Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Steunstokken Zambezi River Lodge / Aart Kok Livingstone  (gelezen 3656 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Steunstokken Zambezi River Lodge / Aart Kok Livingstone
« Gepost op: augustus 17, 2014, 08:08:43 pm »

Tijdens onze vakantie zijn beide aluminium steunstokken (optioneel nodig om de voorste tentboog te ondersteunen als je deze omhoog wilt zetten voor meer doorloopruimte) net onder de klem geknikt. We hebben ze weer rechtgebogen maar vervolgens weer geknikt. Een stok is daardoor al tijdens de vakantie afgescheurd en de andere ingescheurd.....

Na wat lezen op het Zambezi forum kom ik erachter dat de bijgeleverde aluminium steunstokken (NB: niet bij alle jaartallen) een doorn in het oog van veel Zambezi gebruikers zijn. Wellicht zijn deze stokken in de Livingstone ook toegepast(??). Een aantal Zambezi gebruikers hebben ze reeds vervangen voor stalen steunstokken.
Nergens kon ik echter vinden waar je ze kon kopen en wat je nodig had.

Gister waren we bij de Wit voor een nieuwe Cadac Safari en hebben we hier meteen even onderzoek naar gedaan. Meteen 2 setjes gekocht want dit zijn de kosten niet. Ik hoop dat het probleem hiermee voor ons is opgelost.

Van de volgende artikelen kun je een nieuwe stalen steunstok maken:
http://www.dewitschijndel.nl/de-wit-luifelstok-staal-22-mm-115-cm-met-gat/
http://www.dewitschijndel.nl/de-wit-recht-tussendeel-met-gaten-staal-25-mm-115-cm/
http://www.dewitschijndel.nl/de-wit-tentstokonderdop/ (in 25mm)
http://www.dewitschijndel.nl/powergrip-buisklem/ (in 25mm)
http://www.dewitschijndel.nl/isabella-gripon-snelklem/

Nee ik heb geen aandelen bij de Wit maar dit maakt het zoeken misschien wat makkelijker voor mensen die hetzelfde probleem tegen komen.
Materialen zijn vast ook bij andere kampeerzaken te krijgen.

De Isabella GripOn klemmen en de Powergrips kun je overigens ook overzetten vanaf je aluminium stokken. Dat werkt prima.
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Steunstokken Zambezi River Lodge / Aart Kok Livingstone
« Reactie #1 Gepost op: augustus 17, 2014, 08:19:54 pm »

Na wat lezen op het Zambezi forum kom ik erachter dat de bijgeleverde aluminium steunstokken (NB: niet bij alle jaartallen) een doorn in het oog van veel Zambezi gebruikers zijn. Wellicht zijn deze stokken in de Livingstone ook toegepast(??).
Onze Livingstone (2012) is geleverd met stalen steunstokken. Maar ik verbaas me over het knikken of buigen van aluminium steunstokken. Die stokken hebben tenslotte vrijwel niks te dragen. Hooguit de trekkracht van de rubbers en de haringen van de wagentent. :?
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2014, 08:25:20 pm door Frankie »
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Steunstokken Zambezi River Lodge / Aart Kok Livingstone
« Reactie #2 Gepost op: augustus 17, 2014, 08:22:07 pm »

Onze Livingstone (2011, geleverd 2012) is afgeleverd (door de Wit) met stalen stokken om het voor portaal te ondersteunen.
Ik had niet verwachten dat aluminium stokken op die plek zouden knikken. Maar schijnbaar heeft men er van geleerd en stalen stokken mee geleverd.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Steunstokken Zambezi River Lodge / Aart Kok Livingstone
« Reactie #3 Gepost op: augustus 17, 2014, 08:48:47 pm »

Alu stokken zijn op het platte gedeelte relatief zwak.
Als katoen nat wordt krimpt het een beetje. Als je de tent dan strak opzet en je hebt de klemmen niet heel strak aangedraaid om de stokken wil de klem tijdens het krimpen om de stok gaan draaien.
Het aluminium werkt hier prima aan mee door te buigen...
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Jansje53

  • Gast
Re: Steunstokken Zambezi River Lodge / Aart Kok Livingstone
« Reactie #4 Gepost op: augustus 18, 2014, 11:20:23 am »

Wij hebben ook stalen steunstokken. Wij zetten ze altijd neer (ook aan de achterkant, die boog blijft schuin) en er staat ook wel wat kracht op.
Gelogd

MJB

  • Gast
Re: Steunstokken Zambezi River Lodge / Aart Kok Livingstone
« Reactie #5 Gepost op: augustus 18, 2014, 07:26:02 pm »

Even langs Esvo, wij hebben (River Camp) stalen stokken met Isabella bevestigingsonderdelen.

De klem waarmee je de steunstok vastmaakt op de boogstok is die je op de grote afbeelding rechtsbovenaan kunt zien
http://www.esvocampingshop.com/nl/tentaccessoires/tentstokken-tentframe-nl/diversen-tentstokonderdelen.html

Deze bevestig op een stalen, in lengte verstelbare stok waarvan een uiteinde een nokstok is (plat met een gaatje erin).
Gelogd

Wouter168

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country
Re: Steunstokken Zambezi River Lodge / Aart Kok Livingstone
« Reactie #6 Gepost op: augustus 19, 2014, 09:21:01 pm »

Deze klem hebben wij ook op de Kampala en is de verbinding tussen de boog en de uitschuifstokken, al meerdere keren verbogen bij het opzetten aangezien de boog naar voren gehaald moet worden, volgens AK moet dit toch wel altijd goed gaan ::)
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Steunstokken Zambezi River Lodge / Aart Kok Livingstone
« Reactie #7 Gepost op: augustus 19, 2014, 11:38:22 pm »

Toch vreemd dat AK daar geen een standaard voor heeft. De Kavango heeft voor zijn voortent stalen tentstokken waarvan de tentstokken op de hoeken een kunstof kom-klem hebben waarbij de stalen tentstok recht onder het frame van de voortent komt te staan. De middelste stok dien je altijd te plaatsen en heeft een borgveer met nok. Deze tentstok kan je (ook) gebruiken om de voortent bij het opzetten naar voren te trekken ookal adviseren ze dat bij AK niet maar geven ze dat wel aan als mogelijkheid . De tentstokken op de hoeken laat ik trouwens regelmatig achterwege.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal