Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Graag advies over aankoop vouwwagen  (gelezen 3648 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

markhoek

  • Gast
Graag advies over aankoop vouwwagen
« Gepost op: januari 07, 2015, 10:06:59 pm »

Hallo allemaal,

Ik ben ondertussen enkele dagen op dit forum alle postings over het aankopen van een vouwwagen aan het doornemen en ben erg onder de indruk van alle informatie op dit forum, mijn dank!

Toch blijf ik bij onze keuze zoekende naar advies; dus bij deze mijn vragen / eisen / wensen / etc.

Allereerst even wat achtergrond. We zijn een gezin van 4 (waarvan 2 kinderen van nu 6 en 9 jaar). Zelf ben ik redelijk groot (+/- 2 meter). Een caravan hebben we overwogen maar toen ik voor de tiende keer mijn hoofd ergens tegenaan stootte was ik er klaar mee. Meer ruimte nodig dus.

We zijn niet een gezin wat zal gaan trekken met de vouwwagen. Het liefst zoeken we een plek uit waar we 2 of 3 weken kunnen blijven staan. Wel is het de bedoeling om ook de kortere vakanties in Nederland met de vouwwagen op pad te gaan maar om eerlijk te zijn heb ik dan geen problemen met een poosje werk om de vouwwagen op te zetten.

Laatst zijn we voor het eerst naar vouwwagens gaan kijken het viel me op dat tunneltenten mij nog steeds benauwend overkomen. De loop ruimte voor mij is dan toch nog erg beperkt. Wat blijft er dan over?

Tot nu toe kom ik uit op:
- Jamet Arizona
- Trigano Olympe
- Cabanon Safari Lodge

Alle drie hebben ze voor en nadelen (zover ik het kan zien). De Jamet spreekt mij erg aan vanwege de mogelijkheden om de voortent in te delen. De Trigano hebben we reeds in gestaan, gelegen, etc. en die wagen ziet er erg goed uit maar oogt kleiner dan de andere twee opties. Qua design spreekt de Cabanon mij het meeste aan. De mogelijkheid om de wand te verplaatsen om een groot binnen gedeelte te maken lijkt me erg handig als het weer toch tegenvalt...

Qua budget; Aangezien we eerst een caravan in gedachten hadden maakt dat niet erg veel uit tenzij het prijsverschil natuurlijk niet opweegt tegen de eventuele voor- of nadelen.

Hebben jullie nog tips die ons kunnen helpen bij onze keuze? Alle hulp is welkom.

Ik heb dagen gezocht om te kijken of een dergelijke vergelijking reeds op het forum te vinden was maar was daarin niet succesvol. Mocht ik een topic gemist hebben, laat het me weten dan delete ik deze weer :)

Groet
Mark
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Graag advies over aankoop vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: januari 07, 2015, 10:28:37 pm »

Welkom bij het forum. De keus voor een klaphut is natuurlijk de beste!!  :#

Je hebt je al aardig ingelezen merk ik. Eerste advies, heb je naar de lengte van de bedden gekeken? In jouw geval ook best belangrijk.

Er zullen ongetwijfeld medeklappers reageren op dit bericht en jou kunnen voorzien van advies. Heb je nog even de tijd met zoeken dan is een kijkje op ons klapweekend misschien iets? Zitten al bijna aan de 60 en dan kun je diversen klappers bekijken en ik weet zeker dat iedereen graag je vragen beantwoord.

Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Graag advies over aankoop vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: januari 07, 2015, 10:31:47 pm »

Welkom
De olympe is een mooie redelijk snelle vouwwagen.
Wat kleiner model ervan is de odyssee
Als je naar warme landen gaat heb je de ruimte van de olympe niet direct nodig.

De andere 2 zouden mijn keuze niet zijn.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Marinajl

  • Gast
Re: Graag advies over aankoop vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: januari 07, 2015, 10:42:00 pm »

Wij hebben 5 jaar een Jamet Arizona gehad. Een heerlijke wagen met een zee van ruimte. Bij onze vw ( model 2005) konden we de voorwanden ook aan de luifel ritsen. Hierdoor hadden we een knijter van een voortent ( voortent + luifel dichtgemaakt) of juist een heel klein voortentje aan de wagentent, met alleen de luifel en de wanden.
Het opzetten was wel even werk, maa dan heb je ook wat. Ook veel ruimte om je spullen mee te nemen.
Wij zijn overgestapt naar een Trigano Odyssee omdat we steeds minder kinderen meenemen én omdat we trekken.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Graag advies over aankoop vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: januari 08, 2015, 09:35:29 am »

Alledrie de wagens lijken redelijk sterk op elkaar. De keuze komt dan eigenlijk aan op de kleinere dingen, en dat is heel erg persoonlijk. Zelf werd ik blijer van de kwaliteit van de Trigano tov die van Jamet, en die van Cabanon vindt ik persoonlijk zelfs nog fijner. Maar ieder type en merk heeft zo zijn voor- en nadelen. Omdat dat zo erg persoonlijk is, kan ik je eigenlijk alleen maar aanraden om alledrie in het echt bij de dealers te bekijken, en is inderdaad het voorjaarsweekend een hele goede mogelijkheid om ze 'in het wild' te zien en te ervaren.
Gelogd

danny060473

  • Gast
Re: Graag advies over aankoop vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: januari 08, 2015, 06:39:35 pm »

Dan heb ik er nog eentje voor je, de jamet rondo/panorama. Dit is er een met een boogtent aan de voorkant met meer dan voldoende stahoogte (2,5 mtr) en lange bedden (je slaapt ook in de lengterichting)  . Ik ben zelf ook lang ;-) is qua oppervlakte even groot als de Arizona maar zet net even makkelijker op ( namelijk gelijk aan een jametic). Je hebt ze met 2-2pers bedden een grote zij uitbouw, je kan daar alle kanten mee op met de kinderen in ogenschouw.
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Graag advies over aankoop vouwwagen
« Reactie #6 Gepost op: januari 08, 2015, 09:08:26 pm »

Jaren een Jamet Arizona gehad. Prima wagen voor een vakantie zoals jullie willen, 3 weken op dezelfde plaats. Voor trekken is hij minder geschikt, volgens ons, je bent wel even bezig om hem compleet op te zetten. De laatste Arizona die wij hadden ( 2005 model) had een bed van 2,10 meter. Is wel fijn als je lang bent.

succes met je zoektocht!
Gelogd

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Graag advies over aankoop vouwwagen
« Reactie #7 Gepost op: januari 08, 2015, 11:01:37 pm »

Hoi,

Je zoektocht klinkt heel bekend. Let er bij de grote modellen zoals de Arizona op dat de hoogte aan de zijkanten best tegenvalt. Ik ben ook plm 2 meter, en ik kan niet koken in een arizona als de keuken in het daarvoor bedoelde nisje staat. Ik pas op dat punt niet meer onder het dak, en dan bedoel ik echt het buitendoek (randhoogte is plm 190 cm!).

Kijk ook eens naar Roadmaster en Europa camper, deze hebben soortgelijke wagens.

Succes en veel plezier!
Gelogd

markhoek

  • Gast
Re: Graag advies over aankoop vouwwagen
« Reactie #8 Gepost op: maart 01, 2015, 09:59:39 am »

Vind het wel zo netjes om jullie allemaal up-2-date te houden over onze zoektocht.
Afgelopen vrijdag hebben we de knoop doorgehakt en een Trigano Olympe aangeschaft!

We gingen kijken voor een 2014 model maar na een offerte voor zowel de 2014 als de 2015 is het toch het 2015 model geworden. Vooral ale extra ventilatie mogelijkheden van de 2015 spraken ons erg aan als ook de luifel die je nu aan beide zijkanten tot de grond kan dichtmaken.

Nogmaals mijn dank voor jullie advies en hulp!

Groet
Mark
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Graag advies over aankoop vouwwagen
« Reactie #9 Gepost op: maart 01, 2015, 10:13:18 am »

Gefeliciteerd met jullie aanwinst! Is de levering nog op tijd voor het klapweekend??  :)
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Graag advies over aankoop vouwwagen
« Reactie #10 Gepost op: maart 01, 2015, 11:24:51 am »

Proficiat met de aanschaf van jullie klapper.

Ga er lekker van genieten.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Graag advies over aankoop vouwwagen
« Reactie #11 Gepost op: maart 01, 2015, 11:35:38 am »

Gefeliciteerd
En heel veel plezier ermee
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

kph

  • Gast
Re: Graag advies over aankoop vouwwagen
« Reactie #12 Gepost op: maart 01, 2015, 12:16:58 pm »

Super! Ol vind de Olympe ook een prachtige vouwwagen!! Ik vond 'm net iets te groot voor ons, maar hij heeft wel bij ons op het lijstje gestaan  :J .
Veel klapplezier gewenst!
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Graag advies over aankoop vouwwagen
« Reactie #13 Gepost op: maart 01, 2015, 02:21:31 pm »

Gefeliciteerd!
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Graag advies over aankoop vouwwagen
« Reactie #14 Gepost op: maart 01, 2015, 05:21:17 pm »

Lekker hoor! En een mooie klapper ook nog. Gefeliciteerd  :J
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal