Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: gewone koelkast  (gelezen 16095 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

claudia2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 60
gewone koelkast
« Gepost op: augustus 03, 2014, 11:37:10 am »

Hey

Iemand ervaring met een gewone koelkast in de voortent?? We vinden de gewone koelboxen zo onpraktisch en nu vond ik tweedehands een barmodel koelkast van zanussi....die staat nu als extra koelkast in de garage en koelt supergoe.

Ik zou graag die koelkast meenemen deze vakantie, is dit een goede beslissing, iemand ervaring?

Alvast bedankt O0
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: gewone koelkast
« Reactie #1 Gepost op: augustus 03, 2014, 11:53:33 am »

Nu heb ik zelf een koelbox die prima voldeed, echter als ik hieraan te kort aan gehad dan kon ik op de camping voor een prikkie een koelkast huren. Voordeel geen gesleep en het verplicht rechtop vervoeren.
Gelogd

padi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: conway classic
    • FB
gewone koelkast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 03, 2014, 11:54:33 am »

Wij hebben dit jaar voor het eerst een gewone koelkast tafelmodel meegenomen en voor ons is dit de beste beslissing geweest sinds we kamperen. Veel meer ruimte dan z'n koelbox en altijd koud :) w
Gelogd
Je bent niet verantwoordelijk voor het hoofd wat je gekregen hebt, maar wel voor de smoel die je trekt.

claudia2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 60
Re: gewone koelkast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 03, 2014, 12:00:36 pm »

Gingen jullie naar het zuiden? En de koelkast bleef ok?
Gelogd

claudia2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 60
Re: gewone koelkast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 03, 2014, 12:06:21 pm »

Ik bedoel, de koeling bleef ok ?  ::)

Gelogd

maartenvb

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 25
  • Merk Vouwwagen: Jamet Montana
Re: gewone koelkast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 03, 2014, 01:12:51 pm »

het moment dat er een compressor in je koelkast zit kan je veel beter koelen dan een absorptiekoelkast!
absorptie gaat tot ongeveer 18°C onder de buitentemperatuur, bvb je zit in zuidfrankrijk buiten is het 38° dan zal je box het moeilijk hebben
bij een compressorkoelkast kan je veel beter koelen, zorg dat hij goed waterpas staat ivm olieretour en niet in de volle zon
indien nodig een klein ventilatortje op de achterkant en alles blijft heel goed koud
nadelen zijn wel het grotere transportgewicht en je moet hem idd rechtop vervoeren, als je hem plat legt 24 uur wachten, doe je dit niet
dan kan de inspuiting verstoppen met compressorolie en kan je de koelkast gelijk weggooien. het cappilairtje krijg je zelfs met 200 bar niet meer open.
herstellingen op huishoudkoelkasten wordt niet meer gedaan omdat er R600a inzit, met andere woorden een mengeling tussen butaan en propaan
daar ga ik niet met de lasbrander aan beginnnen!

ik hoop dat dit voldoende info is!

Gelogd

padi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: conway classic
    • FB
Re: gewone koelkast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 03, 2014, 02:48:10 pm »

Wij zijn naar het zuiden geweest dat klopt ( Kroatië ) met temperaturen van boven de 30 graden blijft de koelkast gewoon op de ingestelde temp.
Wij vervoeren de koelkast wel rechtop in de koffer van de auto, deze gaat koud in de auto samen met enkele pakken bevroren sap en vlees zodat hij avonds nog steeds koud is.
Gelogd
Je bent niet verantwoordelijk voor het hoofd wat je gekregen hebt, maar wel voor de smoel die je trekt.

villeke

  • Gast
Re: gewone koelkast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 03, 2014, 07:10:16 pm »

Gewoon een campingkoelkast met compressor. Werkt geweldig! Een mobicool b40 hebben wij
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: gewone koelkast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 03, 2014, 07:34:08 pm »

Wij hebben eens in San Marino gestaan met 43C. Dan komt een absorbtie echt te kort! Nu hebben we een losse Mobicool compressor en een Mobicool comoressor in de keuken. Het is nu 33C en de koelkast staat op 3C..
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: gewone koelkast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 03, 2014, 08:04:13 pm »

Klopt ik heb ook een mobicool b40 hybride,  ideaal onderweg op 12 v koelen en in het hotel en op de camping op 220 in de comressorstand de koeling regelen.
Gelogd

NormanDriel

  • Gast
Re: gewone koelkast
« Reactie #10 Gepost op: augustus 06, 2014, 09:12:20 pm »

Ook wij hebben een tafelmodel koelkast met vriesvakje. Deze speciaal passend voor in de disselbak aangekocht voor nog geen € 100,-.
Nou ik zou nooit meer zonder willen: altijd koud, veel ruimte en je hoeft niet te graven om de boter te pakken.
Ik heb wel een klein ventilatortje achter de koelkast staan omdat het in Italie wel heel heet is in de voortent.

De koelkast ligt het hele jaar in de disselbak en we zetten hem een uurtje of twee rechtop voordat hij aangaat.
Al die verhalen over 24 uur laten staan zullen best waar zijn maar hij doet het al jaren perfect op deze manier.

dus mijn advies........ gewoon een echte koelkast, als je ruimte hebt om hem mee te nemen.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: gewone koelkast
« Reactie #11 Gepost op: augustus 06, 2014, 11:35:38 pm »

Zit je ook niet enorm met het gewicht van een "echte" koelkast? Ik heb boven een verjaardags koelkastje staan (tafelmodel) en die is toch echt wel zwaarder dan de absorbtie uit de klapper. Dan mag hij wel beter koelen maar gewicht is ook wat.

Trouwens: mij is opgevallen dat de koelkast uit de klapper (absorbtie dus) véél beter koelt als hij helemaal vol is dan half leeg. Dus ik smijt er van alles in om hem vol te houden. Ik heb altijd koud bier!
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: gewone koelkast
« Reactie #12 Gepost op: augustus 07, 2014, 11:19:19 am »

het moment dat er een compressor in je koelkast zit kan je veel beter koelen dan een absorptiekoelkast!
absorptie gaat tot ongeveer 18°C onder de buitentemperatuur, bvb je zit in zuidfrankrijk buiten is het 38° dan zal je box het moeilijk hebben

Dat gaat voor die van ons (absorptie) niet op: Dankzij de geoptimaliseerde absorptietechniek levert hij uitstekende koelprestaties tot 33 °C onder omgevingstemperatuur en werkt hij volledig geluidloos. De CombiCool RC 2200 EGP biedt 41 liter inhoud en een perfecte vormgeving van de binnenruimte die het koelen tot acht flessen van 2 liter mogelijk maakt. Voor comfortabel transport van het toestel zijn zijdelingse grepen voorhanden.  http://www.dometic.com/nl/Europe/Netherlands/Vrijetijd/Koelboxen-en-vriezers/Product/?productdataid=90170

Trouwens: mij is opgevallen dat de koelkast uit de klapper (absorbtie dus) véél beter koelt als hij helemaal vol is dan half leeg. Dus ik smijt er van alles in om hem vol te houden. Ik heb altijd koud bier!

Dat hebben wij ook gemerkt, dus ook bij ons altijd vol.
« Laatst bewerkt op: augustus 07, 2014, 11:26:13 am door Ccindy »
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

padi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: conway classic
    • FB
Re: gewone koelkast
« Reactie #13 Gepost op: augustus 07, 2014, 11:41:00 am »

2biertjes een fles wijn en wat fris en hij is vol en dan moet er nog eten in.

Ieder heeft natuurlijk zijn eigen voorkeur maar voor ons is 40 liter gewoon te klein plus het  feit dat absorptie koelboxen niet snel en in warme klimaten onvoldoende koelen.
« Laatst bewerkt op: augustus 07, 2014, 11:45:44 am door padi »
Gelogd
Je bent niet verantwoordelijk voor het hoofd wat je gekregen hebt, maar wel voor de smoel die je trekt.

DannyST

  • Gast
Re: gewone koelkast
« Reactie #14 Gepost op: augustus 07, 2014, 05:19:23 pm »

Gewoon een campingkoelkast met compressor. Werkt geweldig! Een mobicool b40 hebben wij

wij hebben het hybride model. Echt geniaal zo'n compressorkoelkast  :>
Moest na een koude nacht altijd het water in de zon zetten om de fles te ontdooien  :J
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal