Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Opvouw vraag  (gelezen 5206 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Opvouw vraag
« Gepost op: augustus 10, 2014, 11:31:08 am »

Op de facebook pagina van Aart kok kwam ik dit filmpje tegen: https://www.youtube.com/watch?v=havwucRpzWg#t=94
Daarin is te zien hoe de Zambezi River moet worden opgevouwen. Wat mij opvalt is dat zij expliciet zeggen dat al het tentdoek buiten het frame moet liggen als je de tent opvouwt.
Hoe zit dit nu eigenlijk bij de Kavango? Wij vouwen tot nu toe telkens het tentdoek naar binnen toe op als we hem opvouwen. Bij elke stap als de tent naar achter gaat, vouwen we het doek ertussen. En als laatste houden we de beide zijkantflappen buiten het frame en gooien deze pas eroverheen als de tent helemaal plat ligt. Mijn vraag is; doen we dit goed? En hoe doen jullie dit?
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Opvouw vraag
« Reactie #1 Gepost op: augustus 10, 2014, 12:30:39 pm »

Wat mij opvalt is dat zij expliciet zeggen dat al het tentdoek buiten het frame moet liggen als je de tent opvouwt.
Even voor de goede orde: bij de Riverlodge/Livingstone hoef je de tent (ook) niet persé buiten het frame te leggen. Dat is alleen een voorwaarde om te kunnen inpakken zonder de tent op te hoeven zetten.
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Opvouw vraag
« Reactie #2 Gepost op: augustus 10, 2014, 12:57:43 pm »

Is die afdekhoes de enige? Je krijgt toch zo vuil, water en ongedierte in je wagen?
Gelogd
Groeten,

Erik

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Opvouw vraag
« Reactie #3 Gepost op: augustus 10, 2014, 01:52:48 pm »

 Eeen beetje  :off (beetje maar hoor ;) )

Is die afdekhoes de enige? Je krijgt toch zo vuil, water en ongedierte in je wagen?
Hoezo? Bij de Zambezi is de onderkant een gesloten bak van glasvezel/polyester en bij de Livingstone een gesloten bak van staal met hout en andere wagens zijn van staal of alu/hout. De afdekhoes wordt rondom aan de wagenbak geritst en daarna met elastieken naar beneden afgespannen. Knappe mier die daar naar binnen weet te komen. :)
« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2014, 01:54:39 pm door Frankie »
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Opvouw vraag
« Reactie #4 Gepost op: augustus 10, 2014, 03:00:50 pm »


Eeen beetje  :off (beetje maar hoor ;) )
Hoezo? Bij de Zambezi is de onderkant een gesloten bak van glasvezel/polyester en bij de Livingstone een gesloten bak van staal met hout en andere wagens zijn van staal of alu/hout. De afdekhoes wordt rondom aan de wagenbak geritst en daarna met elastieken naar beneden afgespannen. Knappe mier die daar naar binnen weet te komen. :)

Ok, ik zag op de video niet een rits, alleen maar wat elastieken. Ik dacht, oef daar komt snel vuil en ongedierte binnen. Maar idd met een rits geen issue.
Gelogd
Groeten,

Erik

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Opvouw vraag
« Reactie #5 Gepost op: augustus 10, 2014, 03:50:30 pm »

Hoe zit dit nu eigenlijk bij de Kavango? Wij vouwen tot nu toe telkens het tentdoek naar binnen toe op als we hem opvouwen. Bij elke stap als de tent naar achter gaat, vouwen we het doek ertussen. En als laatste houden we de beide zijkantflappen buiten het frame en gooien deze pas eroverheen als de tent helemaal plat ligt. Mijn vraag is; doen we dit goed? En hoe doen jullie dit?

Wij doen het precies hetzelfde:

  • tijdens het naar achteren klappen van de voortent begeleiden we het doek zodat het op de bedden komt te liggen.
  • daarna frommelen we de laatste strookjes en flapjes tussen de stangen zodat er niks uitsteekt
  • vervolgens slaan we de schuine stroken van de voortent inwaards en leg ik alles netjes
  • dan gaat het verbindings T-stuk er tussenuit  en wordt het klapbed vast gezet met de zwarte riem
  • dan het bed met zijn 2-en inklappen
  • als laatste loop ik de hete tent na: doe ik de riempjes met de witte haakjes goed, trek ik de tentpezen recht en de flap (zie foto) rechtomhoog

« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2014, 03:57:31 pm door KenJo »
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

MJB

  • Gast
Re: Opvouw vraag
« Reactie #6 Gepost op: augustus 10, 2014, 06:12:54 pm »

Even voor de goede orde: bij de Riverlodge/Livingstone hoef je de tent (ook) niet persé buiten het frame te leggen. Dat is alleen een voorwaarde om te kunnen inpakken zonder de tent op te hoeven zetten.

Dat is ook wat de dame in het filmpje duidelijk zegt na ongeveer een minuut: "als je het systeem van laden en lossen wilt gebruiken,  moet je zorgen dat de hele tent buiten en frame ligt".
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Opvouw vraag
« Reactie #7 Gepost op: augustus 10, 2014, 08:41:52 pm »

Ok bedankt mensen en Kenjo voor de foto. Ik denk dat wij het inderdaad dan goed doen. Ik heb er nog eens over nagedacht maar ook al zou je het willen, dan nog kun je bij een Kavango niet het doek buiten het frame houden bij het inklappen. En als het bij jou al een paar jaar goed gaat (ik neem aan dat je hem al zo lang hebt) dan zal het wel de goede methode zijn. Doen jullie de schuine flappen nu tussen de stokken op het laatst of leg je ze er bovenop? Dit laatste doen wij en dat houdt het doek wel netjes. Ik kan geen filmpjes van het inklappen vinden alleen van het opbouwen van de Kavango.
« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2014, 08:49:30 pm door Cadillacfreak »
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Opvouw vraag
« Reactie #8 Gepost op: augustus 11, 2014, 09:47:19 am »

De schuine flappen leggen wij inderdaad bovenop. En wij hebben de wagen nu 4 jaar en ik denk dat ik hem nu een keer of 20 opgezet heb.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Opvouw vraag
« Reactie #9 Gepost op: augustus 12, 2014, 11:14:59 am »

Dan ga ik helemaal op jouw adviezen af. :)
Gelogd

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Re: Opvouw vraag
« Reactie #10 Gepost op: augustus 16, 2014, 09:41:29 am »

Wij doen het inklappen exact hetzelfde als Kenjo. Nooit problemen gehad.
Alleen even opletten bij het scharnierpunt. In ons geval heeft daar 1 keer het tentschort klem gezeten.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal