Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Roadmaster oplooprem en demper  (gelezen 2196 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tim Wester

  • Gast
Roadmaster oplooprem en demper
« Gepost op: augustus 19, 2014, 12:58:45 pm »

Vorige week een Roadmaster Family S uit 1998 gekocht.

Kwam er alleen tijdens het rijden achter dat ie niet helemaal lekker mee remt. Beetje fors (voelt de vouwwagen echt trekken tijdens het remmen) en af en toe gepaard met gebonk.

Ik dacht: oploopdemper "testen". Ik kan de kop vrij eenvoudig met 2 handen induwen en dan blijft ie gewoon staan. Hij komt dus niet terug. Is ie dan kapot of is dit normaal bij een roadmaster?

Iemand enig idee welk "type" oplooprem er op deze vouwwagen zit. Ik kan het nergens terug vinden op de vouwwagen zelf. Dit voor als ik de demper moet vervangen.

Alvast bedankt voor de reakties.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Roadmaster oplooprem en demper
« Reactie #1 Gepost op: augustus 19, 2014, 03:11:31 pm »

Citaat
Hij komt dus niet terug. Is ie dan kapot of is dit normaal bij een roadmaster?
Aangezien het een standaard onderdeel is van elke geremde aanhanger / vouwwagen / cara :ca geldt hiervoor:
- Demper is kapot
- Smering is niet voldoende meer en/of ingedroogd
Meestal is het voldoende om te smeren, maar anders moet je het inderdaad (laten) vervangen

Citaat
Iemand enig idee welk "type" oplooprem er op deze vouwwagen zit. Ik kan het nergens terug vinden op de vouwwagen zelf.
Bijna altijd is het een ALKO kop. Deze heeft een zgn ETI nummer op de kop zelf (te herkennen aan een soort van 'dubbele T') Met dit nummer kun je de goede onderdelen bestellen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal