Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Ruebist voor het eerst opgezet  (gelezen 10680 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Ruebist voor het eerst opgezet
« Gepost op: maart 08, 2015, 02:41:32 pm »

Vanwege het mooi weer zijn we gisteren naar camping De Veenkuil in Bant (Fl) vertrokken. Het is een camping van Staatsbosbeheer en is ook 's winters open. Er is verwarmd sanitair, elektriciteit en heel erg veel mooie natuur inclusief wilde paarden. Wij zochten de rust op maar dat lukte niet helemaal vanwege sledehond wedstrijden dit weekeinde.

De vouwwagen... Wekenlang hadden we het opzetfilmpje bekeken op internet. Uiteraard hadden we ook instructie gekregen bij het afleveren. Maar hier, in de polder, stonden we er alleen voor (afgezien van honderden Husky's met begeleiders). We haalden dus het keukentje eruit, samen met de stoelen, rolden het grondzeil uit, zetten de tent op en vouwden het bed uit. Het tikken met één vinger duurt volgens mij langer dan het hele proces. En tot onze verassing hoefden we enkel nog af te spannen.

De grond was mooi zacht en we hebben dus geen hamer nodig gehad. Ook het afspannen verliep soepel (met dank aan de ervaring met een De Waard Tureluur). Wat ook hielp was dat er geen wind stond op deze beschutte plek.

De boogluifel met zijstukken was, zoals reeds was aangekondigd, beduidend lastiger. Niet ondoenlijk, maar je hebt wat handigheid nodig voor de ritsen. Wij zagen kans om de zijluifels binnenstebuiten te monteren. Dat kan ook wel; mooi is anders. Jammer genoeg was er iets mis gegaan met de luifelstokken. Wordt binnenkort opgelost.

Wanneer je een tent uit China koopt krijg je deze in een mooie tas en weet je zeker dat je hem daar nooit van z'n leven weer in terug zult krijgen. Ook onze vouwwagen was pijnlijk netjes opgevouwen toen we 'open maakten'. Nu is het ons ook gelukt om echt alles er weer in te krijgen.

Kortom een zeer geslaagde klapactie met een pracht klappert.

Wij zijn heel erg tevreden.
« Laatst bewerkt op: maart 08, 2015, 04:09:31 pm door Kookaburra »
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Ruebist voor het eerst opgezet
« Reactie #1 Gepost op: maart 08, 2015, 03:10:47 pm »

Klinkt goed! Ik kan niet wachten tot wij ook kunnen gaan uitproberen. Zeker met zulk weer!
Gelogd

danny060473

  • Gast
Re: Ruebist voor het eerst opgezet
« Reactie #2 Gepost op: maart 08, 2015, 03:11:09 pm »

Mooi, het genieten kan beginnen. Heel veel plezier!
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Ruebist voor het eerst opgezet
« Reactie #3 Gepost op: maart 08, 2015, 03:16:59 pm »

Mooi dat de eerste ervaring goed is gegaan.
We verwachten natuurlijk nog wel een paar mooie foto's
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Mieke

  • Gast
Re: Ruebist voor het eerst opgezet
« Reactie #4 Gepost op: maart 08, 2015, 03:54:33 pm »

Positief verhaal, daar kunnen alleen geweldige klapvakanties uit volgen!
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Ruebist voor het eerst opgezet
« Reactie #5 Gepost op: maart 08, 2015, 04:44:52 pm »

We gaan, denk ik, nu vaker weg met de klappert dan we met de tenten en Pannetje deden. Het opzetten ging, zonder overdrijven, echt heel makkelijk. En we hadden duidelijk minder zooi in de auto. Wat we erg waarderen.

Er zitten wel wat lastige puntjes in zoals het grondzeil bij de hoeken van de bak houden. Hierdoor weet je zeker dat er op deze punten geen spanning op komt te staan. En dat het grondzeil niet aan de wandel is geslagen. Ook is de aanleg van de tentzeil en het tentdoek bij de dissel voor de eerste keer even kijken. Je weet hoe het moet maar er moet een eerste keer zijn. Nu hebben we het gezien en weten we het voor de volgende keer.

Het grappige is het verschil in uitstaling tussen een enkel de basistent en met de luifels. Met de basistent is het een echte Hollandse tent. Vol ongeloof wordt er gekeken wanneer het een vouwwagen blijkt te zijn. Met de luifels verander je de tent in een bosappartement. Wat een knots van een ding. Geweldig.

Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Ruebist voor het eerst opgezet
« Reactie #6 Gepost op: maart 08, 2015, 05:19:19 pm »

Ja, het blijft een prachtige vouwwagen.

Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Ruebist voor het eerst opgezet
« Reactie #7 Gepost op: maart 08, 2015, 06:41:50 pm »

Mooi!!! Ik vind dit echt een van de mooiste vouwwagens qua uiterlijk!
Wat voor tarp hebben jullie Bensi? Ben ik nu naar op zoek, maar kan nog niet vinden wat ik wil. Hoop er een op marktplaats te gaan vinden.
Gelogd

FrankDebij

  • Gast
Re: Ruebist voor het eerst opgezet
« Reactie #8 Gepost op: maart 08, 2015, 08:09:59 pm »

geweldig en zelfs het weer is met jullie.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Ruebist voor het eerst opgezet
« Reactie #9 Gepost op: maart 08, 2015, 08:50:21 pm »

Mooi!!! Ik vind dit echt een van de mooiste vouwwagens qua uiterlijk!
Wat voor tarp hebben jullie Bensi? Ben ik nu naar op zoek, maar kan nog niet vinden wat ik wil. Hoop er een op marktplaats te gaan vinden.
Hoi Vlindertje  :zw

die tarp op de foto is een goedkoop flutding, ik geloof dat we die ooit eens bij de Aldi hebben gekocht. Maar hij voldoet prima, ik heb er alleen 4 korte stokken bijgekocht om ook onder de hoeken een stok te hebben, die zijn korter dan de stokken op de foto, dan heb je meer ruimte onder de tarp en je hoeft de scheerlijnen niet zo idioot ver weg te spannen.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Ruebist voor het eerst opgezet
« Reactie #10 Gepost op: maart 08, 2015, 09:04:36 pm »

Mijn ervaring is dat de kwaliteit van een tarp niet zozeer wordt bepaald door het doek maar door de stokken. Ongewild zet je soms toch veel spanning op het geheel. Wij hebben een tarp van 4x3m gekocht bij Bever en hebben zeer snel de aluminium stokken vervangen door stalen (van een oud windscherm van De Waard). Een wing (vleermuisvorm) ziet er fraai uit maar is vaak erg klein.

Mocht het een optie zijn kies er dan ééntje van katoen. Bij warmte is het leven onder een katoenen zeiltje een stuk prettiger dan onder plastic.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

rubends

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 197
  • Merk Vouwwagen: holtkamper Kyte Xl 2012
Re: Ruebist voor het eerst opgezet
« Reactie #11 Gepost op: maart 08, 2015, 09:23:08 pm »

Mooie vouwwagen! Ik had vandaag ook iets van 'jammer dat we niet vertrokken zijn gisteren', wat een héérlijk weertje :-)
Gelogd

benner

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 60
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer
  • Spacerfan
Re: Ruebist voor het eerst opgezet
« Reactie #12 Gepost op: maart 11, 2015, 08:00:50 pm »

Prachtige vouwwagen hoor, heel veel plezier ermee. Wij zijn er destijds ook mee bezig geweest maar liepen tegen een buitenkans HK Spacer aan. Daar zijn wij heel blij mee en voor veelvuldig rondtrekken heel geschikt maar als ik eerlijk ben vind ik de Smitveld echt de mooiste vpuwwagen om te zien, omdat je niet ziet dat het klapper is.
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Ruebist voor het eerst opgezet
« Reactie #13 Gepost op: maart 14, 2015, 11:46:03 am »

We zijn vanochtend even met de klappert naar Smitveld gereden. De restpuntjes waren zo verholpen en, belangrijker, het tenttapijt was binnen. In de showroom hebben we nog even naar de opgezette tenten gekeken. We moeten nog even ons best doen om hem zo strak te krijgen.

Ja, we wachten vol ongeduld op de volgende kampeersessie.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Ruebist voor het eerst opgezet
« Reactie #14 Gepost op: maart 14, 2015, 12:38:54 pm »

We zijn vanochtend even met de klappert naar Smitveld gereden. De restpuntjes waren zo verholpen en, belangrijker, het tenttapijt was binnen. In de showroom hebben we nog even naar de opgezette tenten gekeken. We moeten nog even ons best doen om hem zo strak te krijgen.

Ja, we wachten vol ongeduld op de volgende kampeersessie.
Mijn ervaring met de Ruebist is wanneer je de scheerlijnen keurig in lijn laat lopen met de tentnaden staat de tent als een snaar zo mooi strak. Nooit last gehad van plooien in de tent. 
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal