Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: laden & lossen optie versus lounchebank  (gelezen 22361 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #15 Gepost op: februari 04, 2015, 10:29:36 am »

Wij hebben de Malawi besteld en die is met pack&go systeem. Lijkt me, behalve bij in- en uitpakken ook ideaal als je op een camping staat. Niet je hele vol troep, maar veel spullen gewoon onder je bed opgeruimd!
Maar het zal een heel persoonlijke keuze zijn. Succes!
Gelogd

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #16 Gepost op: februari 04, 2015, 03:55:56 pm »

Wij hebben toen ook eens gekeken naar een Aart Kok met loungebank. Leek ons wel relaxed, vooral voor wat koudere avonden in voor of najaar. (of in de Nederlandse zomer)
Uiteindelijk hebben we toen een Flyer gekocht om dat die door 1 persoon op te zetten is.
Nu hebben we een cocoon, met pack&go. Moet zeggen dat ik het erg zwaar vind gaan. Ik (vrouw) krijg het niet open,  mijn man wel natuurlijk. Wij gebruiken het zo min mogelijk. Vindt het wel een gedoe toch met al die elastieken en ritsen. Ik denk zelfs dat de Flyer even uitklappen net zoveel werk was/is als de pack&go van de cocoon openen.
Wij kunnen hier thuis wel opzetten. Met de flyer moest je alles (wat er niet al standaard in ligt) door een klein luikje schuiven. Beetje organiseren, maar ging eigenlijk ook goed hoor.
Geen idee hoeveel ruimte je kwijt raakt met een lounge bank en hoeveel ruimte je nodig hebt voor je spullen.
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #17 Gepost op: februari 04, 2015, 04:13:56 pm »

Wij hebben een Spacer gehad welke ook snel open ging maar moet zeggen dat ik met het Pack&go erg blij ben.
Ook bij ons gaat de vouwwagen voor de vakantie verschillende malen open en dat is goed te doen in je eentje.
De Spacer openen in je eentje gaat makkelijk maar sluiten is makkelijker met 2 personen.

De makkelijkste vouwwagen om te laden zonder te openen vind ik tot nu toe de Smitveld.
Maar ben nu erg gelukkig met de laadruimte van onze Kyte.
Moet je met zo'n  lounchebank ook nog laadruimte inleveren.
Als dat zo is dan zou voor mij de keuzen wel heel erg makkelijk zijn.
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #18 Gepost op: februari 04, 2015, 04:29:30 pm »

Bij de Aart Kok Kariba en Kavango verlies je geen bagageruimte. Wel is het zo dat als het bed is geklapt als bank een deel van de bergruimte die normaal onder het bed zit niet gebruikt kan worden.
Wij halen de twee kratten die daar staan weg en zetten die onder de keuken uit de stuit.
Voordeel is dat de eerste opbergvakken dan wel heel makkelijk bereikbaar zijn.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #19 Gepost op: februari 04, 2015, 04:40:17 pm »

Nu hebben we een cocoon, met pack&go. Moet zeggen dat ik het erg zwaar vind gaan. Ik (vrouw) krijg het niet open,  mijn man wel natuurlijk.
dat herken ik beslist niet. Gaat bijna vanzelf open. Misschien te lichte hulpcilinders? Of te veel spullen op het bed?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

rvesan

  • Gast
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #20 Gepost op: februari 04, 2015, 08:09:02 pm »

dat herken ik beslist niet. Gaat bijna vanzelf open. Misschien te lichte hulpcilinders? Of te veel spullen op het bed?
Zwaar herken ik ook niet. Bij levering waren de klemmen van de pack en go indertijd niet helemaal goed afgesteld. Ging de pack en go bij opengeklapte wagen zelfs open met iemand van 75 kg op het matras...Daarna is het goed afgesteld en werkt het prima.

Er moeten inderdaad wel een paar ritsen open, dus wij gebruiken het alleen wanneer het niet handig is om de vouwwagen open te klappen (slecht weer of beperkte ruimte).
Gelogd

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #21 Gepost op: februari 05, 2015, 12:05:15 am »

Bij holtkamper gemeld dat we erg zwaar vinden gaan, maar het hoorde zo. Er ligt niets op het bed. Het komt wrs omdat de aero een grotere luifel heeft en de kytekindertent zit eraan. De groene zijwanden laten we ook aan de luifel. Is denk kwestie van meer gewicht tov de "gewone" cocoon. In de hoes zitten ook de stokken (en die van de kindertent ook). Zijn toch juiste veren, correct geplaatst en afgesteld. Het doek is tov onze oude flyer ook stugger en zwaarder. Maar dat maakt de tent wel lekker stevig en robuust. Inladen moeten we nu maar samen doen, probleem opgelost. En zoveel mogelijk de standaard dingen in de kar, rest in de auto.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #22 Gepost op: februari 05, 2015, 03:58:24 pm »

Er moeten inderdaad wel een paar ritsen open, dus wij gebruiken het alleen wanneer het niet handig is om de vouwwagen open te klappen (slecht weer of beperkte ruimte).
Die 2 ritsen heb ik ook zo open. Laten we zeggen 1 minuut. Je moet 2x om de vw. Maar het dekzeil hoeft niet helemaal los en kan gewoon blijven hoor. En bij ons gaan de ritsen ook niet moeilijk zoals bij sommige.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #23 Gepost op: februari 05, 2015, 03:59:44 pm »

Bij holtkamper gemeld dat we erg zwaar vinden gaan, maar het hoorde zo. Er ligt niets op het bed. Het komt wrs omdat de aero een grotere luifel heeft en de kytekindertent zit eraan. De groene zijwanden laten we ook aan de luifel. Is denk kwestie van meer gewicht tov de "gewone" cocoon. In de hoes zitten ook de stokken (en die van de kindertent ook). Zijn toch juiste veren, correct geplaatst en afgesteld. Het doek is tov onze oude flyer ook stugger en zwaarder. Maar dat maakt de tent wel lekker stevig en robuust. Inladen moeten we nu maar samen doen, probleem opgelost. En zoveel mogelijk de standaard dingen in de kar, rest in de auto.
In dat geval komt er best wat gewicht bij en is het begrijpelijk.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

der hanzelmann

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort 2015
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #24 Gepost op: februari 06, 2015, 10:49:48 am »

Bedankt voor jullie reacties! Levert een wisselend beeld op.

Vooralsnog ga ik voor die lounchebank. Beetje prutsen bij het laden neem ik dan wel voor lief.

Bij het 2e bezoek aan de showroom ("Flag Ship  :)") ook nog kiezen tussen kavango en flexi volgens de formule (dakraam + kleur/styling) versus (prijsstelling + zijramen) oftewel wat kun je allemaal voor andere leuke dingen doen met 1500 euro ;-)
Zelfs als je het uitsmeert over het verwachte aantal weken dat je er feitelijk mee gaat kamperen is dat een hoop geld.
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #25 Gepost op: februari 06, 2015, 11:49:49 am »

Wij hebben te maken met dezelfde afweging.

Ik vind de zijramen in de CC Flexi toch wel een groot voordeel als je een keer een dag binnen moet/wilt zitten dan denk ik dat de Kavango mij een wat opgesloten gevoel geeft. En inderdaad 1500,- is een hoop geld.
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #26 Gepost op: februari 06, 2015, 05:21:55 pm »

Wij hebben ook een Kavango met loungebank en ik moet zeggen, we zijn er erg content mee op een regenachtige dag. Toen wij hem kochten was er nog niet een tweedehands Kavango op de markt met dat handige pack&go (?) systeem.
Als je Aart Kok en CC vergelijkt zie je wel meer verschillen dan alleen kleurstelling en ramen. Ik vind toch dat je net iets meer kwaliteit terug ziet bij Aart Kok. Dat zit 'm in soort tentdoek, in de buizen en ook bij de ritsen. Neemt niet weg dat je ook met een CC heerlijke vakanties kunt hebben natuurlijk.
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #27 Gepost op: februari 06, 2015, 05:44:46 pm »

Volgens de meneer van Aart Kok Roden was de kwaliteit van het doek etc 100% hetzelfde, beide hetzelfde TenCate doek, zelfde kwaliteit frame, zelfde wagenbak.
Gelogd

chrishoek

  • Gast
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #28 Gepost op: februari 06, 2015, 09:40:10 pm »

Wij hebben 4 jaar een Aart Kok Kariba gehad met een loungebank. Het leek ons een leuke optie bij slecht weer. Maar in de praktijk is het ons erg tegen gevallen.  Bij een loungebank moet je als je onder het bed wilt ,het bed zelf optillen zonder hulp van gasveren, en het vervolgens vasthouden en vastzetten. In de praktijk betekende dit voor ons dat wij tijdens het kamperen de ruimte onder het bed bijna niet meer gebruikten omdat het een flinke klus is om deze ruimte te bereiken als het bed is opgemaakt. Uiteindelijk waren we er wel klaar mee. 
We hebben nu een Raclet Panama met  de mogelijkheid om heel gemakkelijk onder het bed te komen, zowel uitgeklapt als ingeklapt en dat vinden we een verademing.

Gelogd

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: laden & lossen optie versus lounchebank
« Reactie #29 Gepost op: februari 07, 2015, 10:09:32 am »

Wij hebben ook een Kavango met loungebank en ik moet zeggen, we zijn er erg content mee op een regenachtige dag. Toen wij hem kochten was er nog niet een tweedehands Kavango op de markt met dat handige pack&go (?) systeem.
Als je Aart Kok en CC vergelijkt zie je wel meer verschillen dan alleen kleurstelling en ramen. Ik vind toch dat je net iets meer kwaliteit terug ziet bij Aart Kok. Dat zit 'm in soort tentdoek, in de buizen en ook bij de ritsen. Neemt niet weg dat je ook met een CC heerlijke vakanties kunt hebben natuurlijk.

Het doek is hetzelfde alleen de kleur is anders
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal