonvanTilburg

  • Gast
Re: Spanband om vouwwagen heen?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 01, 2014, 02:50:47 am »

ik heb mijn bagage onder het zeil met een spanbandje vast gelegd, vind ik een veiliger idee, als de stiek van het afdekzeil knapt ligt het tenminste nog (even) vast,

Ik heb drie rijen met spullen er op ligen, de voorste en achterste zit vast met een spanbandje de middelste niet omdat deze spanband kapot schuurt op het rem meganisme
Gelogd

Wuppie_84

  • Gast
Re: Spanband om vouwwagen heen?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 01, 2014, 08:02:46 am »


Hoi,

Wij zitten er ook aan te denken om een spanband om de vouwwagen te doen. Maar dan echt rond de vouwwagen. We zagen van de week dat de profiel waren de slotjes van de deur achter blijven haken, erg dun is op die plekken. Dus wij gaan er een spanband omheen doen om de deur dicht te houden. Mocht ik moeten remmen en er verschuift iets in de wagen, dat de deur niet open kan breken. Na de vakantie op zoek naar een nieuw profiel.

Groetjes
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Spanband om vouwwagen heen?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 01, 2014, 10:18:15 am »

Bij de Cocoon zit het dekzeil vast met een zeer stevige ritssluiting.
Het elastiek dient niet alleen om e.e.a. nog eens extra vast te zetten, maar ook (en vooral?) om het dekzeil strak te trekken.
Een extra spanband is dus niet nodig.
Ook ik verbaas mij regelmatig over de constructies die sommigen op hun autodak of de aanhanger (bagagebak of vouwwagen) bouwen. Wonderlijk genoeg gaat het gelukkig heel vaak wel goed, ondanks de hoge snelheden waarmee ze mij voorbij scheuren.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Spanband om vouwwagen heen?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 01, 2014, 12:32:03 pm »

Bij mij past alles in de bak, dus heb verder niks meer onder het zeil liggen dat kan verschuiven. Ik had het spanband om de keuken omdat het zeil daar heel irritant omhoog ging tijdens het rijden. Maar nu het elastiek strakker zit heb ik daar geen last meer van. Voor mij geen spanbanden meer. Doe ik overigens wel voor de zekerheid om de dakkoffer.
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Spanband om vouwwagen heen?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 01, 2014, 10:30:24 pm »

Ik heb de spanband eromheen gedaan alleen voor de extra zekerheid. Ik heb hem aan de onderkant vast gemaakt aan de chassisbalken.

Gelogd

eptver

  • Gast
Re: Spanband om vouwwagen heen?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 02, 2014, 10:21:40 am »

Wij hebben het bagagerek er nog overheen gemonteerd zitten. Hier komt wel een creatuur op voor de campingstoelen en een fiets. Kan niet wachten totdat de jongste geen campingbedje + matras meer nodig heeft. Dat scheelt een hoop ruimte en kan het dan waarschijnlijk allemaal in de bak. Alleen dan 3 fietsen op het rek.
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Spanband om vouwwagen heen?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 02, 2014, 10:33:09 am »

Ik heb de spanband eromheen gedaan alleen voor de extra zekerheid. Ik heb hem aan de onderkant vast gemaakt aan de chassisbalken.



Zoals ik begrijp heb je nu 1 spanband, dwars om je vw heen. En globaal in het midden.
Als je het goed wilt  zou je beter 3 stuks kunnen doen, verdeeld.
Mocht het elastiek toch ooit eens knappen, heeft de wind vat op het zeil voor en achter de spanband.
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Spanband om vouwwagen heen?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 02, 2014, 10:38:04 am »

Ja dat klopt Mars, hij zit ruw weg in het midden van de wagen. Je hebt wel gelijk dat 3 spanbanden beter zou zijn dus misschien dat ik dat nog wel ga doen. Maar al dit alles is natuurlijk slechts voor extra zekerheid. Want ik denk dat het elastiek wat er standaard omheen zit, de boel boel prima op zijn plek houdt.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Spanband om vouwwagen heen?
« Reactie #13 Gepost op: augustus 02, 2014, 10:47:42 am »

Spanbanden doe ik er ook om heen.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Emmer

  • Gast
Re: Spanband om vouwwagen heen?
« Reactie #14 Gepost op: augustus 08, 2014, 04:39:02 pm »

Er zit veel verschil in de afdekzeilen van de verschillende merken. Die van Aart kok is echt wel een dikke, goed passende, strak zittende afdekhoes. Ook de elastiek is veel dikker dan bij de meeste merken. Voordat die breekt heb je wellicht al enkele jaren zichtbare slijtage eraan gehad.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal