Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Op welke pannen koken jullie?  (gelezen 13235 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thieyo

  • Gast
Op welke pannen koken jullie?
« Gepost op: februari 02, 2015, 12:33:31 am »

Hallo peeps,

Welke pannen gebruiken jullie in de VW? Dunne of dikke bodem en hoe bevalle ze?
Ik ben bang dat het een eeuwigheid duurt om een normale pan warm te krijgen op die kleine gaspitjes van de bermkeuken.
BTW, ik kook al 15 jaar op inductie , op gas koken zal wel weer wennen zijn.

Met andere woorden, welke pan vinden jullie het meest geschikt voor op een bermkeuken? En welke beslist niet?
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Op welke pannen koken jullie?
« Reactie #1 Gepost op: februari 02, 2015, 02:17:52 am »

Met andere woorden, welke pan vinden jullie het meest geschikt voor op een bermkeuken? En welke beslist niet?
Ik heb een el cheapo setje pannen van de Blokker. Serie 'Handy'. Met een glazen deksel met stoomgaatje erin. Bevalt me prima.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Op welke pannen koken jullie?
« Reactie #2 Gepost op: februari 02, 2015, 06:52:18 am »

Ter vervanging van mijn oude aluminium setje een nieuw setje gekocht bij de Aldi. Voor nog geen. €10,- niet alleen een dunne bodem maar vooral licht in het gewicht. Maar ik heb ook een normale hapjes pan mee en dit gaat ook prima op de camping branders.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Op welke pannen koken jullie?
« Reactie #3 Gepost op: februari 02, 2015, 07:37:21 am »

iets van aluminium. Lekker licht in gebruik. Volgens mij is het een set van campinggaz. Goed stapelbaar tot klein pakketje. Zo min mogelijk mee (of met de meest mogelijke ruimtebesparing in ons motto. Wordt prima warm. Met koken vullen we welk vaak de pannen (of één pan) vooraf met warm water indien er in de buurt een afwasplaats is. Scheelt dan weer gas verbruik.
Gelogd
live life outdoors

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Op welke pannen koken jullie?
« Reactie #4 Gepost op: februari 02, 2015, 07:54:16 am »

Ik had eerst een goedkoop setje van Hema, maar dat duurde me uiteindelijk toch te lang. Toen deze set gekocht en die bevalt uitstekend: http://www.obelink.nl/kampeerartikelen/kook-and-eetgerei/bo-camp-pannenset-elan-3.html
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

dobunl

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country Anniversary Black
Re: Op welke pannen koken jullie?
« Reactie #5 Gepost op: februari 02, 2015, 09:06:48 am »

Voor het koken gebruik ik de bekende dunwandige metalen kampeerpannetjes. Voor bakken ben ik kritischer: daar werkt dunwandig (eigenlijk dunbodemig) niet goed. Daarvoor heb ik bij de Blokker een voor thuisgebruik bedoelde Tefal hapjespan gekocht, waarvan de steel kan inklappen zodat ie minder ruimte inneemt.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Op welke pannen koken jullie?
« Reactie #6 Gepost op: februari 02, 2015, 10:54:07 am »

Wat een vraag! Knap hoe iemand in deze barre saaie tijd nog kans ziet een nieuw topic te openen :)

Tja de pannen wij hebben ooit een setje Tefal pannen in zo'n groen hoesje gekocht. Echt geweldig zijn ze niet, maar ze doen het nog wel.

Misschien ook leuk om topic te openen met de vraag: "Met welk merk lucifers steek je het gas aan?"
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Op welke pannen koken jullie?
« Reactie #7 Gepost op: februari 02, 2015, 11:23:05 am »

Ik heb deze pannenset, is dikker aluminium dan je gewoonlijk ziet bij campeerpannen. Werkt perfect:
http://www.kampeergoed.nl/pannen-kampeer-pannenset-kampeerpannen-set-luxe-delig-c-71_303_649_1380.html?page=&products_id=3089
Daarbij van Tefal Ingenio systeem de wok en een koekepan (De wok in opruiming in Frankrijk, & bij Mediamarkt hadden ze begin dit jaar een leuke aanbieding)

Voordeel is dat alle pannen van goed dik aluminim zijn, en met dezelfde (losse) handgreep werken.
(En ja, sommige mensen vinden aangebrand eten lekker, ik heb liever goede pannen :O )
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Op welke pannen koken jullie?
« Reactie #8 Gepost op: februari 02, 2015, 11:26:24 am »

Wij hebben hier ook een bo-camp pannensetje. Werkt prima. Door de anti aanbaklaag erin wordt de grootste kookpan ook vaak gebruikt
om een éénpans gerecht te maken, je kunt er prima je uitje in fruiten.
Om vlees te bakken hebben wij ook een gewone/ goede koekenpan bij ons. Dat werkt net wat prettiger. Wij zijn met zijn vijven en de
koekenpannetjes die bij de bo-camp set horen zijn gewoon te licht en te klein. Verder hebben we de skottel waar we nog het meeste op
koken, maar voor tussenstops is dit perfect.
Overigens worden de bo-camp pannen voor meerdere doeleinden gebruikt. Als slabak, maar ook als bakjes om alle gesneden groenten en
vlees in te leggen voor ze bereid worden.
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Op welke pannen koken jullie?
« Reactie #9 Gepost op: februari 02, 2015, 11:29:00 am »

Wat een vraag! Knap hoe iemand in deze barre saaie tijd nog kans ziet een nieuw topic te openen :)

Tja de pannen wij hebben ooit een setje Tefal pannen in zo'n groen hoesje gekocht. Echt geweldig zijn ze niet, maar ze doen het nog wel.

Misschien ook leuk om topic te openen met de vraag: "Met welk merk lucifers steek je het gas aan?"
Tja... laatst kwam de opmerking voorbij dat een dunne bodem zo lekker snel warm was...  ja en snel weer koud en snel verbranden.
Dus dat iemand vraagt wie welke pannen heeft is zo gek nog niet.
Wij hebben de TEFAL camping pannen... die werken goed branden niet aan, daarnaast nog een normale XXL koekenpan
Wij koken op onze bermkeuken en ook nog op een enkele losse kofferbrander (ja.. die gevaarlijke maar als je de klep van je gasbus openzet dan word je bus zelfs koud ipv gevaarlijk heet)
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

Mieke

  • Gast
Re: Op welke pannen koken jullie?
« Reactie #10 Gepost op: februari 02, 2015, 12:41:15 pm »

Ik vind het ook helemaal geen zinloze vraag.
Ruimtebesparend en aan het gewicht denkend kochten wij ooit het Tefalsetje in hoes, 3 potten + een pan. Er is helaas maar één deksel bij alle potten. Gaat bij ons nu al meer dan 10 jaar mee. Met 2 tot 4 man prima te doen. Alleen het pannetje op vlees in te bakken is veel te klein en soms is de pot om pasta in te koken voor 4 volwassen ook wat klein vind ik.
Vlees bakken gebeurt meestal op de skottel of op de Cobb (indien toegelaten). We hebben dus geen extra pan mee.
We hebben ondertussen ook een setje met een iets grotere pastapot en meer deksels. Maar dan weer geen antiaanbaklaag en dat is er dan weer aan te zien. Moeilijk proper te krijgen. Ik heb dit setje tweedehands gekocht als probeersel.
Mijn volgende aankoop zou dus toch wel weer iets met antiaanbaklaag zijn van degelijke kwaliteit, mooi in elkaar passend. Tefal heeft toch mijn voorkeur.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Op welke pannen koken jullie?
« Reactie #11 Gepost op: februari 02, 2015, 12:42:31 pm »

Misschien ook leuk om topic te openen met de vraag: "Met welk merk lucifers steek je het gas aan?"
Kamperen en lucifers? Het gaat, zolang het goed weer blijft. Vocht is de spelbreker. Om die reden steken wij ook alles aan met een navulbaar gasaanstekertje van de Albert Heijn. (nou ja, alles.... het aansteken blijft in de regel wel beperkt tot het gaslampje en het kookstel).
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Op welke pannen koken jullie?
« Reactie #12 Gepost op: februari 02, 2015, 12:45:25 pm »

Hier idem zoals bij Frankie.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Op welke pannen koken jullie?
« Reactie #13 Gepost op: februari 02, 2015, 12:57:28 pm »

Ik heb een jaar of 10 terug twee hoge, maar wel verschillende maten, kookpannen bij obelink gekocht. Merkloos en spotgoedkoop. Passen goed in elkaar, hebben dunne bodem en als je niet oplet branden ze idd aan(1 keer gehad). De pannen worden ook gebruikt voor maken van pannenkoekbeslag. Maar ze doen nog steeds uitstekend hun dienst. Voor sausjes en eieren heb ik steelpannetje. Daarnaast gebruik ik nog een wok en een koekenpan.

En voor het aansteken van het kookstel gebruik ik gewoon lucifers. Had een gasaansteker, maar 1 keer vergeten extra busje gas mee te nemen. Gelukkig nog lucifers mee, dus daar hou ik het nu bij.
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Op welke pannen koken jullie?
« Reactie #14 Gepost op: februari 02, 2015, 01:36:19 pm »

http://www.obelink.nl/kampeerartikelen/kook-and-eetgerei/bo-camp-pannenset-trekking-7-delig.html?category_params=s_company%3D1%26category_id%3D1229

Wij gebruiken deze pannen, behalve de koekepannetjes die gebruiken we als deksel!
Echt ideaal vind ik ze niet omdat er geen gewone handgrepen aanzitten, behalve de grootste pan.
Maar ze passen allemaal in elkaar en vormen dan een klein pakketje.
Daarbij gebruiken we ook nog een koekenpan en een hapjespan van Obelink met een afneembaar handvat, ideaal bij het opruimen.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal