Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Goud Plekkie in Italie  (gelezen 20588 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marja

  • Gast
Re: Goud Plekkie in Italie
« Reactie #15 Gepost op: november 27, 2014, 06:25:37 pm »

Nonna stella ziet er super uit zeg! Heb hem meteen op mijn lijstje gezet. Weet iemand of hij snel volgeboekt is?
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Goud Plekkie in Italie
« Reactie #16 Gepost op: november 27, 2014, 09:44:10 pm »

"Oei" dat ziet er inderdaad uit als een goud plekje....
Gelogd

hansvaessen

  • Gast
Re: Goud Plekkie in Italie
« Reactie #17 Gepost op: november 30, 2014, 04:07:05 pm »

Het is jaren geleden dat we er waren, maar misschien is http://www.campinglino.it/nl/ interessant voor je.

Wij zijn er twee maal geweest, toen de kinderen nog klein waren. Groot voordeel is namelijk dat het erg kleinschalig is zodat iedereen op een gegeven moment wel weet welk kind waar bij hoort. Bovendien had de camping een eigen (zand)strand; met toezicht. Het strand kent geen golfslag: die wordt gebroken door de rotsenrij in de branding (zie foto's op de site).

Camping zelf is recht-toe rechtaan; overzichtelijk middenpad met zijpaden. Plekken niet al te ruim, maar dat is aan de kust van Italië vrij standaard. Sommigen kijken uit op het strand (achter hek). Hoge heggen tussen de plekken; meeste plekken krijgen schaduw van druivenranken, die ook sfeer leveren. Waar je ook staat: strand is zodanig op loopafstand dat het geen enkel probleem is 's middags even een flesje rosé uit de koelkast te halen ;).

Camping wordt gerund door familie, die niet van de soepele soort zijn. Ondermeer streng regime qua (middag)rust. Die middagrust wordt door soort van oostblok blikkerige stem door de speakers aangekondigd.. Ach.. je moet het maar als Italiaanse humor zien.  Het personeel is verder erg vriendelijk en behulpzaam. Ze hebben ook een zwembad aangelegd; maar daar moet, vreemd genoeg, apart voor betalen.

De camping ligt wat ingeklemd tussen andere campings, maar daar merk je weinig van. Voordeel is dat je overal dichtbij zit: uit de camping linksaf en je loopt na vijf minuten over een toeristische boulevard, met bijbehorende stalletjes etc. Uit de camping rechtsaf en na een minuut het station, en bovendien, met enig klimwerk, het werkelijk prachtige middeleeuwse stadje Cervo. Pleisterplaats voor kunstenaars en artiesten; en prima restaurantjes met geweldig uitzicht. Huur je een fiets dan ben je ook zo uit de drukte, in de natuur. Danwel langs de kust, danwel landinwaarts.

Al met al is het bepaald niet een 'landschappelijke' camping; maar die 'veelzijdigheid' maakt veel goed.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Goud Plekkie in Italie
« Reactie #18 Gepost op: november 30, 2014, 04:44:13 pm »

Alhoewel Italië niet op mijn lijstje staat volg ik dit topic met belangstelling.
Gelogd

LL

  • Gast
Re: Goud Plekkie in Italie
« Reactie #19 Gepost op: november 30, 2014, 09:39:52 pm »

Vraag over camping Lino, hier is geen animatie denk ik? Ziet er wel erg leuk uit, wie weet!
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Goud Plekkie in Italie
« Reactie #20 Gepost op: november 30, 2014, 11:04:26 pm »

Dankje Hans, ik ga deze bekijken.
Gelogd

hansvaessen

  • Gast
Re: Goud Plekkie in Italie
« Reactie #21 Gepost op: december 01, 2014, 10:16:43 am »

Vraag over camping Lino, hier is geen animatie denk ik? Ziet er wel erg leuk uit, wie weet!

Nope, geen animatie.
Gelogd

LL

  • Gast
Re: Goud Plekkie in Italie
« Reactie #22 Gepost op: december 01, 2014, 09:45:00 pm »

Wij zijn ook nog op zoek, camping met animatie (hoeft alleen voor de kinderen te zijn) aan bloemenriviera.........kan alleen campings vinden waar mensen niet tevreden over zijn  :?
Gelogd

Marja

  • Gast
Re: Goud Plekkie in Italie
« Reactie #23 Gepost op: december 02, 2014, 08:19:55 pm »

Wij hebben geboekt op Nonna Stella! Nu al zin in, helaas nog heel lang geduld hebben dus maar extra genieten van de voorpret. 
Bedankt voor de tip!
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Goud Plekkie in Italie
« Reactie #24 Gepost op: december 02, 2014, 10:48:59 pm »

Gaaf!  :>

Wij denken er nog over na voor de grote vakantie, maarrrr gaan bijna 100% zeker er naar toe in de paasvakantie (ze hebben hier 2 weken).  :>
Het lijkt me heerlijk.
Gelogd

Marja

  • Gast
Re: Goud Plekkie in Italie
« Reactie #25 Gepost op: december 03, 2014, 10:17:06 am »

Oh heerlijk petra! Daarna dan wel ff laten weten hoe het was he.
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Goud Plekkie in Italie
« Reactie #26 Gepost op: december 03, 2014, 10:31:46 pm »

Oh heerlijk petra! Daarna dan wel ff laten weten hoe het was he.

Jaaaaa  :> is goed, zal ik doen!  :> weet je je plek al? maak ik foto's voor je :-)

Ik heb gisteren gemaild, hoe snel had jij antwoord?
Gelogd

Marja

  • Gast
Re: Goud Plekkie in Italie
« Reactie #27 Gepost op: december 04, 2014, 06:29:34 pm »

Ik had dezelfde dag reactie op mail.
Weet geen pleknummer maar we hebben een standaard plek geboekt.
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Goud Plekkie in Italie
« Reactie #28 Gepost op: december 04, 2014, 09:11:50 pm »

Ik had dezelfde dag reactie op mail.
Weet geen pleknummer maar we hebben een standaard plek geboekt.

Ok.... Ik heb nog niks gehoord.

Gelogd

rubends

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 197
  • Merk Vouwwagen: holtkamper Kyte Xl 2012
Re: Goud Plekkie in Italie
« Reactie #29 Gepost op: januari 01, 2015, 09:00:24 pm »

Wij zijn 2 jaar op rij naar dezelfde camping geweest in Toscane, eerste keer nog met de tent, vorig jaar voor het eerst met onze vouwwagen.  Het is een kleine camping, met een privé wandelweg naar de zee (ongeveer 500m).  sanitair mooi onderhouden, BBQ's beschikbaar op de camping, geen zwembad, maar dat vonden wij met de zee zo nabij niet echt erg, een winkeltje waar je brood e.d. kan halen op loopafstand bij een bungalowparkje vlakbij.  Een leuke plus is dat het gaat om een tuinbouwbedrijfje , en dat de campingeigenaars een speciale groententuin voor de campinggasten onderhouden.  Alle groenten die hier staan kan je gratis en naar believen gaan plukken.  De plekken zijn niet extreem groot, maar wij kregen er onze Holtkamper Kyte XL toch gestald, dus toch nog ruim genoeg. Wij hebben hier twee zomers op rij zeer graag gestaan, en zelfs na die 2x 3 weken hadden we nog niet zoiets van nu hebben we het wel helemaal gezien.  De streek daar heeft enorm veel te bieden.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal